ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu al Comisiei Europene: 77% din companiile românești încă transmit informații pe suport hârtie, iar investițiile IMM-urilor locale în tehnologie sunt printre cele mai mici din UE

21 Iulie 2020   |   BizLawyer

La categoria servicii publice digitale și utilizarea serviciilor de internet, România s-a clasat pe ultimul loc în UE.

 
 
Comisia Europeană a publicat la sfârșitul lunii iunie ediția din 2020 a „Digital Economic and Society Index” (DESI), un studiu anual care evaluează performanța digitală a Europei și urmărește evoluția statelor membre ale UE în ceea ce privește competitivitatea digitală. România s-a clasat pe locul 26 din 28 între statele membre, poziție obținută în baza a cinci criterii cheie - conectivitate, capital uman, utilizarea serviciilor de internet, integrarea tehnologiei digitale și serviciile publice digitale. În ciuda unui sector IT puternic și a reputației bune a companiilor din domeniul tehnologiei, România este încă deficitară în comparație cu alte state membre ale UE la adoptarea digitalizării în sectorul privat și cel public.


„Rezultatele studiului, deși alarmante, nu vin ca o surpriză pentru antreprenorii români din domeniul tehnologiei. Majoritatea companiilor de IT dezvoltă produse pentru piețele externe sau vizează multinaționale care înțeleg valoarea adăugată a soluțiilor tehnologice avansate. Este un paradox că în România, care este renumită de altfel pentru experții în IT, majoritatea IMM-urilor locale sunt rezervate în fața transformării digitale. Adoptarea digitalizării ar trebui considerată o investiție și nu o cheltuială, iar in unele cazuri nici nu se poate vorbi despre investiție, pentru ca este vorba pur si simplu despre utilizarea de servicii digitale. Este adevărat ca utilizarea acestor servicii necesita uneori transformări organizaționale interne de adaptare la procesele automatizate, care pot fi considerate investiții. Experiența noastră, căpătată în urma colaborării cu firme de toate dimensiunile, ne-a arătat că o companie poate recupera în mai puțin de un an investiția in reorganizare interna necesara pentru utilizarea  unei platforme de facturare digitală”, a declarat Liviu Apolozan, fondator DocProcess.

La categoria servicii publice digitale și utilizarea serviciilor de internet, România s-a clasat pe ultimul loc în UE. La integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de către IMM-urile locale a soluțiilor digitale, România ocupă penultimul loc. Studiul arată că doar 23% dintre companiile românești transmit informații prin canale electronice, comparativ cu 34% media din UE, și doar 8% folosesc rețele de socializare (media din UE fiind de 25%). Începând cu 2019, 11% dintre IMM-urile românești au migrat la vânzări online și doar 5% din cifra de afaceri totală a fost generată prin platformele de e-commerce, comparativ cu media din UE de 11%. În plus, studiul mai arată că, IMM-urile românești au făcut cele mai mici investiții în tehnologie în cursul anului 2019 dintre toate statele membre ale UE.

Studiul DESI a subliniat faptul că România nu are o strategie națională de transformare digitală pentru întreprinderi și că sunt necesare măsuri specifice pentru sprijinirea digitalizării IMM-urilor și creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța și beneficiile adoptării tehnologiilor digitale. Evaluarea s-a bazat pe datele din 2019, înainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19, care a evidențiat încă o dată importanța crucială a competențelor digitale ale cetățenilor și digitalizarea economiei.

În prima jumătate a anului 2020, cererea pentru serviciile de digitalizare oferite de DocProcess a crescut în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. DocProcess subliniază că în urma izbucnirii pandemiei, s-a observat o creștere semnificativă a discuțiilor privind procesul de transformare digitală, în special în sfera publică, concentrate însă în mare parte pe teorie. DocProcess ajută companiile locale și corporațiile internaționale sa elimine hârtia și munca manuală repetitivă prin dezvoltarea de soluții digitalizate care ajută la migrarea proceselor de achiziții și vânzări, logistice sau administrarea de contracte în mediul online.

Cel mai mare obstacol în procesul de digitalizare în România rămâne în continuare îngrijorarea că investiția în transformarea digitala nu va fi recuperată. Totuși, în 2019, DocProcess a realizat un studiu de caz asupra unuia dintre clienții săi, Cora, un brand de retail care operează supermarketuri din România. Studiul a arătat că retailerul a economisit 150.000 de euro în 18 luni prin migrarea a 93% din furnizorii săi la facturarea electronică. În afară de suma economisita, trecerea la facturarea electronică a rezultat în facturi 100% corecte, reducând astfel sarcinile de rutina ale personalului din departamentul financiar, plata mai rapidă către furnizori, acces în timp real la informații despre situația financiara, precum și raportări legale mai precise și un proces mult mai rapid de rambursare a TVA-ului de către autorități.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 130 / 12123
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Criza COVID-19 nu a descurajat investitorii, multe proiecte de M&A începute anterior făcând pași înainte, spun avocații Wolf Theiss. Echipa de Employment a dat o mână de ajutor în aceste proiecte și a ajutat clienții să navigheze lin printre schimbările legislative rapide și efectele pandemiei
Avocații RTPR, pionieri în crearea unui instrument prin care clienții au fost ținuți la curent cu modificările legislative. Alina Stăvaru, Partener și coordonator al echipei de Employment: Întrebările au explodat în domeniile legate de adaptarea organizațiilor la noile realități. Am creat o ancoră de stabilitate și claritate legislativă
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
Cine sunt campionii pieței locale, evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2020 | Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale: ZRVP și Simion & Baciu au cele mai multe recomandări, Mușat & Asociații și NNDKP, pe podium
Trofin & Asociații a intrat în doilea arbitraj ICSID și are, alături de LDPP, cele mai multe mandate la Tribunalul arbitral din Washington. Ce firme locale asigură apărarea statului român în cele 8 dosare și ce onorarii primesc firmele angajate de stat
Finanțele restartează procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de 2.200 lei
Avocații Leroy și Asociații spun că se observă o revenire ușoară la „normal” | Dacă lunile trecute clienții cereau suport legal pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță, acum sunt solicitări de tipul day-to-day business și se reiau proiectele amânate în ultimele luni
Încă o victorie pentru avocații ZRVP. Investitorii din parcurile industriale rămân scutiți de impozitul pe imobile, a confirmat Înalta Curte de Casație și Justiție
Specialiștii în insolvență de la Popescu & Asociații sunt implicați în proceduri judiciare în care masa credală cumulată depășește un miliard de euro. Octavian Popescu, Managing Partner: În toamnă se vor putea măsura cu adevărat efectele pandemiei. Mă aștept să crească semnificativ nivelul încărcăturii nu numai în România, dar și la nivel european
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare
Avocații PNSA obțin o soluție importantă pentru ARACO și mai multe companii de construcții, legată de ajustarea prețului în contracte de achiziție publică. O instrucțiune a președintelui ANAP, anulată
Concurență.ro | Avocații de Concurență de la Reff & Asociații au obținut o victorie profesională importantă în perioada de lockdown. Cum arată azi tabloul proiectelor din această practică și cum lucrează echipa coordonată de partenerul Florentina Munteanu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...