ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu: Aproape trei sferturi dintre IMM-uri au avut dificultăţi cu implementarea noilor tehnologii, în timpul pandemiei

30 Septembrie 2020   |   Agerpres

De asemenea, mai mult de jumătate dintre societăţile chestionate (51%) au recunoscut că au avut dificultăţi să identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit.

 
 
Aproximativ trei sferturi (73%) dintre companiile mici şi medii (IMM) din toate sectoarele de activitate au întâmpinat dificultăţi cu implementarea noilor tehnologii, respectiv migrarea de la vechile sisteme şi retragerea vechilor tehnologii, în timpul crizei pandemice, relevă concluziile unui studiu publicat, miercuri, de Vodafone Group.
 
În cadrul aceleiaşi cercetări, 57% dintre IMM-uri au înregistrat anulări ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, în timp ce 35% au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii şi veniturilor.
 
De asemenea, mai mult de jumătate dintre societăţile chestionate (51%) au recunoscut că au avut dificultăţi să identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit.
 
În acelaşi timp, 38% dintre companiile mici şi mijlocii au afirmat că au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire, iar 29% au indicat costul investiţiilor în digitalizare ca fiind o barieră atunci când au luat în calcul aceste transformări.
 
"În fazele iniţiale ale crizei Covid-19, guvernele europene au prioritizat sprijinul acordat companiilor mici şi medii prin introducerea de măsuri de ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocările cu care s-au confruntat aceste companii. Studiul prezintă o serie de bune practici la nivelul mai multor ţări. Următoarele politici au jucat un rol important, permiţând IMM-urilor să rămână reziliente în timpul crizei: acces gratuit sau la costuri reduse la instrumente şi servicii digitale; granturi şi vouchere; resurse informaţionale online; programe de training şi sprijin direct. Cercetarea arată în continuare că guvernele naţionale trebuie să ţină seama de provocările cu care se confruntă companiile mici şi mijlocii în procesul de digitalizare şi ar trebui să adopte un cadru clar de politici de digitalizare a IMM-urilor (...)", se menţionează în studiu.
 
Printre politicile de digitalizare se regăsesc: abordarea decalajelor în ceea ce priveşte disponibilitatea instrumentelor şi tehnologiilor necesare pentru digitalizare, şi anume conectivitate de mare viteză şi instrumente şi servicii digitale adecvate; oferirea de vouchere flexibile, subvenţii sau credite fiscale pentru investiţii digitale, astfel încât IMM-urile să aibă capacitatea de a găsi soluţii pe baza nevoilor lor individuale; oferirea de măsuri suplimentare de sprijin, cum ar fi un ghişeu unic, accesibil, care să ofere îndrumări şi instruire specifice pentru sectoarele cheie.
 
Studiul de specialitate a fost comandat de Vodafone Group firmei Context Consulting şi a implicat un sondaj pe un eşantion de 1.200 de IMM-uri din Marea Britanie, Spania, Germania şi Italia, peste care a fost ulterior suprapusă o analiza efectuată de Deloitte. Cercetarea a fost realizată de la începutul pandemiei până în iulie 2020, cu scopul de a înţelege mai bine principalele provocări cu care s-au confruntat aceste companii şi modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienţei IMM-urilor în timpul crizei pandemice.
 
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de telecomunicaţii şi tehnologie din lume, cu operaţiuni mobile şi fixe în 22 de ţări şi 48 de reţele mobile partenere.
 
La 30 iunie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 de milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi mai mult de 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13759 / 16809
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...