Studiu Crosspoint Real Estate: Numărul de călătorii cu metroul s-a dublat după starea de urgenţă, oamenii se reîntorc la birouri
11 Iunie 2020 BizLawyer
Autorii studiului au ajuns la concluzia că "între 30% şi 35% din companii şi-au reluat, parţial sau integral, activitatea în clădirile de birouri pe care le ocupă.
| |
Numărul de călătorii la metrou aproape s-a dublat de la jumătatea lunii mai faţă de luna aprilie, ajungând la 3,4 milioane, iar traficul rutier în Bucureşti a crescut cu 50%, date ce indică reluarea activităţii în marile clădiri de birouri din Capitală, arată un studiu dat publicităţii, joi, de o companie din domeniul imobiliar.
'În luna aprilie, traficul la metrou a acoperit 1,8 milioane de călătorii, iar în cele 15 zile din luna mai, de la finalul stării de urgenţă şi instalarea stării de alertă, numărul călătoriilor a crescut la 3,4 milioane. Mai mult de atât, în luna mai putem observa o densitate mai mare a călătorilor în intervalele orare 6:00-9:00 şi 16:00-19:00, ceea ce poate indica revenirea la birou în diferite zone din Bucureşti", spune Ilinca Timofte, Research Analyst, Crosspoint Real Estate.
'În luna aprilie, traficul la metrou a acoperit 1,8 milioane de călătorii, iar în cele 15 zile din luna mai, de la finalul stării de urgenţă şi instalarea stării de alertă, numărul călătoriilor a crescut la 3,4 milioane. Mai mult de atât, în luna mai putem observa o densitate mai mare a călătorilor în intervalele orare 6:00-9:00 şi 16:00-19:00, ceea ce poate indica revenirea la birou în diferite zone din Bucureşti", spune Ilinca Timofte, Research Analyst, Crosspoint Real Estate.
În ceea ce priveşte traficul rutier, acesta a înregistrat o creştere mai mare, nivelul de aglomerare a principalelor artere rutiere din Bucureşti ajungând deja la 50% comparativ cu perioada dinaintea introducerii stării de urgenţă, conform datelor platformei specializate în date de trafic rutier www.tomtom.com, analizate în cadrul studiului citat.
Aceste valori de trafic, au condus autorii studiului la concluzia că "între 30% şi 35% din companii şi-au reluat, parţial sau integral, activitatea în clădirile de birouri pe care le ocupă", declară Ilinca Timofte.
Criza sanitară şi starea de urgenţă coborâseră traficul la metrou în luna martie la jumătate faţă de lunile anterioare, de la peste 14 milioane de călătorii în lunile ianuarie şi februarie, la sub 8 milioane de călătorii în martie, arătau cifrele Metrorex utilizate în studiul citat.
Datele referitoare la traficul de călători în staţiile de metrou aferente principalelor zone de birouri din Bucureşti (Preciziei, Grozăveşti, Politehnica - vest/centru vest, Piaţa Victoriei 1&2 - CBD, Pipera, Aurel Vlaicu-Pipera, Floreasca/Barbu-Văcărescu) arată o scădere semnificativă a numărului de călătorii spre şi dispre hub-urile principale de birouri din Bucureşti, în luna mai comparativ cu primele două luni ale anului, dar şi o uşoară revenire, comparativ cu luna aprilie.
Staţiile de metrou Aurel Vlaicu şi Pipera se află în mod constant în topul celor mai aglomerate staţii de metrou din Capitală, deoarece aceste zone cuprind clădiri de birouri care găzduiesc peste 125.000 de angajaţi. De aceea, călătoriile către aceste staţii au ajuns pe ultimele locuri în lunile aprilie şi mai, în timp ce staţiile cele mai circulate au fost Preciziei (singura staţie cu un stoc semnificativ de birouri), Păcii şi Gorjului.
Studiul a concluzionat că numărul călătoriilor a scăzut în luna mai cu 76% faţă de luna ianuarie 2020, dar a crescut cu 72% faţă de luna precedentă, după doar două săptămâni de relaxare.
"Deşi un număr important de companii şi-au amânat reîntoarcerea la birou până cel puţin în luna septembrie şi munca de acasă pare să fie în continuare preferată în situaţia actuală, atât de angajatori cât şi de angajaţi, faptul că relaxarea recent instalată a dus la o creştere rapidă a reluării activităţii, în principalele zone de birouri, poate indica o revenire până la sfârşitul verii a cel puţin jumătate dintre angajaţii care activează în aceste zone", spune Simona Urse, Associate Director, Office Agency Crossppoint Real Estate.
"În acelaşi timp, îmbunătăţirea sistemelor de ventilaţie, dezinfecţia aparaturii HVAC, cât şi micşorarea densităţii la birou sunt factori importanţi care vor determina o creştere a productivităţii. Astfel, cererea pe termen mediu şi lung pentru spaţii de birouri de bună calitate va rămâne stabilă în continuare. Pentru că spaţiul de birouri rămane o componentă importantă a vieţii cotidiene, iar acest lucru nu se va schimba fundamental", conchide Simona Urse.
Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate România este o firmă de consultanţă imobiliară care oferă servicii premium în domeniul tranzacţiilor, închiriere spaţii de birouri şi retail pentru dezvoltatori sau chiriaşi, servicii de evaluare, cercetare a pieţei şi studii de fezabilitate, precum şi servicii în domeniul proprietăţilor rezidenţiale, prin mandate exclusive. Ea este asociată internaţional cu Savills, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 - cu venituri de peste 1,9 miliarde lire sterline generate în 2019.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18164 / 20503 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





