Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții
15 Aprilie 2020 BizLawyer
♦ 73% dintre directorii executivi de la nivel global estimează că pandemia de COVID-19 va avea un impact puternic asupra economiei globale ♦ Mai mult de jumătate (52%) își reconfigurează operațiunile pe fondul vulnerabilităților din lanțurile de aprovizionare ♦ 54% dintre respondenți estimează că perioada de redresare a economiei se va prelungi până în 2021
| |
|
Florin Vasilică, Liderul departamentului de Asistentă în Tranzactii, EY România |
Liderii mediului de afaceri se concentrează pe gestionarea efectelor imediate ale COVID-19 asupra lanțurilor de aprovizionare, veniturilor și profitabilității. Totodată, ei își regândesc alocările de capital și planurile de fuziuni și achiziții (M&A) pentru perioada post-criză, se arată în cea de-a 22-a ediție a studiului EY Global Capital Confidence Barometer (CCB22).
Aproape trei sferturi (73%) dintre respondenții studiului EY, derulat în rândul a peste 2.900 de directori executivi din 45 de țări, preconizează că pandemia de COVID-19 va avea un impact puternic asupra economiei globale prin perturbarea lanțurilor de aprovizionare și scăderea consumului. În același timp, directorii executivi își reevaluează modelele operaționale ca reacție la criză. Oprirea activității în multe părți ale lumii a scos la lumină vulnerabilitățile din lanțurile de aprovizionare ale multor companii, peste jumătate dintre acestea (52%) luând măsuri pentru a modifica actuala configurație și 41% investind în accelerarea automatizării.
Aproape trei sferturi (73%) dintre respondenții studiului EY, derulat în rândul a peste 2.900 de directori executivi din 45 de țări, preconizează că pandemia de COVID-19 va avea un impact puternic asupra economiei globale prin perturbarea lanțurilor de aprovizionare și scăderea consumului. În același timp, directorii executivi își reevaluează modelele operaționale ca reacție la criză. Oprirea activității în multe părți ale lumii a scos la lumină vulnerabilitățile din lanțurile de aprovizionare ale multor companii, peste jumătate dintre acestea (52%) luând măsuri pentru a modifica actuala configurație și 41% investind în accelerarea automatizării.
Având în vedere că aproape jumătate dintre liderii de afaceri de la nivel global (49%) au raportat chiar și înainte de actuala criză marje de profit similare sau mai mici decât cele de acum doi ani, aproape toate companiile (95%) se așteaptă la scăderi suplimentare ale marjelor odată cu încetinirea economiei globale.
Steve Krouskos, vicepreședinte EY Global pentru servicii de consultanță în tranzacții, a declarat: „Costul uman este cel mai tragic aspect al acestei crize, nu numai sub aspectul pierderilor de vieți, ci și al situației materiale a unui număr mare de oameni. Odată cu necesitatea de a reacționa urgent la efectele fără precedent ale COVID-19 la nivel global, principalele priorități ale liderilor de companii vor fi bunăstarea angajaților și conservarea locurilor de muncă. Nu există manuale pentru această situație, iar liderii companiilor își reconfigurează și își ajustează reacțiile în timp real, având în vedere evoluția rapidă a evenimentelor. COVID-19 a dat naștere unor noi vulnerabilități și unor provocări neanticipate. Pentru majoritatea companiilor, impactul complet asupra veniturilor și profitabilității la nivelul tuturor lanțurilor valorice este încă extrem de incert.”
Florin Vasilică, Liderul departamentului de Asistență în Tranzacții, EY România: ”Criza generată de COVID-19 va avea un impact puternic pe termen scurt pe piața locală. În trimestrul al doilea, cele mai multe companii se vor afla în modul de supraviețuire. O cerere redusă, coroborată cu întreruperile lanțului de aprovizionare, va pune o presiune puternică asupra numerarului disponibil. În ciuda lichidității injectate în sistemul financiar, ne așteptăm ca multe companii mici și mijlocii să se confrunte cu dificultăți în accesarea resurselor de finanțare a afacerii. Preconizăm o stagnare pe timpul verii, o perioadă de evaluare a impactului crizei și de identificare a noii strategii, urmată de o reluare a activității în toamnă și de o revenire în 2021. Pe termen scurt, companiile se vor concentra pe accesarea de lichidități din surse guvernamentale și private pentru a-și asigura parcurgerea crizei cu un impact minim.
Din punct de vedere strategic, pe o perioadă mai lungă de timp, criza COVID 19 va produce o schimbare a modului în care se desfășoară afacerile. Vor fi regândite lanțurile de aprovizionare bazate pe furnizori principali localizați într-o singură țară (de exemplu, China). Riscurile de întrerupere a aprovizionării și a întregii activități sunt prea mari pentru a compensa costurile mai mici percepute inițial. Impactul tehnologiei va fi unul major nu doar pentru a redefini modul de comunicare în companii, ci și pentru a pune în aplicare procese mai agile, mai flexibile și mai rezistente. Capitalul uman rămâne partea cea mai afectată a acestei pandemii și, în acest sens, este esențial ca liderii de afaceri și cei politici să lucreze împreună pentru menținerea sănătății și a stabilității financiare a oamenilor.
În ceea ce privește activitatea M&A, chiar dacă majoritatea proiectelor au fost puse în așteptare, oportunitățile vor continua să crească pe termen mediu. Unele companii își vor recalibra portofoliile și este posibil să apară vânzări ale unor linii de afaceri secundare (“non-core”). După cum am aflat din criza anterioară, viitorul apropiat va aparține cumpărătorilor, bazat pe constrângerile de lichidități ale vânzătorilor sau determinat de regândirea abordării strategice a marilor jucători.”
Pregătiri pentru ceea ce urmează
Multe companii (72%) aveau deja în derulare inițiative majore de transformare, declanșate ca urmare a presiunilor asupra țintelor de venituri și de profit, potrivit respondenților studiului.
De asemenea, majoritatea intenționează să își reexamineze strategia și portofoliile cu o mai mare regularitate. Top managerii executivi spun că, după revenirea la un oarecare nivel de normalitate, se vor concentra pe prioritizarea schimbărilor prin noi investiții în digital și tehnologie (43%) și prin alocarea de capital la nivelul întregului portofoliu (42%)
Recuperarea post-criză indică un model de transformare prin fuziuni și achiziții
În pofida faptului că atenția conducerilor companiilor se îndreaptă în prezent în direcția acestei urgențe sanitare globale fără precedent, directorii executivi își regândesc și planurile post-criză. În timp ce 54% dintre respondenți se așteaptă la o perioadă de revenire lentă, cu o prelungire a încetinirii activității economice până în 2021, 38% anticipează un reviriment rapid și o revenire la activitatea economică normală în trimestrul al III-lea al acestui an. Doar 8% dintre respondenți consideră că va exista o perioadă prelungită de recesiune, cu o revenire a activității economice în 2022.
Având în vedere că majoritatea companiilor pleacă de la premisa unei recuperări pe termen mediu, intențiile de a căuta oportunități de fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni se mențin la niveluri ridicate (56%) pe parcursul actualului ciclu de tranzacții. Ca o consecință a COVID-19, directorii executivi din toată lumea au declarat că vor acorda mai multă atenție rezistenței la șocuri a companiilor vizate, atunci când evaluează o tranzacție (38%) și că anticipează o scădere a valorilor estimate ale tranzacțiilor (39%).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18429 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





