Studiu Unlock: 7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze emoţional de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă
12 Februarie 2020 AGERPRES
O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi.
|
|
Sursa: Unsplash |
Şapte români din zece (69%) simt nevoia, din ce în ce mai mult, să aibă spaţiu personal şi vor face eforturi, în 2020, să nu se ataşeze emoţional de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă, conform rezultatelor cuprinse în cea de-a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi. Cercetarea de specialitate arată că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie), în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).
Pe de altă parte, un român din şapte (69%) au spus că vor deveni mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv. De asemenea, 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba despre o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul, în timp ce aproape două treimi (63%) constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse fabricate manual.
În plus, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilităţii, "asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale".
Potrivit sursei citate, printre alte trenduri regăsim şi hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de două treimi (66%) dintre respondenţi. Astfel, aceasta se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri.
"Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de "sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii", se precizează în concluziile cercetării.
Studiul a fost realizat în decembrie 2019 pe un eşantion de o mie de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani.
Unlock, companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în anul 2008, este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural. În 2017, compania a lansat divizia Hunters, care analizează trendurile şi noile tendinţe din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18759 / 20433 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





