ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Unlock: 7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze emoţional de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă

12 Februarie 2020   |   AGERPRES

O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi.

Sursa: Unsplash

 
 
Şapte români din zece (69%) simt nevoia, din ce în ce mai mult, să aibă spaţiu personal şi vor face eforturi, în 2020, să nu se ataşeze emoţional de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă, conform rezultatelor cuprinse în cea de-a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.

Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.

În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.


O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi. Cercetarea de specialitate arată că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie), în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).

Pe de altă parte, un român din şapte (69%) au spus că vor deveni mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv. De asemenea, 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba despre o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul, în timp ce aproape două treimi (63%) constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse fabricate manual.

În plus, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilităţii, "asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale".

Potrivit sursei citate, printre alte trenduri regăsim şi hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de două treimi (66%) dintre respondenţi. Astfel, aceasta se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri.

"Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de "sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii", se precizează în concluziile cercetării.

Studiul a fost realizat în decembrie 2019 pe un eşantion de o mie de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani.

Unlock, companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în anul 2008, este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural. În 2017, compania a lansat divizia Hunters, care analizează trendurile şi noile tendinţe din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 68 / 11147
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu & Asociații vrea să extindă echipa și preconizează recrutări importante în 2020, mai ales în cadrul departamentelor cheie | Silviu Statulat, Managing Partner: Piața avocaturii se diversifică, iar competiția devine tot mai acerbă. Investițiile noastre în dezvoltarea firmei au dus în mod natural la o creștere constantă
Avocații RTPR Allen&Overy, în tranzacția prin care americanii de la Brink cumpără companiile G4S din România şi alte 13 pieţe. Managing Partner-ul Costin Tărăcilă a coordonat echipa locală
Avocații D&B David și Baias și PwC România au acordat consultanță Tarom în procesul de aprobare a ajutorului de stat de salvare de către Comisia Europeană
Laura Rudnyanszky, Country Privacy Lead - Teleperformance Group: Să ne imaginăm cum va arăta piața avocaturii în următorii cinci ani, să intuim ce vor face roboții ̸ tehnologiile și ce anume va face avocatul. Apoi să ne pregătim pentru asta foarte riguros
Un avocat român intră pe lista celor mai buni profesioniști recomandați în Silicon Valley pentru practica în arbitraj și mediere din domeniul tehnologiei
Al doilea arbitraj ICSID cerut de frații Micula a ajuns la final | Firma suedeză Mannheimer Swartling, Shearman & Sterling și biroul Dentons din Paris s-au luptat timp de 6 ani cu LDDP și Lalive. Se așteaptă decizia Tribunalului arbitral în litigiul cu pretenții de 2,3 mld. €
Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...