Studiu Unlock: 7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze emoţional de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă
12 Februarie 2020 AGERPRES
O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi.
|
|
Sursa: Unsplash |
Şapte români din zece (69%) simt nevoia, din ce în ce mai mult, să aibă spaţiu personal şi vor face eforturi, în 2020, să nu se ataşeze emoţional de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă, conform rezultatelor cuprinse în cea de-a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi. Cercetarea de specialitate arată că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie), în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).
Pe de altă parte, un român din şapte (69%) au spus că vor deveni mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv. De asemenea, 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba despre o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul, în timp ce aproape două treimi (63%) constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse fabricate manual.
În plus, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilităţii, "asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale".
Potrivit sursei citate, printre alte trenduri regăsim şi hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de două treimi (66%) dintre respondenţi. Astfel, aceasta se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri.
"Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de "sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii", se precizează în concluziile cercetării.
Studiul a fost realizat în decembrie 2019 pe un eşantion de o mie de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani.
Unlock, companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în anul 2008, este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural. În 2017, compania a lansat divizia Hunters, care analizează trendurile şi noile tendinţe din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18869 / 20543 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





