Un angajat român din cinci pleacă în primele 100 de zile. Atmosfera de echipă şi managementul defectuos, printre principalele cauze
03 Iulie 2019 Mediafax
Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
| |
Conform unui studiu, 21% dintre angajaţi au părăsit un loc de muncă din cauza atmosferei din echipă şi a managementului defectuos, dar şi pentru că le-a lipsit motivaţia, nu au ştiut ce au de făcut şi nici cum să îşi ducă la îndeplinire sarcinile.
Alte motive, conform studiului legat de motivele pentru care angajaţii români părăsesc o companie în primele 100 de zile realizat de HPDI (Human Performance Development International), au fost lipsa unui training prealabil şi a unui proces temeinic de inducţie.
Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
“Productivitatea nu ţine doar de cunoştinţe şi potenţial, ci şi de stimularea şi sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piaţa românească se confruntă cu o criză a forţei de muncă şi cu o problemă de retenţie a angajaţilor. Am simţit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experienţa noastră am observat, printre altele, că există o discrepanţă între ceea ce cred mulţi manageri că este cauza demisiilor şi motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner al HPDI
Alte motive, conform studiului legat de motivele pentru care angajaţii români părăsesc o companie în primele 100 de zile realizat de HPDI (Human Performance Development International), au fost lipsa unui training prealabil şi a unui proces temeinic de inducţie.
Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni şi a inclus angajaţi din industriile bancară, IT, farmaceutică, medicală, de producţie, FMCG etc.
“Productivitatea nu ţine doar de cunoştinţe şi potenţial, ci şi de stimularea şi sprijinul de care beneficiezi din partea angajatorului. În momentul actual, piaţa românească se confruntă cu o criză a forţei de muncă şi cu o problemă de retenţie a angajaţilor. Am simţit nevoia acestui studiu, tocmai pentru a putea face o analiză aprofundată a motivelor pentru care oamenii pleacă rapid dintr-o companie. Din experienţa noastră am observat, printre altele, că există o discrepanţă între ceea ce cred mulţi manageri că este cauza demisiilor şi motivele reale ale acestora”, explică Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner al HPDI
Concluziile studiului au relevat că lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar înţelegerii atribuţiilor la un nou loc de muncă este una dintre marile frustrări ale angajaţilor. O bună parte dintre persoanele care îşi dau demisia în primele 100 de zile, o fac din cauza unor carenţe de management. Potrivit rezultatelor cercetării, 19% dintre respondenţi au părăsit o companie pentru că au considerat că s-a ivit o oportunitate mai bună. Reprezentanţii HPDI cred că rolul managerului şi al specialistului în recrutare sunt primordiale în acest caz, pentru că ei trebuie să îl ajute pe viitorul angajat să înţeleagă ce are de făcut, care sunt plusurile şi eventualele minusuri din companie şi la ce se poate aştepta. Tot 19% dintre cei chestionaţi au declarat că au plecat pentru că nu ştiau ce şi cum au de făcut, iar doar 14% şi-au căutat alte locuri de muncă, din cauza salariului nesatisfăcător.
“Când am vorbit despre rezultatele preliminarii ale acestui studiu, mulţi manageri s-au declarat miraţi că salariul este trecut aproape de finalul listei cu motive pentru care oamenii pleacă repede dintr-o companie. Este o reacţie firească, până la un punct! Întotdeauna e mai uşor să cauţi motive în exterior, care nu ţin de tine, decât să-ţi asumi ca mai ai de învăţat în ceea ce priveşte gestionarea relaţiei cu angajaţii, îndrumarea şi sprijinirea lor corectă”, spune Petru Păcuraru.
Pe ultimele locuri printre motivaţiile plecării în primele 100 de zile se află lipsa perspectivelor de avansare sau de învăţare, precum şi un şef prea autoritar, după cum au declarat 7% dintre respondenţi, în ambele cazuri.
În ceea ce priveşte soluţiile prin care ar încerca să stopeze plecarea oamenilor şi să crească gradul de retenţie, 66% dintre managerii intervievaţi cred că existenţa unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajaţii să rămână în companie. O modalitate de a păstra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de muncă, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, consideră 59% dintre managerii care au răspuns întrebărilor HPDI, iar 47% au menţionat sesiunile de coaching ca metodă de creştere a retenţiei angajaţilor. Programul flexibil, în proporţie de 45%, şi mărirea salariilor - cu o pondere de 23% - au fost celelalte soluţii la care s-au gândit managerii care au luat parte la cercetarea derulată de HPDI.
HPDI (Human Performance Development International) este o companie de training, team building şi consultanţă de resurse umane. De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari companii active pe piaţa locală, printre care se numără: Raiffeisen, Legrand, BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, Hutchinson, BCR, Unicredit.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19681 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





