ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea pieţei de marketing digital din România va ajunge la minimum 140 de milioane de euro, în acest an (platformă)

26 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.

 
 
Valoarea pieţei de marketing digital va ajunge în România la cel puţin 140 de milioane de euro, în condiţiile în care, în 2021, aceasta s-a situat la 125 de milioane de euro, arată datele publicate miercuri de către o agenţie de marketing online.
 
"În contextul în care oamenii stau în medie 4,8 ore pe zi doar pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicaţie de social media, de jocuri online şi platforme de video streaming, nu este o surpriză că piaţa de digital din lume, şi implicit din România, este într-o creştere permanentă. Astfel, doar în ţara noastră, anul trecut, valoarea acesteia a fost de aproximativ 125 de milioane de euro, iar estimările pentru 2022 sunt foarte optimiste, scenariul fiind că va atinge cel puţin 130 - 140 de milioane de euro. Această tendinţă este determinată de faptul că bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, iar această explozie a fost alimentată puternic de pandemie", notează sursa citată.
 
Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.
 
"Sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active. TikTok a fost cea mai descărcată aplicaţie în 2021, iar utilizatorii săi petrec cu 90% mai mult timp în ea, comparativ cu 2020, iar YouTube este cea mai populară aplicaţie de streaming video din întreaga lume. Toate aceste tendinţe nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. Mediul online este din ce în ce mai aglomerat. Există multe oportunităţi, dar şi multe probleme de securitate a datelor, de limitare a urmărire a consumatorilor online şi de o problemă generalizată de încredere. Cei care reuşesc să câştige încrederea clienţilor lor şi care au o comunicare directă cu aceştia vor fi cei mai mari câştigători", consideră Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenţiei de marketing online.
 
În primele zece luni ale anului trecut au fost radiate peste 50.000 de firme, cu 30% mai multe în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020.
 
"Pentru a fi pregătiţi, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenţi în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piaţă, este nevoie neapărat şi de optimizare SEO pentru acesta. Din păcate, optimizarea pentru motoarele de căutare, singura investiţie care-ţi asigură vizibilitate pe termen lung şi care nu dispare în momentul în care nu mai investeşti bani, este ignorată de multe startup-uri. Acestea îşi irosesc bugetul de marketing exclusiv pe promovare plătită în social media, unde nu există o intenţie clară de cumpărare aşa cum se întâmplă în Google. Bineînţeles că nu este recomandat să ignore comunicarea pe platformele de social media, unde publicul ţintă petrece timp şi e şi dispus să cumpere, dar mai întâi ar trebui să testeze mesajele organic (fără plată) sau cu bugete foarte mici, ca să vadă exact ce funcţionează. Sunt unele afaceri care nu nevoie de o prezenţă pe TikTok sau Instagram, de exemplu, pentru că audienţa lor este pe YouTube sau Reddit", susţine Dobrescu.
 
În ceea ce priveşte greşelile care se fac în mediul online de către antreprenori, consultantul în marketing este de părere că acestea ţin de copierea tendinţelor din piaţă şi lipsa de personalizare a mesajelor.
 
"Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas, deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede, pe zi, în jur de 4.000 până la 10.000 de mesaje publicitare online şi offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Aşadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci şi cu orice altă companie care investeşte în marketing, indiferent de domeniu", a afirmat Anca Dobrescu.
 
Agenţia PePrimaPagina.ro oferă, din anul 2016, un mix de servicii de marketing digital: strategii de marketing online, SEO pentru site-uri de prezentare şi magazine online, optimizarea conversiilor, marketing de conţinut, promovare online plătită, adică servicii PPC (pay-per-click), precum şi servicii de social media. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8815 / 16851
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...