ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea pieţei de marketing digital din România va ajunge la minimum 140 de milioane de euro, în acest an (platformă)

26 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.

 
 
Valoarea pieţei de marketing digital va ajunge în România la cel puţin 140 de milioane de euro, în condiţiile în care, în 2021, aceasta s-a situat la 125 de milioane de euro, arată datele publicate miercuri de către o agenţie de marketing online.
 
"În contextul în care oamenii stau în medie 4,8 ore pe zi doar pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicaţie de social media, de jocuri online şi platforme de video streaming, nu este o surpriză că piaţa de digital din lume, şi implicit din România, este într-o creştere permanentă. Astfel, doar în ţara noastră, anul trecut, valoarea acesteia a fost de aproximativ 125 de milioane de euro, iar estimările pentru 2022 sunt foarte optimiste, scenariul fiind că va atinge cel puţin 130 - 140 de milioane de euro. Această tendinţă este determinată de faptul că bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, iar această explozie a fost alimentată puternic de pandemie", notează sursa citată.
 
Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.
 
"Sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active. TikTok a fost cea mai descărcată aplicaţie în 2021, iar utilizatorii săi petrec cu 90% mai mult timp în ea, comparativ cu 2020, iar YouTube este cea mai populară aplicaţie de streaming video din întreaga lume. Toate aceste tendinţe nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. Mediul online este din ce în ce mai aglomerat. Există multe oportunităţi, dar şi multe probleme de securitate a datelor, de limitare a urmărire a consumatorilor online şi de o problemă generalizată de încredere. Cei care reuşesc să câştige încrederea clienţilor lor şi care au o comunicare directă cu aceştia vor fi cei mai mari câştigători", consideră Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenţiei de marketing online.
 
În primele zece luni ale anului trecut au fost radiate peste 50.000 de firme, cu 30% mai multe în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020.
 
"Pentru a fi pregătiţi, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenţi în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piaţă, este nevoie neapărat şi de optimizare SEO pentru acesta. Din păcate, optimizarea pentru motoarele de căutare, singura investiţie care-ţi asigură vizibilitate pe termen lung şi care nu dispare în momentul în care nu mai investeşti bani, este ignorată de multe startup-uri. Acestea îşi irosesc bugetul de marketing exclusiv pe promovare plătită în social media, unde nu există o intenţie clară de cumpărare aşa cum se întâmplă în Google. Bineînţeles că nu este recomandat să ignore comunicarea pe platformele de social media, unde publicul ţintă petrece timp şi e şi dispus să cumpere, dar mai întâi ar trebui să testeze mesajele organic (fără plată) sau cu bugete foarte mici, ca să vadă exact ce funcţionează. Sunt unele afaceri care nu nevoie de o prezenţă pe TikTok sau Instagram, de exemplu, pentru că audienţa lor este pe YouTube sau Reddit", susţine Dobrescu.
 
În ceea ce priveşte greşelile care se fac în mediul online de către antreprenori, consultantul în marketing este de părere că acestea ţin de copierea tendinţelor din piaţă şi lipsa de personalizare a mesajelor.
 
"Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas, deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede, pe zi, în jur de 4.000 până la 10.000 de mesaje publicitare online şi offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Aşadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci şi cu orice altă companie care investeşte în marketing, indiferent de domeniu", a afirmat Anca Dobrescu.
 
Agenţia PePrimaPagina.ro oferă, din anul 2016, un mix de servicii de marketing digital: strategii de marketing online, SEO pentru site-uri de prezentare şi magazine online, optimizarea conversiilor, marketing de conţinut, promovare online plătită, adică servicii PPC (pay-per-click), precum şi servicii de social media. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9560 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...