
Bode: TAROM a plătit 900.000 € avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract
06 Noiembrie 2019
AGERPRES"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo”, a atras atenția ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
![]() |
Compania TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea a nouă aeronave ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum semnat de fostul director general interimar Mădălina Mezei, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă prilejuită de preluarea mandatului.
"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo. Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum", a atras atenţia ministrul.
"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo. Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum", a atras atenţia ministrul.
Potrivit acestuia, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, a înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei în 2018 şi "se pregăteşte" să depăşească 180 de milioane de lei în 2019.
Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii, în condiţiile în care la Serviciul Comercial sunt peste 200 de angajaţi care "nu fac nimic ca zborul să devină profitabil", iar Serviciul Tehnic peste 400.
"Este clar că avem nevoie de restructurare urgentă a acestei companii, dar nu restructurarea din 2017. În 2017 s-a demarat o procedură de restructurare. Aveam 1.874 de angajaţi, iar la finalul procedurii de restructurare compania TAROM avea 1.900 de angajaţi. Deci, restructurare. La Comercial sunt peste 200 de angajaţi, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană în special pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania. Să nu mai spun de acele celebre agenţii de turism din toată lumea care în multe situaţii rezervă 100% biletele alocate şi apoi le anulează. De ce fac asta? Pentru că încasează un comision şi rămân banii respectivi în cont. Avem toată bunăvoinţa şi toată disponibilitatea să salvăm această companie", a spus Bode.
La rândul său, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, întrebat de jurnalişti despre acest avans, a spus că nu ştie nimic şi că nu s-a implicat în achiziţia de aeronave în niciun mandat de-al său.
"Nu ştiu (despre avans - n. r.), eu nu m-am implicat niciodată în achiziţia de aeronave în niciun mandat. Ce pot să vă spun este că aceste nouă ATR-uri sunt vitale companiei. Trebuiau aduse din luna octombrie. Graficul de livrare a ATR-urilor era: unul în luna octombrie, două în luna noiembrie, unul în luna decembrie şi ulterior în anul următor să vină restul aeronavelor. Ele sunt vitale pentru că din punct de vedere al eficienţei sunt cele mai bune pe scurt curier, pe distanţele interne din ţară. Nu ştiu ce a făcut doamna Mezei (Mădălina Mezei, fostul director general interimar al TAROM - n.r.), ce avans a dat doamna Mezei. Consiliul de Administraţie împuterniceşte un director, el duce mai departe strategia companiei în funcţie de prerogativele pe care le are. Ea nu a venit niciodată să îmi spună mie că dă un avans la ATR-uri. Şi presupun că dacă l-a dat, l-a dat legal, nu cred că a făcut cineva vreo ilegalitate", a susţinut Cuc.
Fostul ministru a ţinut să sublinieze că şi el a făcut referire la Serviciul Comercial al companiei TAROM pe parcursul mandatelor sale, fiind nemulţumit de activitatea acestuia.
"Aşa cum am văzut, şi dânsul (Lucian Bode - n.r.) a făcut referire la Comercial. Eu am spus şi în timpul mandatului şi tocmai de asta am şi solicitat restructurarea la TAROM din temelie, pentru că sunt anumite sincope. Degeaba ai aeronave noi dacă nu reuşeşti să le umpli sau dacă vinzi biletele foarte scump", a arătat Răzvan Cuc.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7599 / 8967 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...