Bode: TAROM a plătit 900.000 € avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract
06 Noiembrie 2019 AGERPRES
"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo”, a atras atenția ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
| |
Compania TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea a nouă aeronave ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum semnat de fostul director general interimar Mădălina Mezei, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă prilejuită de preluarea mandatului.
"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo. Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum", a atras atenţia ministrul.
"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo. Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum", a atras atenţia ministrul.
Potrivit acestuia, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, a înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei în 2018 şi "se pregăteşte" să depăşească 180 de milioane de lei în 2019.
Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii, în condiţiile în care la Serviciul Comercial sunt peste 200 de angajaţi care "nu fac nimic ca zborul să devină profitabil", iar Serviciul Tehnic peste 400.
"Este clar că avem nevoie de restructurare urgentă a acestei companii, dar nu restructurarea din 2017. În 2017 s-a demarat o procedură de restructurare. Aveam 1.874 de angajaţi, iar la finalul procedurii de restructurare compania TAROM avea 1.900 de angajaţi. Deci, restructurare. La Comercial sunt peste 200 de angajaţi, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană în special pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania. Să nu mai spun de acele celebre agenţii de turism din toată lumea care în multe situaţii rezervă 100% biletele alocate şi apoi le anulează. De ce fac asta? Pentru că încasează un comision şi rămân banii respectivi în cont. Avem toată bunăvoinţa şi toată disponibilitatea să salvăm această companie", a spus Bode.
La rândul său, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, întrebat de jurnalişti despre acest avans, a spus că nu ştie nimic şi că nu s-a implicat în achiziţia de aeronave în niciun mandat de-al său.
"Nu ştiu (despre avans - n. r.), eu nu m-am implicat niciodată în achiziţia de aeronave în niciun mandat. Ce pot să vă spun este că aceste nouă ATR-uri sunt vitale companiei. Trebuiau aduse din luna octombrie. Graficul de livrare a ATR-urilor era: unul în luna octombrie, două în luna noiembrie, unul în luna decembrie şi ulterior în anul următor să vină restul aeronavelor. Ele sunt vitale pentru că din punct de vedere al eficienţei sunt cele mai bune pe scurt curier, pe distanţele interne din ţară. Nu ştiu ce a făcut doamna Mezei (Mădălina Mezei, fostul director general interimar al TAROM - n.r.), ce avans a dat doamna Mezei. Consiliul de Administraţie împuterniceşte un director, el duce mai departe strategia companiei în funcţie de prerogativele pe care le are. Ea nu a venit niciodată să îmi spună mie că dă un avans la ATR-uri. Şi presupun că dacă l-a dat, l-a dat legal, nu cred că a făcut cineva vreo ilegalitate", a susţinut Cuc.
Fostul ministru a ţinut să sublinieze că şi el a făcut referire la Serviciul Comercial al companiei TAROM pe parcursul mandatelor sale, fiind nemulţumit de activitatea acestuia.
"Aşa cum am văzut, şi dânsul (Lucian Bode - n.r.) a făcut referire la Comercial. Eu am spus şi în timpul mandatului şi tocmai de asta am şi solicitat restructurarea la TAROM din temelie, pentru că sunt anumite sincope. Degeaba ai aeronave noi dacă nu reuşeşti să le umpli sau dacă vinzi biletele foarte scump", a arătat Răzvan Cuc.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7634 / 9002 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





