ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Precizări ale Facultății de Drept din București | Noile taxe de studiu nu vor fi aplicate studenților actualmente înscriși în programele de studiu

15 Martie 2020   |   BizLawyer

În ceea ce privește cuantumul taxelor stabilite, acestea sunt rezultatul unor analize și discuții îndelungate, ținând cont de indicatori de performanță și indicatori economici, proiecții bugetare și o evoluție a acestor taxe de-a lungul timpului.

 
 
În ședința online a Consiliului Facultății de Drept a Universității din București din 13/14 martie 2020 au fost adoptate o serie de măsuri stringente în vederea soluționării unor probleme sistemice de ordin economic și legal cu privire la cuantumul taxelor de studiu pentru studenții declarați admiși începând cu anul universitar 2020-2021.

Cu privire la aceste măsuri, conducerea Facultății de Drept a făcut o serie de precizări necesare, pentru a evita apariția și perpetuarea în spațiul public a unor neînțelegeri sau interpretări formulate în absența unor informații esențiale, de natură să explice decizia Consiliului Facultății de Drept.

În primul rând, valoarea taxelor de studiu stabilite în cadrul ședinței Consiliului Facultății din data de 13/14 martie 2020 nu se va aplica studenților actualmente înscriși în programele de studiu ale Facultății de Drept. Pentru aceștia din urmă, taxele de studiu au fost indexate cu rata inflației, decizie absolut necesară, care reflectă necesitatea păstrării valorii taxei de studiu de la an la an, iar nu a cuantumului acesteia.


În al doilea rând, măsurile reprezintă materializarea unei necesități stringente de natură economică și juridică, demult cunoscută și îndelung dezbătută în cadrul diferitelor foruri academice (Universitate, facultăți, organizații studențești). Acestea sunt complet independente de contextul existent în acest moment, nefiind nicidecum rezultatul unor decizii arbitrare sau conjuncturale, fără să aibă, în mod evident, nicio legătură cu actuala situație epidemiologică.

Astfel, declanșarea procedurilor de discutare și aprobare a taxelor de studiu la nivelul Universității din București ține exclusiv de respectarea unor termene obligatorii prevăzute de Carta Universității din București. Carta prevede un calendar obligatoriu al acestor proceduri, care se finalizează cu stabilirea taxelor de studiu de către Senatul Universității din București, cu cel puțin șase luni înaintea începerii anului universitar, conform art. 129 alin. (2) lit. l) din Carta Universității din București. ”De altfel, în conformitate cu dispozițiile legale și regulamentare, nivelul taxelor de studii stabilite prin decizia Consiliului Facultății urmează a intra în dezbaterea Consiliului de Administrație și a Senatului Universității din București, acestea fiind forurile statutare care au competența de aprobare a taxelor de studiu”, se arată într-un comunicat semnat de Prof. univ. dr. Răzvan DINCĂ, Decan al Facultății.

În al treilea rând,  în ceea ce privește cuantumul taxelor stabilite, acestea sunt rezultatul unor analize și discuții îndelungate, ținând cont de indicatori de performanță și indicatori economici, proiecții bugetare și o evoluție a acestor taxe de-a lungul timpului. ”Subliniem faptul că – exceptând situația crizei economice din perioada 2009-2013 -, nu au existat creșteri semnificative ale valorii taxelor de studiu la Facultatea de Drept a Universității din București, fiind luate doar măsuri de actualizare a acestora în funcție de indicele inflației, așa cum am precizat mai sus”, nuanțează reprezenanții instituției în comunicat.

Astfel, prin măsurile decise în ședința Consiliului Facultății din data de 13/14 martie 2020 s-a urmărit apropierea valorii taxelor de studiu de valoarea alocației per student, care este suportată din bugetul de stat. La rândul său, această alocație bugetară este stabilită în funcție de o serie de criterii obiective, fiind bazată pe un calcul privind costul integrat al serviciilor educaționale, cu respectarea în totalitate a standardelor ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior).

Nu în ultimul rând, Facultatea de Drept a Universității din București a fost în permanență interesată de creșterea calității serviciului de educație. Educația și excelența în educație necesită eforturi susținute atât din partea statului, cât și din partea participanților la acest fundamental serviciu public pentru societate.

În mod constant, în fiecare an, peste 40% din candidații declarați admiși la examenele de admitere în profesiile juridice sunt absolvenți ai Facultății de Drept, Universitatea din București. Un procent semnificativ dintre juriștii de elită formați de facultatea noastră sunt angajați în instituții fundamentale ale statului, în cadrul organelor autorităților centrale și locale, sau au o carieră internațională strălucită ca înalți funcționari ai diverselor organizații și structuri internaționale. Istoria, tradiția, conferințele și performanțele internaționale ale Facultății confirmă statutul său de excelență în învățământul superior juridic din România.

Excelența obligă ambele părți ale raportului educațional: atât pe studenți, cât și pe profesori. Sistemul de taxe instituit prin măsurile adoptate de Consiliul Facultății de Drept încurajează performanța academică la două niveluri.

Pe de o parte, îi motivează pe studenți să facă eforturi pentru a se califica în rândul celor mai merituoși, putând beneficia de învățământ finanțat din surse bugetare. Dacă nu au reușit o asemenea performanță îi stimulează să consolideze prin perseverență în studiu investiția făcută într-un proces de formare profesională de înaltă calitate.

Pe de altă parte, obligă cadrele didactice ale Facultății de Drept să inițieze și să dezvolte rapid noi programe educaționale pentru viitorii studenți, în concordanță cu nevoile societății, care să reflecte atât deschiderea către o lume din ce în ce mai globalizată și digitalizată, cât și o mai accentuată dimensiune practică pentru toți anii de studiu din cele trei cicluri (licență, master și doctorat).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10 / 337
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
League Tables of Legal Advisors MergerMarket - S1 2020 I Pandemia a evaporat o treime din piața de fuziuni și achiziții. China s-a recuperat rapid, SUA – cel mai puternic declin. Ce firme de avocați cu prezență locală s-au evidențiat în Top 20 global, european și în regiunea CEE
Avocații Leroy și Asociații prevăd o creștere a numărului de litigii în comerț și asigurări, solicitările fiind legate de întreruperea activității comerciale. Edgar Jakab, Head of Litigation: Pe lângă mandatele curente, așteptăm o extindere substanțială în perioada următoare și în transporturi și asigurări
Avocații Radu și Asociații SPRL, în colaborare cu EY România, obțin o nouă decizie importantă pronunțată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene privind dreptul nerezidenților de a obține rambursarea TVA
Legea mărcilor a fost modificată | Care vor fi efectele aplicării noilor norme și cum se va asigura securitatea juridică și protecția drepturilor conferite titularilor de mărcile înregistrate. Cele mai importante prevederi, explicate de echipa Simion & Baciu
LegiTeam: Mareș & Mareş recrutează avocat definitiv drept penal
Dr. Constantin BRÂNZAN, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție, cu peste 40 de ani de experiență în magistratură, se alătură echipei POPESCU & ASOCIAȚII
Cum a trecut prin perioada de lockdown un creator de produse Legal-Tech și ce tendințe a observat în rândul clienților-avocați. George Bărcun, SoftVenture: Singura schimbare pentru noi a fost lipsa prânzului comun și a conversațiilor aferente. Firmele de avocatură au avut o abordare foarte matură și profesionistă. În ultima lună am observat o revitalizare generală și mai mult optimism
Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial
Echipa MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații se extinde. Cristina Crețu, in-house cu o vastă experiență, și Mihaela Nyerges, avocat specializat în Energie și M&A, s-au alăturat firmei
În ciuda situației „speciale” în care s-a lucrat, avocații Reff & Asociații au fost implicați în toate tipurile de dispute de business. Date fiind viteza cu care s-au adoptat actele normative, precum și lipsa de claritate a acestora, clienții au fost foarte interesați de perspectiva litigioasă a acțiunilor pe care urmau să le întreprindă sau a consecințelor în cazul unei lipse de reacție
Suciu Popa câștigă pentru Hidroelectrica un litigiu care consolidează o creanță de peste 22,2 mil. RON
Cu ce firme internaționale s-au aliat casele locale de avocați și ce onorarii au cerut pentru IPO-ul Hidroelectrica. Stratulat Albulescu a câștigat selecția și gestionează juridic proiectul achiziției activelor CEZ
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...