€ USD
BizLawyer
Cum văd avocații de business din provincie noul an. Mihai Bejenaru-Dragoș (Bejenaru&Partners, Cluj): Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții. Provocarea anului 2019, dată de cazurile de fiscalitate
21 Ianuarie 2019
Ștefania EnacheSenior Managing Partner-ul firmei Bejenaru&Partners spune că sectorul de producție și cele colaterale acestuia vor asigura cele mai mari volume de muncă pentru avocați.
Avocații Bejenaru&Partners vor miza anul acesta pe o păstrare constantă a ariilor de expertiză. Activitatea firmei va cunoaște o ușoară creștere naturală a cifrei de afaceri, fără salturi spectaculoase. Politica firmei este dictată de mersul economiei naționale.Mihai Bejenaru-Dragoș, Partener fondator al Bejenaru&Partners, firmă de avocați cu birouri în Cluj, Deva și Timișoara, este de părere că anul 2019 se va caracteriza printr-o creștere în sectorul companiilor de producție autohtone care au raporturi contractuale în exteriorul țării, în special în Uniunea Europenă.
Dintre sectoarele economice care vor suferi scăderi ale numărului de tranzacții, Mihai Bejenaru-Dragoș indică domeniul imobiliar. ”Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții, în contextul restrângerii posibilităților de creditare ale potențialilor cumpărători, urmând să apară noi forme de raporturi contractuale între investitorii din domeniu și cei interesați de achiziționarea unei locuințe, fără mijlocirea finanțatorilor bancari sau nebancari. Piața forței de muncă va înregistra serioase dificultăți din perspectiva găsirii de angajați pentru proiectele în derulare ceea ce va genera o presiune financiară asupra antreprenorilor. De asemenea, aceasta va fi dublată și de controale din partea organelor fiscale”, explică avocatul.
Provocările anului 2019
În acest context, schimbări majore nu vor interveni pe piața avocaturii. Totuși, există posibilitatea ca anumite arii tinere de practică să se desprindă din societățile de avocatură consacrate.”Considerăm că provocarea anului 2019 va fi constituită de cazurile de fiscalitate. Cunoașterea practicii CJUE în materie fiscală va putea fi un punct forte în abordarea provocărilor fiscale”, precizează Senior Managing Partner-ul firmei Bejenaru&Partners.
De asemenea, expertul este de părere că cele mai mari volume de muncă pentru avocați vor rezulta din sectorul de producție și cele colaterale acestuia; industrie alimentară și componente electronice. ”Sintagma caracteristică pentru 2019 este investiție durabilă în domeniul producție. În ceea ce privește politica firmei noastre, abordarea ”furnizori de soluții” este abordarea noastră fundamentală de ani de zile. În același timp, factorul personal, de încredere, va fi decisiv în contractare”, mai spune Mihai Bejenaru-Dragoș.
Pentru anul în curs, firma de avocatură și-a întocmit bugetul, „ca de fiecare dată, între precauție și necesitate la capitolul cheltuieli și cu orientare spre profitabilitate la capitolul venituri”.
La ora actuală, echipa Bejenaru&Partners este formată din opt avocați, patru paralegali și doi angajați în schema personalui auxiliar.
Ce practici au avut motoarele turate în 2018
Anul trecut, activitatea firmei a fost astfel structurată: Fiscal Law & Litigation - 30%; Corporate governance - 25%; Merges & Aquisition - 25% și Real Estate - 20 %. Astfel, echipa formată din avocatul coordonator Mihai Bejenaru-Dragoș și avocații Anca Stoian și Otilia Bordea a fost implicată în proiecte multiple în domeniul Real Estate, Corporate Law și Merges & Aquisition.
De asemenea, echipa care i-a inclus pe Mihai Bejenaru-Dragoș (coordonator) și pe avocații Camelia Cubleșan și Ciprian Păun a soluționat cauza Vădan c/a României pe rolul Curții de Justiție a Uniunii Europene de la Louxemburg, cu impact asupra numeroaselor litigii fiscale – TVA construcții persoane fizice cu relevanță pe tot teritoriul Uniunii Europene.
„Ca și până acum și în 2019 vom miza pe ingredientele cheie care ne-au asigurat succesul: profesionalismul și rezultatele obținute în proiectele în care ne implicăm. Să nu uităm că relatia avocat client este stabilă în măsura stabilității relației de încredere. Întotdeauna, în practica noastră profesională, onorariile stabilite au fost în acord cu complexitatea cazurilor și peste media pieței. Calitatea presupune costul corect”, a conchis Mihai Bejenaru-Dragoș.
Dintre sectoarele economice care vor suferi scăderi ale numărului de tranzacții, Mihai Bejenaru-Dragoș indică domeniul imobiliar. ”Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții, în contextul restrângerii posibilităților de creditare ale potențialilor cumpărători, urmând să apară noi forme de raporturi contractuale între investitorii din domeniu și cei interesați de achiziționarea unei locuințe, fără mijlocirea finanțatorilor bancari sau nebancari. Piața forței de muncă va înregistra serioase dificultăți din perspectiva găsirii de angajați pentru proiectele în derulare ceea ce va genera o presiune financiară asupra antreprenorilor. De asemenea, aceasta va fi dublată și de controale din partea organelor fiscale”, explică avocatul.
Provocările anului 2019
În acest context, schimbări majore nu vor interveni pe piața avocaturii. Totuși, există posibilitatea ca anumite arii tinere de practică să se desprindă din societățile de avocatură consacrate.”Considerăm că provocarea anului 2019 va fi constituită de cazurile de fiscalitate. Cunoașterea practicii CJUE în materie fiscală va putea fi un punct forte în abordarea provocărilor fiscale”, precizează Senior Managing Partner-ul firmei Bejenaru&Partners.
De asemenea, expertul este de părere că cele mai mari volume de muncă pentru avocați vor rezulta din sectorul de producție și cele colaterale acestuia; industrie alimentară și componente electronice. ”Sintagma caracteristică pentru 2019 este investiție durabilă în domeniul producție. În ceea ce privește politica firmei noastre, abordarea ”furnizori de soluții” este abordarea noastră fundamentală de ani de zile. În același timp, factorul personal, de încredere, va fi decisiv în contractare”, mai spune Mihai Bejenaru-Dragoș.
Pentru anul în curs, firma de avocatură și-a întocmit bugetul, „ca de fiecare dată, între precauție și necesitate la capitolul cheltuieli și cu orientare spre profitabilitate la capitolul venituri”.
La ora actuală, echipa Bejenaru&Partners este formată din opt avocați, patru paralegali și doi angajați în schema personalui auxiliar.
Ce practici au avut motoarele turate în 2018
Anul trecut, activitatea firmei a fost astfel structurată: Fiscal Law & Litigation - 30%; Corporate governance - 25%; Merges & Aquisition - 25% și Real Estate - 20 %. Astfel, echipa formată din avocatul coordonator Mihai Bejenaru-Dragoș și avocații Anca Stoian și Otilia Bordea a fost implicată în proiecte multiple în domeniul Real Estate, Corporate Law și Merges & Aquisition.
De asemenea, echipa care i-a inclus pe Mihai Bejenaru-Dragoș (coordonator) și pe avocații Camelia Cubleșan și Ciprian Păun a soluționat cauza Vădan c/a României pe rolul Curții de Justiție a Uniunii Europene de la Louxemburg, cu impact asupra numeroaselor litigii fiscale – TVA construcții persoane fizice cu relevanță pe tot teritoriul Uniunii Europene.
„Ca și până acum și în 2019 vom miza pe ingredientele cheie care ne-au asigurat succesul: profesionalismul și rezultatele obținute în proiectele în care ne implicăm. Să nu uităm că relatia avocat client este stabilă în măsura stabilității relației de încredere. Întotdeauna, în practica noastră profesională, onorariile stabilite au fost în acord cu complexitatea cazurilor și peste media pieței. Calitatea presupune costul corect”, a conchis Mihai Bejenaru-Dragoș.