€ 4.9764   USD 0.1172   
Home Login
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Roxana Gabriela Tudorescu, cel mai mare punctaj în 2020: Am făcut această alegere deoarece simțeam că mă identific cu anumite valori precum corectitudinea, echitatea. Dorința mea este ca în ceea ce voi face mai târziu să slujesc ideea de dreptate

15 Iulie 2021   |   Ștefania Enache

Chiar dacă a absolvit liceul la un profil real, mai exact matematică-informatică (informatică intensiv), iar totul părea să indice, într-o oarecare măsură, că va urma o facultate în acest domeniu, de pildă, Facultatea de Matematică-Informatică, tânăra s-a orientat către ceea ce a atras-o cel mai mult: Dreptul.

Roxana Gabriela Tudorescu a susținut examenul de admitere la Facultatea de Drept din cadrul Universității din București, în 2020, în plină pandemie. A fost un moment greu, cu o încărcătură imensă, având în vedere că întreaga omenire era într-o adevărată cursă pentru supraviețuire.Tânăra a trecut cu bine peste concurs și a obținut cel mai bun punctaj din anul său: 83 de puncte.„Recunosc că în momentul afișării notelor și al aflării punctajului obținut am simțit o bucurie infinită, care era diferită de toate celelalte bucurii trăite până atunci, parcă mă aflam într-o altă lume în care pluteam. Nu cred că a contat faptul că am fost printre primii admiși, pentru că rezultatul obținut la examenul de admitere la Facultatea de Drept nu garantează și succesul de-a lungul anilor următori”, menționează Roxana.

Drumul său spre Facultatea de Drept a început din clasa a XI-a, atunci când a hotărât că va urma cursurile acestei instituții de învățământ superior. Chiar dacă a absolvit liceul la un profil real, mai exact matematică-informatică (informatică intensiv), iar totul părea să indice, într-o oarecare măsură, că va urma o facultate în acest domeniu, de pildă, Facultatea de Matematică-Informatică, tânăra s-a orientat către ceea ce a atras-o cel mai mult: Dreptul.

„Am făcut această alegere deoarece simțeam că mă identific cu anumite valori precum corectitudinea, echitatea. Această decizie a fost rezultatul unor îndelungi analize lăuntrice, gândindu-mă și la calitățile, aptitudinile mele. Facultatea de Drept a fost singura variantă pe care am luat-o în calcul, deși mărturisesc că, în timpul liceului, matematica devenise una din materiile preferate, însă niciodată nu m-am văzut urmând această cale. În ceea ce privește pregătirea pentru facultate, aceasta a început în clasa a XI-a, însă punctul culminant al  pregătirii l-a constituit clasa a XII-a”, povestește Roxana.

Studenția ...online

Odată admiterea trecută, tânăra a intrat într-o nouă etapă din viața sa. Din păcate, pandemia i-a împiedicat pe toți cei din generația ei să descopere cu adevărat studenția, dar lucrurile se vor îndrepta pe măsură ce restricțiile sunt ridicate și viața revine cât de cât la normal.








„Nu pot să spun că am avut posibilitate de a fi student în adevăratul sens al cuvântului din cauza pandemiei care ne-a schimbat viețile tuturor, însă, deși la început mi s-a părut greu, am reușit să mă obișnuiesc cu această nouă postură, și anume aceea de a fi student într-o perioadă în care învățământul clasic a fost înlocuit cu cel online. Am resimțit trecerea de la liceu la facultate, mai ales în ceea ce privește volumul de informații, destul de dificilă, însă ceea ce a fost cu totul interesant a fost gestionarea eficientă a timpului. Totodată, modalitatea de evaluare fiind complet diferită de cea întâlnită în timpul liceului, deoarece presupunea (și încă presupune) o perioadă la finalul semestrului în care se susțin examene fără a mai participa la cursuri, am simțit că nu voi putea face față acestor provocări, însă timpul mi-a demonstrat (iar este vorba de timp) contrariul”, precizează tânăra.

Roxana provine din Târgu-Jiu, iar studiile liceale le-a urmat la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”.
Susține că perioada liceului i-a lăsat o frumoasă amintire care se împletește cu imaginea oamenilor ce și-au pus amprenta asupra formării sale ca  om. „Sunt atâtea clipe, atâtea sentimente, atâtea emoții pe care mi-aș dori ca uneori să le pot aduce înapoi, pentru că acei ani au reprezentat anii hotărâtori în ceea ce privește conturarea personalității mele, anii în care am învățat că nu există o lume perfectă, că trăim într-o societate amară, au fost anii care au contribuit la însușirea fundamentelor culturii generale. Pare-se că timpul nu așteaptă, el curge iremediabil sau, poate, noi trecem prin timp („Se zice că timpul trece. Timpul nu trece niciodată. Noi trecem prin timp”- Garabet Ibrăileanu), el nelăsându-ne să mai poposim într-o lume deja apusă. Însă sentimentele rămân...”, susține tânăra.

Referindu-se la prima sesiune de exemene, studenta menționează că a fost una foarte obositoare, întrucât volumul de informații a fost mult mai mare decât în timpul liceului. De multe ori se panica, fiindcă trebuia să găsească o modalitate eficientă de a învăța, iar uneori avea impresia că pierdea timpul experimentând diverse metode pentru a studia. „În ciuda faptului că trecerea de la liceu la facultate, chiar și în ceea ce privește modul de învățare, a fost una bruscă, această primă sesiune s-a încheiat cu rezultate foarte bune, iar acest lucru mă bucură. Se zice deseori că studenția reprezintă acea perioadă din viață când devenim independenți, când începem să fim din ce în ce mai responsabili, însă, totodată, aceasta este și o etapă importantă în dezvoltarea personală. Nu cred că pot răspunde la această întrebare în calitate de cunoscător, deoarece nu am avut încă ocazia să simt viața studențească din cauza faptului că învățământul s-a desfășurat în mediul online”, adaugă Roxana.

Experiența de până acum ca student la Drept o face pe Roxana să-i îndemne pe cei care vor să urmeze un drum similar să aibă încredere în ei, pentru că dacă sunt conștiincioși și dornici să afle cât mai multe subtilități ale limbii române vor reuși să-și împlinească visul. „Mi se părea fascinant să aflu cum se pronunță/scriu anumite cuvinte pe care de cele mai multe ori oamenii le greșesc, astfel încât oriunde mă aflam eram foarte atentă la corectitudinea cuvintelor folosite. Totodată, le recomand să diversifice metodele de învățare, valorificându-și în acest sens și creativitatea, și să folosească la maximum timpul alocat studiului”, nuanțează tânăra.

Studenta amintește faptul că pandemia a avut consecințe în toate domeniile, nu numai în învățământ. „Însă, raportându-mă la modul în care am resimțit trecerea bruscă la învățământul online, voi preciza că, dacă inițial eram complet derutată de noul sistem, deoarece nu mai experimentasem nicicând o asemenea modalitate de învățare, cu timpul am reușit să mă adaptez acestor realități, pentru că, știți cum se spune, nevoia te învață, trebuie doar să nu-ți pierzi speranța. Din păcate, învățământul online, tind să cred, este un învățământ individual, care pune mare accent pe responsabilitatea elevului/studentului, iar ceea ce am observat odată cu apariția școlii online este că elevii/ studenții sunt nefericiți, tuturor ne lipsește reîntoarcerea la normalitate. Aș îndrăzni să zic că s-ar putea să ne confruntăm cu o distanțare de realitate... Ascunsă în spatele unui ecran, simt din ce în ce mai mult că lipsește interacțiunea cu profesorii, cu ceilalți colegi! Am vaga impresie că începem să devenim introvertiți, tehnologia aceasta creând izolare și o oarecare retragere interioară! Parcă suntem prizonierii unei lumi singuratice”, subliniază Roxana.

Totuși, aceste vremuri au ajutat-o pe Roxana să învețe și foarte multe. „Am învățat să mă bucur și de cele mai neînsemnate lucruri, am învățat să tânjesc după zâmbetele ascunse în spatele măștilor, am început să acord mai multă importanță clipei, pentru că toate trec, inclusiv viața. Pandemia ne-a ajutat să vedem valoarea vieții, să o trăim, să încercăm să o conturăm într-un mod cât mai frumos, dintr-odată lumina soarelui căpăta o altă semnificație, juca un rol important în viața mea, reînvățam ” mersul pe valuri”, cum ar zice Nichita. Și totuși îmi este dor de lumea dinaintea pandemiei, când ne puteam îmbrățișa fără teamă, când puteam zâmbi fără ca zâmbetul larg să ne fie ascuns...”, povestește studenta.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


În căutarea profesiei care i se potrivește

Până acum, Roxana nu a avut posibilitatea de a simți atmosfera de lucru într-o firmă de avocatură, însă speră ca, în viitor, să aibă această șansă pentru a-și da seama care este profesia ce i s-ar potrivi. Tânăra ia în calcul posibilitatea de a urma un program de master, imediat după terminarea facultății. Nu știe încă domeniul către care se va îndrepta, dar, în acest moment dreptul privat (dreptul civil) o atrage cel mai mult datorită faptului că ilustrează situații întâlnite adeseori împrejurul nostru.

„Un număr destul de mare de studenți se înregistrează la cursul de Drept Civil, probabil și fiindcă este una dintre materiile necesare pentru accederea în orice profesie juridică. De asemenea, la cursul de Constituțional de pe semestrul I, intrau foarte mulți studenți. Dreptul civil este una dintre materiile mele preferate, pentru că este fascinant cum acesta ascunde mistere care nu pot fi elucidate niciodată, fiind acel drept viu (precum spune unul din profesorii noștri) care nu se sfârșește nicicând. În momentul de față neștiind prea bine ce presupune fiecare profesie în parte, pot spune că sunt nehotărâtă în ceea ce privește acest aspect, însă dorința mea este ca în ceea ce voi face mai târziu să slujesc ideea de dreptate. Dar voi lăsa ca anii studenției să contribuie la rezolvarea acestei dileme, să-mi fie călăuză! Bursa de studiu în străinătate poate fi o idee interesantă prin prisma faptului că acest lucru poate contribui la dezvoltarea personală, astfel încât voi putea acumula nu numai cunoștințe teoretice, ci și abilități practice, având posibilitatea de a face cunoștință cu profesioniști ai dreptului din alte țări.”, explică studenta.

Roxana are mai multe modele în viață sau, altfel spus, persoane pe care le prețuiește și cărora le apreciază întregul parcurs profesional. „Puterea de a nu renunța niciodată, setea de cunoaștere permanentă și strălucirea în ochi, care semnifică faptul că făcând ceva cu plăcere succesele nu vor întârzia să apară, m-au determinat să aleg să-mi fie modele”, menționează tânăra.

 
 
 

Învățământul sub lupa studenților


Roxana Gabriela Tudorescu este de părere că cei mai mulți dintre elevi/studenți au observat o mare problemă cu privire la sistemul de învățământ românesc, și anume lipsa activităților practice.

„Astfel, elevilor/studenților le sunt prezentate numeroase informații teoretice pe care unii dintre ei nu au șansa să le pună în aplicare, iar în acest sens consider că ar fi necesar ca între teorie și practică să se realizeze un echilibru pentru a nu ajunge la situații indezirabile care ar influența viitorul tânărului abia ieșit de pe băncile facultății. În plus, ar fi de dorit ca și sistemele de evaluare să sufere o transformare, în sensul în care elevul/studentul nu trebuie să mai fie evaluat în funcție de cât de mult poate reproduce un anumit pasaj dintr-o/un lecție/curs, punându-se accent pe capacitatea acestuia de a realiza anumite corelații logice între diferite noțiuni.”, detaliază tânăra.

Având în vedere că este abia în anul I de facultate, nu poate pune în balanță plusurile și minusurile instituției la care învață, însă poate spune cu certitudine că nu regretă nicio secundă decizia luată. „În ceea ce privește Dreptul, consider că piața oferă suficiente posibilități de angajare, condiția esențială fiind ca absolventul, pentru a ajunge la locul de muncă dorit, să fie foarte bine pregătit, să fie dispus să facă anumite sacrificii, dar și să aibă talent. Totodată, unul dintre motivele pentru care alegerea mea s-a îndreptat spre Facultatea de Drept este și acela al stabilității și siguranței locului de muncă.”, susține Roxana.




Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Contacteaza-ne!
Trimite un email