€ USD
BizLawyer
România ar putea deveni lider regional în industria foodservice, cu o piaţă estimată la 7,3 miliarde euro (specialişti)
11 Iunie 2025
AgerpresRecomandările experţilor vizează tranziţia către modele de business integrate, în care livrarea, digitalizarea şi sustenabilitatea devin piloni strategici.
România ar putea deveni lider regional în industria foodservice, cu o piaţă estimată la 7,3 miliarde euro şi o penetrare a livrărilor în creştere accelerată, dar cu o frecvenţă redusă a ieşirilor la restaurant, susţin reprezentanţi ai industriei HoReCa.
Potrivit unui comunicat remis spre publicare, în perioada 26-28 mai a avut loc cea de-a cincea ediţie a F&B Innovation Camp, singurul bootcamp din România dedicat inovaţiei în industria alimentară.
Evenimentul a fost organizat de Hospitality Culture Institute şi a reunit peste 140 de participanţi: antreprenori, investitori, lideri din HoReCa, retail, tech, jurnalişti, avocaţi şi consultanţi, într-un efort comun de a contura viitorul sustenabil şi digitalizat al industriei ospitalităţii, precizează sursa citată.
Totodată, evenimentul a reconfirmat potenţialul României de a deveni un lider regional în industria foodservice.
"Cu o piaţă estimată la 7,3 miliarde euro şi o penetrare a livrărilor în creştere accelerată, dar cu o frecvenţă redusă a ieşirilor la restaurant, România este în plină transformare", se menţionează în comunicat.
Recomandările experţilor au vizat tranziţia către modele de business integrate, în care livrarea, digitalizarea şi sustenabilitatea devin piloni strategici.
"România se află în punctul în care, în segmentul alimentar, brandurile locale reuşesc să concureze de la egal la egal cu cele internaţionale. Următorul pas este să reuşim să scoatem pe pieţele internaţionale aceste produse, iar pentru acest lucru este nevoie atât de curaj antreprenorial cât şi de o strategie naţională care să ofere sprijin produselor locale pregătite de internaţionalizare", a afirmat Radu Timiş Jr., CEO CrisTim, citat în comunicat.
La rândul său, Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, a menţionat că doreşte ca "acest bootcamp să devină un reper pentru Europa Centrală şi de Est în dezvoltarea de soluţii inovatoare în alimentaţie şi ospitalitate".
"România are toate ingredientele necesare: talent, idei, ambiţie şi o comunitate tot mai solidară", a precizat Florin Maxim.
Într-una dintre dezbaterile organizate în cadrul F&B Innovation Camp a fost abordată, pentru prima dată la scară largă, tema epuizării profesionale în HoReCa, se menţionează în document.
Astfel, fondatorul Hospitality Culture Institute a atras atenţia asupra presiunii continue la care sunt supuşi angajaţii din restaurante, bucătării sau servicii de livrare, în lipsa unui cadru real de susţinere psihologică şi organizaţională.
Totodată, a fost evidenţiată o problemă sistemică majoră: sectorul HoReCa este vizat de 19 instituţii cu rol de control, dintre care 8 au autoritatea legală de a suspenda activitatea unei unităţi în mod direct.
"Suntem cel mai controlat sector din economie şi, din păcate, vizitele nu sunt gândite ca ocazii de sprijin, ci de sancţiune. Această presiune administrativă se răsfrânge asupra antreprenorilor şi angajaţilor şi contribuie la instabilitatea generală a domeniului", a adăugat Florin Maxim.
Tot în cadrul bootcampului, conf. dr. psih. Laura Cismaru a susţinut workshopul "Generations and Labor Market", realizând o radiografie lucidă a rupturii dintre generaţii în organizaţii. Diferenţele neurologice, culturale şi de valori dintre nativii digitali şi generaţiile anterioare au fost analizate din perspectivă ştiinţifică, cu apel la empatie şi cooperare intergeneraţională ca soluţii pentru un viitor organizaţional echilibrat.
Potrivit unui comunicat remis spre publicare, în perioada 26-28 mai a avut loc cea de-a cincea ediţie a F&B Innovation Camp, singurul bootcamp din România dedicat inovaţiei în industria alimentară.
Evenimentul a fost organizat de Hospitality Culture Institute şi a reunit peste 140 de participanţi: antreprenori, investitori, lideri din HoReCa, retail, tech, jurnalişti, avocaţi şi consultanţi, într-un efort comun de a contura viitorul sustenabil şi digitalizat al industriei ospitalităţii, precizează sursa citată.
Totodată, evenimentul a reconfirmat potenţialul României de a deveni un lider regional în industria foodservice.
"Cu o piaţă estimată la 7,3 miliarde euro şi o penetrare a livrărilor în creştere accelerată, dar cu o frecvenţă redusă a ieşirilor la restaurant, România este în plină transformare", se menţionează în comunicat.
Recomandările experţilor au vizat tranziţia către modele de business integrate, în care livrarea, digitalizarea şi sustenabilitatea devin piloni strategici.
"România se află în punctul în care, în segmentul alimentar, brandurile locale reuşesc să concureze de la egal la egal cu cele internaţionale. Următorul pas este să reuşim să scoatem pe pieţele internaţionale aceste produse, iar pentru acest lucru este nevoie atât de curaj antreprenorial cât şi de o strategie naţională care să ofere sprijin produselor locale pregătite de internaţionalizare", a afirmat Radu Timiş Jr., CEO CrisTim, citat în comunicat.
La rândul său, Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, a menţionat că doreşte ca "acest bootcamp să devină un reper pentru Europa Centrală şi de Est în dezvoltarea de soluţii inovatoare în alimentaţie şi ospitalitate".
"România are toate ingredientele necesare: talent, idei, ambiţie şi o comunitate tot mai solidară", a precizat Florin Maxim.
Într-una dintre dezbaterile organizate în cadrul F&B Innovation Camp a fost abordată, pentru prima dată la scară largă, tema epuizării profesionale în HoReCa, se menţionează în document.
Astfel, fondatorul Hospitality Culture Institute a atras atenţia asupra presiunii continue la care sunt supuşi angajaţii din restaurante, bucătării sau servicii de livrare, în lipsa unui cadru real de susţinere psihologică şi organizaţională.
Totodată, a fost evidenţiată o problemă sistemică majoră: sectorul HoReCa este vizat de 19 instituţii cu rol de control, dintre care 8 au autoritatea legală de a suspenda activitatea unei unităţi în mod direct.
"Suntem cel mai controlat sector din economie şi, din păcate, vizitele nu sunt gândite ca ocazii de sprijin, ci de sancţiune. Această presiune administrativă se răsfrânge asupra antreprenorilor şi angajaţilor şi contribuie la instabilitatea generală a domeniului", a adăugat Florin Maxim.
Tot în cadrul bootcampului, conf. dr. psih. Laura Cismaru a susţinut workshopul "Generations and Labor Market", realizând o radiografie lucidă a rupturii dintre generaţii în organizaţii. Diferenţele neurologice, culturale şi de valori dintre nativii digitali şi generaţiile anterioare au fost analizate din perspectivă ştiinţifică, cu apel la empatie şi cooperare intergeneraţională ca soluţii pentru un viitor organizaţional echilibrat.