€ USD
BizLawyer
Startup-ul românesc de tehnologie Telerenta îşi extinde operaţiunile în Polonia
10 Iulie 2024
AgerpresDeşi piaţa poloneză are deja mai mulţi jucători activi, Telerenta consideră această provocare esenţială pentru maturizarea şi diversificarea produsului.
Telerenta, startup-ul românesc de tehnologie care operează singura platformă de închiriere de echipamente electronice din Europa de Sud-Est destinată utilizatorilor casnici şi, de la finalul anului trecut, şi companiilor, îşi extinde operaţiunile în Polonia, conform unui comunicat al companiei.
Polonia a fost aleasă datorită dimensiunii pieţei şi a penetrării ridicate a internetului, cât şi a potenţialului mare de dezvoltare a acestei industrii. Deşi piaţa poloneză are deja mai mulţi jucători activi, Telerenta consideră această provocare esenţială pentru maturizarea şi diversificarea produsului.
Estimările companiei indică rezultate cu 30% mai bune în Polonia comparativ cu România, prin prisma mărimii pieţei, ceea ce va ajuta la validarea proiectului pe plan internaţional şi la pregătirea extinderii în alte ţări din UE, cum ar fi Spania, în viitorul apropiat.
"Ne aşteptăm ca Polonia să fie testul care să confirme că proiectul nostru este validat internaţional, demonstrând astfel că putem avea succes şi în afara României. Această piaţă recunoscută pentru potenţialul său de dezvoltare ne va permite să investim semnificativ şi să ne consolidăm poziţia. În primul an de activitate pe piaţa din Polonia, ne propunem să punem accent foarte mare pe livrarea rapidă, asigurând un grad de livrare în 24 de ore de aproximativ 98%. Piaţa din Polonia este mult mai matură, cu integrări preexistente şi niveluri ridicate de automatizare, ceea ce face implementarea mult mai uşoară şi rapidă", a declarat Ionuţ Farcaş, Global Expansion Director la Telerenta, în comunicat.
Extinderea în Polonia presupune investiţii de 1,5 milioane de euro până la finalul anului şi a implicat un proces de pregătire de aproximativ 6 luni înainte de lansarea propriu-zisă.
Pentru desfăşurarea operaţiunilor în Polonia, Telerenta a format o echipă mixtă, alcătuită din specialişti locali în eCommerce, fulfillment şi marketing online, care va fi sprijinită de echipa din România pentru suport tehnic şi dezvoltare software.
Pentru piaţa din Polonia, compania doreşte să aducă soluţii inovatoare pentru clienţi, inclusiv produse care nu sunt disponibile pentru moment în România, cum ar fi ceasurile inteligente. Telerenta va avea o gamă de produse adaptată pieţei locale şi va oferi contracte flexibile, de până la 24 de luni.
"În Polonia, vom oferi spre închiriere şi produse care nu sunt disponibile deocamdată în România, cum sunt ceasurile inteligente, spre exemplu. Vom avea cel puţin o gamă la fel de mare ca în România, dar ne vom concentra şi pe produse cu succes local, oferind soluţii adaptate pieţei locale", a mai precizat Ionuţ Farcaş.
Strategia companiei în Polonia va include o abordare mixtă, B2C şi B2B încă de la început. De asemenea, Telerenta are în plan construirea unei reţea de RentBox-uri (automate specializate, de tip vending machine, care permit utilizatorilor să închirieze şi să ridice imediat echipamente electronice), urmând ca primul dispozitiv să fie instalat până la sfârşitul acestui an.
Extinderea în Polonia reprezintă un pas major în dezvoltarea Telerenta, consolidează poziţia companiei pe piaţa internaţională şi validează, în acelaşi timp modelul de business dezvoltat în România.
Telerenta, parte din grupul american de investiţii NCH (New Century Holdings), permite utilizatorilor individuali şi companiilor să închirieze echipamente electronice, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 24 de luni.
Polonia a fost aleasă datorită dimensiunii pieţei şi a penetrării ridicate a internetului, cât şi a potenţialului mare de dezvoltare a acestei industrii. Deşi piaţa poloneză are deja mai mulţi jucători activi, Telerenta consideră această provocare esenţială pentru maturizarea şi diversificarea produsului.
Estimările companiei indică rezultate cu 30% mai bune în Polonia comparativ cu România, prin prisma mărimii pieţei, ceea ce va ajuta la validarea proiectului pe plan internaţional şi la pregătirea extinderii în alte ţări din UE, cum ar fi Spania, în viitorul apropiat.
"Ne aşteptăm ca Polonia să fie testul care să confirme că proiectul nostru este validat internaţional, demonstrând astfel că putem avea succes şi în afara României. Această piaţă recunoscută pentru potenţialul său de dezvoltare ne va permite să investim semnificativ şi să ne consolidăm poziţia. În primul an de activitate pe piaţa din Polonia, ne propunem să punem accent foarte mare pe livrarea rapidă, asigurând un grad de livrare în 24 de ore de aproximativ 98%. Piaţa din Polonia este mult mai matură, cu integrări preexistente şi niveluri ridicate de automatizare, ceea ce face implementarea mult mai uşoară şi rapidă", a declarat Ionuţ Farcaş, Global Expansion Director la Telerenta, în comunicat.
Extinderea în Polonia presupune investiţii de 1,5 milioane de euro până la finalul anului şi a implicat un proces de pregătire de aproximativ 6 luni înainte de lansarea propriu-zisă.
Pentru desfăşurarea operaţiunilor în Polonia, Telerenta a format o echipă mixtă, alcătuită din specialişti locali în eCommerce, fulfillment şi marketing online, care va fi sprijinită de echipa din România pentru suport tehnic şi dezvoltare software.
Pentru piaţa din Polonia, compania doreşte să aducă soluţii inovatoare pentru clienţi, inclusiv produse care nu sunt disponibile pentru moment în România, cum ar fi ceasurile inteligente. Telerenta va avea o gamă de produse adaptată pieţei locale şi va oferi contracte flexibile, de până la 24 de luni.
"În Polonia, vom oferi spre închiriere şi produse care nu sunt disponibile deocamdată în România, cum sunt ceasurile inteligente, spre exemplu. Vom avea cel puţin o gamă la fel de mare ca în România, dar ne vom concentra şi pe produse cu succes local, oferind soluţii adaptate pieţei locale", a mai precizat Ionuţ Farcaş.
Strategia companiei în Polonia va include o abordare mixtă, B2C şi B2B încă de la început. De asemenea, Telerenta are în plan construirea unei reţea de RentBox-uri (automate specializate, de tip vending machine, care permit utilizatorilor să închirieze şi să ridice imediat echipamente electronice), urmând ca primul dispozitiv să fie instalat până la sfârşitul acestui an.
Extinderea în Polonia reprezintă un pas major în dezvoltarea Telerenta, consolidează poziţia companiei pe piaţa internaţională şi validează, în acelaşi timp modelul de business dezvoltat în România.
Telerenta, parte din grupul american de investiţii NCH (New Century Holdings), permite utilizatorilor individuali şi companiilor să închirieze echipamente electronice, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 24 de luni.