ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANAF va prezenta un Program de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, la sfârşitul acestei săptămâni

02 Martie 2021   |   Agerpres

În cadrul dezbaterii, Mirela Călugăreanu a declarat că reformele ANAF vizează două mari aspecte, respectiv relaţia cu cetăţeanul şi simplificarea conformării, şi, pe de altă parte, eficientizarea colectării veniturilor bugetului general consolidat şi alinierea la media europeană din această perspectivă.

 
 
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va publica, la sfârşitul acestei săptămâni, un Program de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, a anunţat, marţi, preşedintele instituţiei, Mirela Călugăreanu, la o conferinţă de specialitate.
 
"La sfârşitul acestei săptămâni vor fi publice strategia ANAF pentru perioada 2021 - 2024, Strategia de digitalizare, Strategia de comunicare, Planul de ocupare al resurselor umane, un Program de reducere a arieratelor fiscale şi, foarte important, un Program de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale. Vor fi documente publice şi aşteptăm reacţiile mediului public", a spus Mirela Călugăreanu, la o dezbatere despre digitalizare.
 
De asemenea, ea a menţionat că "marea ambiţie a managementului ANAF este ca, în cursul acestui an, să se simtă progrese semnificative prin perspectiva implementării SAF-T (Standard Audit File for Tax)". Implementarea acestuia ar urma să aibă loc în iulie sub forma unui proiect pilot. Tot anul acesta ar urma să aibă loc şi interconectarea caselor de marcat şi implementarea e-facturii.
 
În cadrul dezbaterii, Mirela Călugăreanu a declarat că reformele ANAF vizează două mari aspecte, respectiv relaţia cu cetăţeanul şi simplificarea conformării, şi, pe de altă parte, eficientizarea colectării veniturilor bugetului general consolidat şi alinierea la media europeană din această perspectivă.
 
"Din punct de vedere al eficienţei colectării, apreciem că acest lucru se poate realiza numai prin sprijinirea conformării pe de o parte, dar pe de altă parte şi prin prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. Efectele aşteptate desigur sunt reprezentate de reducerea decalajului fiscal, mai ales în zona taxei pe valoarea adăugată, de reducere a arieratelor fiscale şi cum spuneam de creştere a veniturilor colectate de ANAF ca şi pondere în Produsul Intern Brut", a declarat Mirela Călugăreanu.
 
Ea a afirmat că Agenţia are nevoie de digitalizare, dar şi de implementarea unei strategii şi a unui management modern al resurselor umane pe care ANAF le are, pentru dezvoltarea competenţelor şi întinerirea aparatului fiscal. Mirela Călugăreanu a precizat că Agenţia are la acest moment 2600 de posturi vacante, iar în perspectiva următorilor 3 - 5 ani din Agenţie vor ieşi în mod natural, prin pensionare sau alte modalităţi, peste 3.000 de angajaţi. ANAF are 22.000 de angajaţi. Timpul minim de formare a unui angajat în sistem este de 2 ani. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6550 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...