ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Manea (BCR): În 2021 ne aşteptăm la o uşoară creştere a împrumuturilor neperformante

26 Februarie 2021   |   Agerpres

Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR, a spus că în 2020 au aplicat pentru amânarea la plată pentru rate 41.000 de clienţi, iar printr-un proces automat au fost amânaţi la plată peste 350.000 de clienţi care deţineau un card de credite sau overdraft.

 
 
Creditele neperformante ar putea înregistra o uşoară creştere în 2021, dar companiile şi gospodăriile sunt foarte bine pregătite să facă faţă unei astfel de situaţii, a declarat, vineri, Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română, în cadrul unei conferinţe de presă.
 
"Întregul sistem bancar a analizat atent toate categoriile vulnerabile din sistem şi a participat în efortul de susţinere, dacă vreţi, a clienţilor, indiferent că au făcut-o prin măsuri private sau prin implementarea moratoriului guvernamental. De asemenea, faptul că acest moratoriu a fost executat foarte eficient cred că a dus ca emoţia asociată unei situaţii de criză să fie ţinută la un nivel controlabil, astfel încât oamenii să poată să se uite la soluţii, să se gândească la sustenabilitatea propriului bilanţ, indiferent că vorbim de o companie sau vorbim de o familie. În 2021 ne aşteptăm la o uşoară creştere a împrumuturilor neperformante, având în vedere că o bună parte din moratorii expiră, având, de asemenea, în vedere că o bună parte din măsurile bugetare expiră pentru sprijinul anumitor sectoare. Însă ce este foarte, foarte, important de spus este că, pe de o parte, bilanţurile companiilor, gospodăriilor şi ale băncilor sunt, în opinia mea, foarte bine pregătite să facă faţă unei astfel de dezvoltări şi, pe de altă parte, aş vrea să spun că eu cred că băncile, dar aş vrea să vorbesc despre Banca Comercială Română, vor fi în continuare foarte preocupate în a asigura măsuri de suport clienţilor, indiferent că sunt companii sau că sunt gospodării, astfel încât să trecem mai lin prin această perioadă de exit din măsurile de susţinere din timpul pandemiei", a afirmat Sergiu Manea.
 
Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR, a spus că în 2020 au aplicat pentru amânarea la plată pentru rate 41.000 de clienţi, iar printr-un proces automat au fost amânaţi la plată peste 350.000 de clienţi care deţineau un card de credite sau overdraft.
 
"Anul acesta avem până în prezent 1.200 de solicitări din partea persoanelor fizice. Din aceste 1.200 de solicitări 75% sunt clienţi care au aplicat pentru a doua oară la amânarea la plată. De asemenea, aş vrea să răspund anticipat la întrebarea "Şi ce se va întâmpla după?" pentru că sunt convinsă că există. Răspunsul nostru şi al meu este foarte clar: vom găsi soluţii pentru clienţi în restructurări, soluţii individuale, pentru fiecare client dacă va fi nevoie. Până acum am constatat că am reuşit să trecem cu bine peste 2020 şi sperăm noi că vom trece cu bine şi peste 2021. Din perspectiva microîntreprinderilor avem doar patru solicitări anul acesta", a declarat Dana Dima.
 
La rândul său, Sergiu Manea a subliniat că din segmentul corporate există patru solicitări pentru amânarea plăţii ratelor la credite. Anul trecut, 500 de companii au solicitat pauză la plata ratelor, iar 97% dintre ele şi-au reluat plăţile în timp sau înaintea expirării moratoriului.
 
De asemenea, Dana Dima a menţionat că din cei 41.000 de clienţi 8% nu au reluat plata ratelor, dar ei nu sunt lăsaţi cu datoriile, ci se va încerca sprijinirea lor prin soluţii de restructurare sau reeşalonare pentru reluarea plăţilor într-un mod sănătos şi responsabil pentru ceea ce au ca şi costuri la nivel de familie. Cei 41.000 de clienţi reprezintă 13% din întreg portofoliul de clienţi persoane fizice.
 
BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 18 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 370 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori. Clienţii BCR dispun de cea mai mare reţea naţională de ATM-uri şi maşini multifuncţionale - aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 13.000 POS-uri şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6569 / 8653
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...