ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Transporturilor: Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan

21 Septembrie 2020   |   Agerpres

El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroportul ''Henri Coandă''.

 
 
Guvernul şi-a propus realizarea unui proiect de tren metropolitan în Capitală, care presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
 
"Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată", a mai spus ministrul.
 
El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroportul ''Henri Coandă''.
 
"Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult", a spus Bode.
 
Potrivit acestuia, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară.
 
"Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute", a continuat ministrul.
 
El a arătat că Bucureştiul avea nevoie de acest proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în această vară ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.
 
"Această conexiune trebuia realizată chiar dacă nu eram constrânşi de împrejurări, pentru că a trecut mult prea mult timp de când Bucureştiul nu are o legătură feroviară între principala poartă de intrare în ţară şi Gara de Nord. Trebuie să gândim proiecte integrate de transport, pentru că mobilitatea cetăţenilor în secolul al XXI-lea, în marile oraşe, presupune dezvoltarea unei reţele de transport intermodale", a precizat ministrul Transporturilor.
 
În curând, aeroportul va fi conectat la reţeaua de metrou M6, la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la centura Bucureşti.
 
Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, în prima fază, potrivit directorului general al CFR Călători, Dan Costescu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7795 / 8906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații obține un precedent important într-un arbitraj ICC din industria de petrol și gaze
INTERVIU | WHSimion & Partners și-a turat motoarele, colaborarea cu avocații maltezi acoperind toate palierele. Integrarea echipei locale în WH Partners aduce cu sine și programe comune de secondment, mai mulți avocați din Malta activând azi în biroul din București. Cosmina Simion, Managing Partner: ”Nu am avut cea mai liniștită vară, aș spune dimpotrivă. Spre surprinderea noastră, în plus față de proiectele care ne țin ocupați zilnic, am lucrat la foc continuu, în paralel, atât pe parte litigioasă, în ciuda vacanței judecătorești, cât și pe partea de tranzacții M&A”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Artenie Secrieru & Partners, cea mai buna firmă în domeniul taxelor din jurisdicția noastră, la gala desfașurată la Londra. Băncilă Diaconu și Asociații, cea mai bună firmă în domeniul disputelor fiscale, iar EY - firma anului în domeniul prețurilor de transfer
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...