Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia cer revizuirea Pachetului Mobilitate
18 Octombrie 2019 AGERPRES
În document, şefii de guverne din cele şase state insistă să se ia în considerare impactul unor măsuri din Pachetul Mobilitate, care au efecte semnificative asupra politicilor economice şi de mediu ale UE.
Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia au semnat un document comun în care cer revizuirea Pachetului Mobilitate, a anunţat premierul bulgar Boyko Borissov, transmite Novinite.
În document, şefii de guverne din cele şase state insistă să se ia în considerare impactul unor măsuri din Pachetul Mobilitate, care au efecte semnificative asupra politicilor economice şi de mediu ale UE.
Pachetul Mobilitate este în negociere între principalele trei instituţii europene şi încă poate fi modificat. Procesul de negociere ar urma să se finalizeze în câteva luni.
Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia susţin că este necesară o discuţie amănunţită în care să se ţină cont de specificul naţional al tuturor statelor membre UE, inclusiv a celor aflate la graniţele externe ale UE.
În document, şefii de guverne din cele şase state insistă să se ia în considerare impactul unor măsuri din Pachetul Mobilitate, care au efecte semnificative asupra politicilor economice şi de mediu ale UE.
Pachetul Mobilitate este în negociere între principalele trei instituţii europene şi încă poate fi modificat. Procesul de negociere ar urma să se finalizeze în câteva luni.
Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia susţin că este necesară o discuţie amănunţită în care să se ţină cont de specificul naţional al tuturor statelor membre UE, inclusiv a celor aflate la graniţele externe ale UE.
"Nu vom adopta măsuri care să creeze divizări nedorite în UE. Suntem ferm convinşi că noile măsuri legislative trebuie să fie realiste, proporţionale şi nediscriminatorii. Ele trebuie să suţină concurenţa în sectorul transporturilor din UE fără a pune companiile noastre într-o situaţie mai grea decât a companiilor originare din terţe ţări", se arată în document.
De asemenea, cele şase ţări avertizează că unele măsuri din Pachetul Mobilitate vor duce la o creştere a numărului de camioane care efectuează curse fără a fi încărcate, ceea ce va duce automat la majorarea emisiilor de carbon.
În concluzie, Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia cer Parlamentului European şi Comisiei Europene să analizeze cu atenţie propunerile legate de Pachetul Mobilitate 1 şi să evalueze impactul tuturor măsurilor, înainte de continuarea negocierilor.
Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 31 martie 2017, Pachetul 2 la data de 8 noiembrie 2017, iar Pachetul 3 pe data de 17 mai 2018.
Parlamentul European (PE) a adoptat, în data de 4 aprilie 2019, în primă lectură, Pachetul "Mobilitate", după ce anterior documentul a fost retrimis la Comisia Transport şi Turism (TRAN), din cauza numărului mare de amendamente depuse. Eurodeputaţii români s-au mobilizat atunci şi au depus un număr mare de amendamente, împreună cu colegii lor din Bulgaria, Polonia şi ţările baltice, adunându-se în final peste 1.200 de amendamente.
La ora actuală, discuţiile între Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul miniştrilor de transport au început şi au ca scop finalizarea celor trei seturi de măsuri din cadrul Pachetului Mobilitate 1.
În decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile extrem de restrictive ale Preşedinţiei Austriece, susţinute de Alianţa Rutieră, precum: aplicarea regulilor detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv; restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile; interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabină; întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni şi obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4471 / 5630 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





