ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia cer revizuirea Pachetului Mobilitate

18 Octombrie 2019   |   AGERPRES

În document, şefii de guverne din cele şase state insistă să se ia în considerare impactul unor măsuri din Pachetul Mobilitate, care au efecte semnificative asupra politicilor economice şi de mediu ale UE.

 
 
Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia au semnat un document comun în care cer revizuirea Pachetului Mobilitate, a anunţat premierul bulgar Boyko Borissov, transmite Novinite.

În document, şefii de guverne din cele şase state insistă să se ia în considerare impactul unor măsuri din Pachetul Mobilitate, care au efecte semnificative asupra politicilor economice şi de mediu ale UE.

Pachetul Mobilitate este în negociere între principalele trei instituţii europene şi încă poate fi modificat. Procesul de negociere ar urma să se finalizeze în câteva luni.

Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia susţin că este necesară o discuţie amănunţită în care să se ţină cont de specificul naţional al tuturor statelor membre UE, inclusiv a celor aflate la graniţele externe ale UE.


"Nu vom adopta măsuri care să creeze divizări nedorite în UE. Suntem ferm convinşi că noile măsuri legislative trebuie să fie realiste, proporţionale şi nediscriminatorii. Ele trebuie să suţină concurenţa în sectorul transporturilor din UE fără a pune companiile noastre într-o situaţie mai grea decât a companiilor originare din terţe ţări", se arată în document.

De asemenea, cele şase ţări avertizează că unele măsuri din Pachetul Mobilitate vor duce la o creştere a numărului de camioane care efectuează curse fără a fi încărcate, ceea ce va duce automat la majorarea emisiilor de carbon.

În concluzie, Bulgaria, România, Ungaria, Lituania, Letonia şi Polonia cer Parlamentului European şi Comisiei Europene să analizeze cu atenţie propunerile legate de Pachetul Mobilitate 1 şi să evalueze impactul tuturor măsurilor, înainte de continuarea negocierilor.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 31 martie 2017, Pachetul 2 la data de 8 noiembrie 2017, iar Pachetul 3 pe data de 17 mai 2018.

Parlamentul European (PE) a adoptat, în data de 4 aprilie 2019, în primă lectură, Pachetul "Mobilitate", după ce anterior documentul a fost retrimis la Comisia Transport şi Turism (TRAN), din cauza numărului mare de amendamente depuse. Eurodeputaţii români s-au mobilizat atunci şi au depus un număr mare de amendamente, împreună cu colegii lor din Bulgaria, Polonia şi ţările baltice, adunându-se în final peste 1.200 de amendamente.

La ora actuală, discuţiile între Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul miniştrilor de transport au început şi au ca scop finalizarea celor trei seturi de măsuri din cadrul Pachetului Mobilitate 1.

În decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile extrem de restrictive ale Preşedinţiei Austriece, susţinute de Alianţa Rutieră, precum: aplicarea regulilor detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv; restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile; interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabină; întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni şi obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4509 / 5668
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...