
Comisia Europeană a aprobat schema de ajutor de stat pentru garantarea creditelor pentru companiile mari
09 Iulie 2020
AGERPRESJoi va fi lansat în dezbatere publică proiectul de ordonanţă de urgenţă privind lansarea programului de finanţare sub formă de granturi către IMM-uri.
Guvernul a primit aprobarea din partea Comisiei Europene pe schema de ajutor de stat pentru garantarea creditelor pentru companiile mari şi este pregătit să adopte un act normativ în acest sens, a declarat prim-ministrul Ludovic Orban.
"În ceea ce priveşte setul de măsuri economice, aşa cum am prezentat public, avem o serie de măsuri pe care le-am anunţat, le-am prezentat public, pe de-o parte măsuri de susţinere a companiilor privitoare la asigurarea capitalului de lucru - pot să vă spun că am primit aprobarea din partea Comisiei Europene pe schema de ajutor de stat pentru garantarea creditelor pentru companiile mari, care nu sunt IMM-uri şi suntem pregătiţi să adoptăm actul normativ", a declarat Ludovic Orban, joi, la şedinţa Consiliului Naţional Tripartit pentru Dialog Social, organizată în sistem de videoconferinţă.
"În ceea ce priveşte setul de măsuri economice, aşa cum am prezentat public, avem o serie de măsuri pe care le-am anunţat, le-am prezentat public, pe de-o parte măsuri de susţinere a companiilor privitoare la asigurarea capitalului de lucru - pot să vă spun că am primit aprobarea din partea Comisiei Europene pe schema de ajutor de stat pentru garantarea creditelor pentru companiile mari, care nu sunt IMM-uri şi suntem pregătiţi să adoptăm actul normativ", a declarat Ludovic Orban, joi, la şedinţa Consiliului Naţional Tripartit pentru Dialog Social, organizată în sistem de videoconferinţă.
El a adăugat că, de asemenea, Guvernul are pregătit un set de acte normative pentru a asigura "lichidate, fluenţă în derularea contractelor".
"Schema de garantare a creditului comercial, de asemenea, schema de garantare pentru leasingul de echipamente, şi, de asemenea, scheme de garantare pentru factoring şi pentru instrumentele de tip bilet la ordin şi alte astfel de instrumente financiare", a spus Orban.
Totodată, el a anunţat că joi va fi lansat în dezbatere publică proiectul de ordonanţă de urgenţă privind lansarea programului de finanţare sub formă de granturi către IMM-uri.
"Aici este vorba de miliardul de euro pe care l-am mobilizat ca urmare a deciziei Comisiei de creştere a flexibilităţii între diferitele programe pe exerciţiul 2014-2020, 550 de milioane, granturi pentru investiţii, 350 de milioane, granturi pentru capital de lucru pentru repornirea domeniilor companiilor din domeniile cele mai afectate cum ar fi HORECA, zona de spectacol, transportul rutier de persoane şi, de asemenea, o să fie o alocare de 100 de milioane şi pentru granturile către întreprinderile mici care nu au angajaţi, care au administratori care sunt plătiţi din dividende", a precizat Orban.
Şeful Executivului s-a referit şi la măsurile legate de supracontractare în cadrul schemelor de finanţare a întreprinderilor mici şi mijlocii.
"Sigur că avem mai multe decizii legate de supracontractare în cadrul schemelor de finanţare a întreprinderilor mici şi mijlocii, care se derulează în cadrul Programului Operaţional Regional pe măsura 2.1 şi 2.2, granturi pentru investiţii acordate companiilor pe diferite categorii de granturi - între 0 şi 200.000, între 200.000 de euro şi un milion de euro - şi, de asemenea, noul program de granturi în care e în dezbatere publică apelul de proiecte - este vorba de granturi între 2 şi 6 milioane de euro. Modalitatea de finanţare pe care am decis-o este supracontractarea în cadrul finanţărilor pe fonduri europene", a spus Orban.
Premierul a trecut în revistă şi celelalte categorii de programe avute în vedere de Guvern.
"De la start-up pentru studenţi, programul de finanţare a economiei sociale, a locurilor de muncă prin intermediul finanţării companiilor cu condiţia menţinerii unui număr de minim cinci angajaţi pe o perioadă de doi ani de zile, şi o serie de alte măsuri care au ca scop susţinerea companiilor", a spus Orban.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3443 / 5543 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...