ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Declaratia privind beneficiarul real al unei societati in contextul decretarii starii de urgenta in Romania - clarificari privind obligatia depunerii

08 Aprilie 2020   |   Madalina Trifan, Managing Associate și George Cata, Associate, Mușat & Asociații

Dispozitiile legale privind suspendarea fac referire numai la declaratia anuala privind beneficiarul real si la cea care atesta modificarea acestor date, nefacand nicio mentiune cu privire la declaratia care se depune la momentul inmatricularii societatii.

Madalina Trifan, Managing Associate si George Cata, Associate, Musat & Asociatii

 
 
Potrivit Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative ("Legea 129/2019"), societatile comerciale au obligatia de a depune la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

In contextul decretarii starii de urgenta in Romania, prin Ordonanta de urgenta nr. 29/18.03.2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare ("OUG 29/2020") s-a stabilit ca termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real se prelungeste cu 3 luni de la data incetarii acestei situatii, pe durata starii de urgenta depunerea acestei declaratii fiind suspendata.


Cu toate acestea, dispozitiile legale privind suspendarea fac referire numai la declaratia anuala privind beneficiarul real si la cea care atesta modificarea acestor date, nefacand nicio mentiune cu privire la declaratia care se depune la momentul inmatricularii societatii.

Astfel, s-ar putea interpreta ca, pe perioada starii de urgenta, declaratia privind beneficiarul real va trebui depusa numai in situatia inmatricularii unei societati (si anume la infiintarea unei societati noi).
In lipsa unei abordari unitare din partea reprezentantilor Oficiului Registrului Comertului, in practica, se poate ajunge la solutii diferite, si anume:

•    se vor solutiona numai declaratiile privind beneficiarul real depuse la inmatricularea societatilor, prin urmare, in acest caz, depunerea declaratiilor fiind si obligatorie (anume la infiintarea unei societati noi); sau
•    exista posibilitatea amanarii intregului dosar sau a disjungerii dosarului in ipoteza in care declaratiile modificatoare sunt depuse alaturi de alte documente, cu prilejul inregistrarii unor mentiuni in registrul comertului; sau
•    se vor solutiona atat declaratiile depuse cu prilejul inmatricularii societatilor, cat si cele depuse la momentul inregistrarii unor mentiuni – acolo unde este necesar (cu exceptia declaratiilor anuale)
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 3832 / 5546
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
    Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
    Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
    Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
    Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
    Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
    BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
    Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
    Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
    LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
    „The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...