Guvernul a modificat modul de calcul al taxei pe care companiile din telecom o plătesc către ANCOM
04 Iulie 2019 Mediafax
OUG 111/2011 a fost modificată de OUG 114/2018, care stabilea procentul prevăzut la alin. (1) şi (2) în cuantum de 3%, cu excepţia serviciilor poştale şi de curierat.
Guvernul a modificat modul de calcul al taxei pe care companiile din telecom o plătesc ANCOM, printr-o ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri în domeniul comunicaţiilor electronice şi al infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice adoptată miercuri, 3 iulie.
Conform actului normativ adoptat miercuri procentul pe care companiile îl plătesc pentru monitorizarea ANCOM se determină anual, fără a depăşi 2% ca raport între: a) valoarea prevăzută la art. 123 alin. (1) din care se scad sumele încasate din tariful prevăzut la art. 126 alin. (1) lit. a) şi din tariful de monitorizare stabilit în anii precedenţi, la finele lunii anterioare celei în care se determină procentul, şi; b) cifra de afaceri cumulată a persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2).
Conform actului normativ adoptat miercuri procentul pe care companiile îl plătesc pentru monitorizarea ANCOM se determină anual, fără a depăşi 2% ca raport între: a) valoarea prevăzută la art. 123 alin. (1) din care se scad sumele încasate din tariful prevăzut la art. 126 alin. (1) lit. a) şi din tariful de monitorizare stabilit în anii precedenţi, la finele lunii anterioare celei în care se determină procentul, şi; b) cifra de afaceri cumulată a persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2).
Formula este asemănătoare cu cea prevăzută în OUG 111/2011, care stabilea taxa către ANCOM drept procentul care se determină anual, fără a depăşi 0,4%, ca raport între: a) cheltuielile administrative prevăzute la art. 123 alin. (2), din care se scad veniturile din alte surse; şi b) cifra de afaceri cumulată a persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2).
OUG 111/2011 a fost modificată de OUG 114/2018, care stabilea procentul prevăzut la alin. (1) şi (2) în cuantum de 3%, cu excepţia serviciilor poştale şi de curierat.
Miercuri Guvernul a anunţat că actul normativ adoptat pregăteşte desfăşurarea licitaţiei privind tehnologia 5G. „Actul adoptat astăzi aduce clarificări tehnice şi de reglementare privind determinarea şi aplicatibilitatea tarifului de monitorizare, noile reglementări fiind îndreptate spre armonizare cu dinamica pieţei şi cu legislaţia de la nivelul UE. Sunt două modificări: preţul spectrului radio în cadrul licitaţiilor este una dintre ele. Proiectul stabileşte că evaluarea fiecărei benzi de frecvenţă, atât la momentul acordării, cât şi la momentul prelungirii licenţelor să beneficieze de o analiză dedicată şi detaliată pentru a obţine un preţ optim. Stabilirea condiţiior de desfăşurare a licitaţiei pentru tehnologia 5G se va face prin Hotărâre a Guvernului ce va fi iniţiată la propunerea ANCOM, în colaborare cu specialişti din Ministerul Comunicaţiilor şi prin consultarea pieţei. În ceea ce priveşte tariful de monitorizare. Actul normativ instituie un mecanism de stabilire şi colectare a acestui tarif. Acest proiect de monitorizare se face în mpsura necesităţilor de finanţare anuale ale ANCOM pentru exercitarea atribuţiilor sale specifice pieţei de comuncaţii electronice. Prin introducerea acestui mecanism este eliminată posibilitatea supracolectării a acestor sume peste niveşlul de finanţare necesar ANCOM, aşa cum este stabilit în legislaţie”, a adăugat Nelu Barbu.
În expunerea de motive a actului normativ adoptat miercuri Guvernul admite că OUG 114/2018 a avut un rol de inhibare a investiţiilor în tehnologia 5G şi vorbeşte şi despe necesitatea colectării până la sfârşitul anului 2019, la bugetul de stat, a sumelor estimate pentru valorificarea benzilor de frecvenţe radio destinate comunicaţiilor mobile, şi evitarea unui risc de deficit bugetar.
După introducerea taxei de 3%, unele companii din telecom au anunţat că îşi pot reconsidera planurile de participare la licitaţia 5G.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4805 / 5625 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





