ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul urmează să aprobe o OUG privind semnătura electronică

30 Martie 2020   |   AGERPRES

"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale se preconizează să devină prestator de servicii de încredere calificate pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale", se spune în document.

 
 
Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de luni, un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru completarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale se preconizează să devină prestator de servicii de încredere calificate (Autoritate de certificare calificată) pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale în domeniul semnăturii electronice.

"Luând în considerare nevoia de respectare strictă a regulilor de distanţare socială şi de creare a condiţiilor tehnice necesare pentru lucrul de la distanţă, în condiţii de izolare sau carantină, devine necesară semnarea cu semnătură electronică a documentelor emanate în cadrul raporturilor juridice derulate în şi între instituţii şi autorităţi publice în vedere conducerii, coordonării şi intervenţiei în acţiunile de prevenire, limitare şi înlăturare a efectelor generate de situaţiile de urgenţă, pe de o parte, şi în vederea continuităţii relaţionării normale între acestea, pe de altă parte", se arată în nota de fundamentare.


Faţă de cele arătate, precum şi din necesitatea implementării conceptelor care concură la asigurarea de servicii de încredere calificate pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale, este astfel necesară "emiterea unui act normativ prin care să se desemneze un prestator de servicii de încredere calificate pentru raporturile juridice care se nasc, se modifică sau se sting în cadrul şi între instituţiile şi autorităţile publice centrale".

" Serviciul de Telecomunicaţii Speciale se preconizează să devină prestator de servicii de încredere calificate pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale", se spune în document.

Tot acolo se precizează că un prestator unic de servicii pentru entităţile statului nu face altceva decât să asigure continuitatea comunicării, să garanteze autenticitatea decizională la nivel managerial şi să sprijine actul de guvernare în orice situaţie şi în mod independent de orice tip de ingerinţă sau limitare de orice natură deoarece prestatorul propus a presta serviciile de încredere este el însuşi un organ central de specialitate al administraţiei publice centrale, entitate componentă a sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională.

"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de organ central de specialitate în domeniul telecomunicaţiilor speciale, poate asigura continuitatea serviciilor de încredere atât în condiţiile stării de normalitate şi mai ales pe perioada unor eventuale cazuri care fac excepţie de la starea de normalitate (exced stării de normalitate), spre deosebire de persoane juridice de drept privat, care au ca obiect de activitate şi desfăşoară activităţi în domeniile tehnologiei informaţiei sau serviciilor informaţionale a căror activitate poate fi afectată de întreruperi ale activităţii în cazuri de forţă majoră şi/sau de eventuale decizii ale organelor de conducere competente", se mai spune în nota de fundamentare.

Totodată, Guvernul urmează să adopte în şedinţa de luni un proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii, prelungirea şi prorogarea unor termene şi pentru reglementarea unor măsuri pe perioada instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României.

Ca măsură pentru pacienţi, în nota de fundamentare a proiectului se arată că "serviciile medicale şi medicamentele necesare pentru identificarea, diagnosticul şi tratarea cazurilor cu COVID-19 şi complicaţiile acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgenţă şi se suportă din bugetul Ministerului Sănătăţii şi bugetul Fondului naţional unic al asigurărilor sociale de sănătate, după caz".

Tot acolo se precizează că prin reglementările proiectului de hotărâre sunt puse în aplicare dispoziţiile Decretului 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, precum şi o serie de măsuri care au în vedere limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul populaţiei, având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României şi faptul că neluarea unor măsuri urgente ar avea un impact deosebit de grav asupra dreptului la sănătate şi la viaţă al persoanelor.

Prin acelaşi proiect se are în vedere prorogarea termenului de 31 martie 2020 prevăzut în HG 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018 - 2019, cu modificările ulterioare, în forma actuală pentru aplicarea unor reglementări, până la termenul de încetare a stării de urgenţă.

Va fi prelungită pe perioada stării de urgenţă şi aplicabilitatea HG 155/2017 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2017 şi 2018, cu modificările ulterioare.

De asemenea, prin reglementările articolului 3 din proiectul de hotărâre, se asigură cadrul legal pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu şi a dispozitivelor medicale, dispozitivelor şi tehnologiilor asistive, inclusiv a celor care fac obiectul programelor naţionale de sănătate curative, precum şi pentru finanţarea cheltuielilor efectuate de unităţile de specialitate pentru implementarea programelor naţionale de sănătate publică din bugetul alocat cu acesta destinaţie, în cadrul bugetului Ministerului Sănătăţii - pe perioada stării de urgenţă.

Un alt proiect de hotărâre aflat pe agenda şedinţei de Executiv vizează achiziţia studiilor de fezabilitate destinate construirii unor noi locuri de detenţie în sistemul administraţiei penitenciare.

"Prin prezenta hotărâre a Guvernului se autorizează Ministerul Justiţiei, prin Administraţia Naţională a Penitenciarelor, să efectueze cheltuieli pentru achiziţia studiilor de fezabilitate destinate realizării de locuri noi de detenţie în sistemului administraţiei penitenciare", conform notei de fundamentare a actului normativ.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3474 / 5117
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...