ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Măsuri aplicabile pe durata stării de alertă în România

18 Mai 2020   |   Razvan Popa, Partner Kinstellar

Autoritățile competente au luat măsurile pentru crearea cadrului legal și astfel au fost adoptate recent mai multe acte normative.

 
 
Datorită evoluției favorabile a pandemiei Covid-19 în România, autoritățile au înlocuit starea de urgență cu stare de alertă valabilă pentru o perioadă de 30 de zile începând cu data de 15 mai 2020. Autoritățile competente au luat măsurile pentru crearea cadrului legal și astfel au fost adoptate recent mai multe acte normative.

Mai jos enumerăm câteva dintre cele mai importante norme:

Restricții ce vizează libera circulație

·                  Începând cu data de 15 mai circulația persoanelor în afara casei lor este permisă în orașul sau comuna de rezidență, cu condițiile: măsurile de prevenire a răspândirii infecției să fie respectate și formarea unui grup de mai mult de 3 persoane (care nu locuiesc împreună) este de evitat. Circulația persoanelor în afara localităților este permisă numai în anumite situații;


·        Este obligatorie purtarea unei măști care să acopere nasul și gura în spații comerciale, transport public, la locul de muncă și alte spații închise;

·        Se deschid saloanele de înfrumusețare, cabinetele stomatologice, centrele comerciale cu o suprafață mai mică de 15.000 mp, muzeele ​​și parcurile și sunt permise activități recreative în aer liber; drive-in, room-service, livrarea și preluarea de colete către și de la clienți sunt, de asemenea, permise.

Măsuri ce privesc angajații și angajatorii

·        Instituțiile publice care luptă împotriva pandemiei COVID-19 și efectele acesteia pot solicita detașarea unui salariat cu acordul prealabil al salariatului și al angajatorului detașat, cu condiția ca noul angajator să desfășoare același tip de activitate;

·        Angajatorii pot schimba temporar locul și tipul de muncă - decide asupra telework-ului sau a lucrului de acasă cu acordul prealabil al angajatului.

Alte măsuri

În cazul în care, în timpul stării de alertă, din cauza pandemiei COVID-19, o instanță nu își poate desfășura activitatea, o altă instanță competentă poate fi delegată să preia cazul.

Pe lângă aceste măsuri, o serie de măsuri adoptate anterior au fost prelungite / actualizate:

Restricții de călătorie

·        Se prelungește interdicția de a zbura din / către Spania, Italia, Franța, Germania, Austria, Belgia, Elveția, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Olanda, Turcia și Iran începând cu 15 mai pentru încă 14 zile, cu anumite excepții;

·        Transportul rutier internațional de persoane din / către Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Elveția, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Olanda și Turcia este suspendat până la 1 iunie;

·        Sunt obligatorii auto-izolarea la domiciliu sau carantina, după caz, pentru toate persoanele care intră în România, cu o serie de excepții;

·        Este interzis accesul cetățenilor străini și apatrizilor în România, cu mai multe excepții;

·        Închiderea temporară a mai multor segmente de frontieră.

Restricții ce vizează libera circulație

·        Școlile, universitățile, restaurantele, cafenelele, cluburile, cazinourile rămân închise;

·        Activitățile culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc organizate în spații închise rămân suspendate.

Măsuri care afectează anumite sectoare industriale

·        Debitorii a căror situație financiară a fost direct sau indirect afectată de pandemia de coronavirus pot solicita reprogramarea plății împrumuturilor și obține o perioadă de grație de până la 9 (nouă) luni. Reeșalonarea datoriei este disponibilă atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice, cu condiția îndeplinirii anumitor cerințe;

·        Este interzis exportul de medicamente / dispozitive medicale și materiale sanitare care asigură prevenirea și tratamentul bolilor asociate COVID-19, cu anumite excepții;

·        Este interzis exportul de materii prime utilizate la fabricarea mai multor tipuri de produse biocide, precum și de produse biocide, cu mai multe excepții.

Măsuri ce vizează angajatorii și angajații

Munca de la domiciliu / Telework-ul rămâne în vigoare, dar, în cazurile în care sarcinile de serviciu nu pot fi îndeplinite de la domiciliu, angajatorii cu peste 50 de angajați pot impune schimburi de muncă, asigurând o diferență de o oră la începutul și la sfârșitul programului de lucru al angajaților, chiar și fără acordul angajaților.

Subvenții și sprijin financiar disponibil din partea guvernului

·        Indemnizația pentru șomaj tehnic constând în 75% din salariul brut corespunzător postului ocupat, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut la nivel național se acordă până la data de 31 mai 2020 și, după acest termen, numai pentru angajații în anumite domenii în care restricțiile vor fi menținute;

·        Angajații din alte sectoare, așa cum este definit în Codul civil român, vor beneficia de o indemnizație de 75% din salariul mediu brut național până la 31 mai 2020 și, după acest termen, numai cei din anumite domenii în care se vor menține restricțiile;

·        Programul guvernamental IMM Invest România poate fi accesat în continuare;

·        Zilele libere pentru părinții care au grijă de copii din cauza închiderii școlii vor fi acordate până la sfârșitul anului școlar 2019-2020.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 3743 / 5626
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
    Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
    Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
    Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
    LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
    Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
    Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
    Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
    Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
    Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
    Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
    Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...