ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Justiţiei propune provizoriu stabilirea la 2 ani a stagiului de formare la INM (proiect)

22 Iunie 2020   |   AGERPRES

Ministerul Justiţiei precizează că mărirea duratei formării iniţiale, de la 2 la 4 ani, va afecta "în mod substanţial" asigurarea resurselor umane (judecători şi procurori) la nivelul instanţelor şi parchetelor, în condiţiile în care timp de 2 ani nu vor mai exista absolvenţi ai Institutului Naţional al Magistraturii din rândul cărora să poată fi numiţi judecători/procurori stagiari.

 
 
Ministerul Justiţiei (MJ) a pus în dezbatere publică, luni, un proiect de lege prin care se doreşte provizoriu stabilirea la 2 ani a duratei cursurilor auditorilor de justiţie admişi la Institutul Naţional al Magistraturii (INM) în anii 2020 şi 2021, pentru asigurarea resurselor umane - judecători şi procurori.

Potrivit proiectului de lege publicat pe pagina de internet a MJ, prin respectivul act cu caracter temporar se propune reglementarea, în anii 2020 şi 2021, în raport cu dispozitivul şi considerentele deciziei Curţii Constituţionale 121/2020, a aspectelor esenţiale referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, a concursului de admitere la INM, formarea profesională iniţială şi examenul de absolvire a Institutului pentru auditorii de justiţie admişi la INM, precum şi stagiul şi examenul de capacitate ale acestora.


"În scopul punerii în acord a dispoziţiilor Legii 303/2004 cu prevederile Constituţiei, prezentul proiect propune reglementarea la nivel primar a următoarelor aspecte privind concursurile şi examenele menţionate: anunţul şi publicarea datelor de examen/concurs; comisiile de examen/concurs, numirea acestora, incompatibilităţi ale membrilor comisiilor; dispoziţii de principiu privind compunerea comisiilor şi principalele atribuţii ale acestora; condiţiile de participare la examen/concurs şi modul de verificare a condiţiilor de participare la concurs; desfăşurarea examenului/concursului, etapele şi probele de examen/concurs, reglementarea în detaliu a acestora; notele/punctajul pentru a fi declarant admis, afişarea rezultatelor; contestarea rezultatelor pentru fiecare probă; publicarea rezultatelor, clasificarea candidaţilor; dispoziţii esenţiale privind verificarea bunei reputaţii; testarea psihologică", se arată în proiect.

Alte reglementări, menţionează Ministerul Justiţiei, care detaliază dispoziţiile legale primare referitoare la organizarea şi desfăşurarea examenelor/concursurilor, au fost lăsate la nivelul de reglementare al regulamentelor ce urmează a fi adoptate de Consiliul Superior al Magistraturii în temeiul dispoziţiilor prezentului proiect, respectiv actele necesare pentru înscrierea la concurs, aspecte procedurale în cazul restituirii taxei de concurs sau existenţei unor incompatibilităţi ale membrilor, compunerea concretă a comisiilor de examen/concurs, atribuţiile detaliate ale fiecărei comisii, ale preşedintelui, vicepreşedinţilor, membrilor comisiilor, aspecte privind accesul candidaţilor la examen/concurs, aspecte procedurale privind susţinerea probelor de examen/concurs, frauda, predarea lucrărilor şi alte asemenea, numărul de corectori, modul concret de stabilire a notelor de către corectori.

Ministerul Justiţiei precizează totodată că mărirea duratei formării iniţiale, de la 2 la 4 ani, va afecta "în mod substanţial" asigurarea resurselor umane (judecători şi procurori) la nivelul instanţelor şi parchetelor, în condiţiile în care timp de 2 ani nu vor mai exista absolvenţi ai Institutului Naţional al Magistraturii din rândul cărora să poată fi numiţi judecători/procurori stagiari.

"Prezentul proiect instituie, cu caracter temporar, soluţii legislative derogatorii de la prevederile Legii 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin Legea 242/2018, asigurându-se caracterul unitar al întregii reglementări: stabilirea la 2 ani a duratei cursurilor auditorilor de justiţie admişi la Institutul Naţional al Magistraturii în anii 2020 şi 2021; stabilirea la 1 an a duratei stagiului judecătorilor şi procurorilor care au fost admişi la Institutul Naţional al Magistraturii în anii 2020 şi 2021; unele aspecte referitoare la verificarea condiţiei bunei reputaţii şi a celei de a fi apt psihologic şi medical pentru exercitarea funcţiei, în cazul candidaţilor la concursurile menţionate", se menţionează în document.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3079 / 5117
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...