ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ordonanţa care permite utilizarea semnăturii digitale în încheierea contractelor de muncă, în primă lectură în Guvern

16 Aprilie 2021   |   Agerpres

Ea a explicat că pentru facilitarea relaţiilor de muncă la distanţă prin această ordonanţă de urgenţă se dă posibilitatea pregătirii angajaţilor de la distanţă pentru activitatea în telemuncă.

 
 
O ordonanţă de urgenţă care permite utilizarea semnăturii digitale în încheierea contractelor de muncă şi alta care prevedere eliminarea obligativităţii întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern au fost aprobate joi de Guvern, în primă lectură, a anunţat ministrul Muncii, Raluca Turcan, după şedinţa Executivului.
 
"Astăzi am adoptat în primă lectură două ordonanţe de urgenţă extrem de importante pentru mediul de afaceri, încercat în această perioadă, ordonanţe de urgenţă care simplifică relaţiile de muncă prin digitalizare şi debirocratizare. O ordonanţă de urgenţă include prevederi privind folosirea semnăturii electronice, avansată sau calificată, însoţită de marca temporală, în încheierea contractelor de muncă, în relaţiile cu instituţiile statului pentru angajatori sau angajaţi. Şi, de asemenea, această ordonanţă de urgenţă dă posibilitatea angajatorului să achiziţioneze semnătura electronică pentru angajat. În acelaşi timp, tot prin această ordonanţă de urgenţă am încercat să simplificăm activităţile în telemuncă ţinând cont de faptul că în momentul de faţă avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeaşi perioadă", a spus Raluca Turcan.
 
Ea a explicat că pentru facilitarea relaţiilor de muncă la distanţă prin această ordonanţă de urgenţă se dă posibilitatea pregătirii angajaţilor de la distanţă pentru activitatea în telemuncă.
 
"De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puţin importantă este şi prevederea prin care în activitatea de telemuncă instruirea angajaţilor de către angajatori să prevadă şi obligativitatea angajaţilor de a păstra confidenţialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanţă. Şi, de asemenea, tot pentru activitatea digitală am inclus şi obligaţia de arhiva digital contractele de muncă şi alte documente elaborate în relaţiile de muncă", a precizat Raluca Turcan.
 
Tot în şedinţa de Guvern de joi a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă prin care microîntreprinderile cu maximum 9 angajaţi nu vor mai avea obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern pentru angajaţi.
 
"O altă ordonanţă de urgenţă oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care în momentul de faţă au sub 9 angajaţi. Şi anume, am eliminat obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care pe lună, pentru o microîntreprindere cu 2 angajaţi presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfăşoare fie verbal, în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris şi asumat de mână întrucât vorbim despre întreprinderi mici şi mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă", a mai declarat Raluca Turcan. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2152 / 5144
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...