ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR salută clarificările publicate de Comisia Europeană privind noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1

02 Decembrie 2020   |   Agerpres

Totodată, Comisia Europeană reconfirmă precizările transmise UNTRR şi Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) încă din 2019, conform cărora autorităţile naţionale de control nu pot solicita şoferilor să prezinte documente care să dovedească faptul că repausul lor săptămânal normal care precedă inspecţia rutieră nu a fost efectuat în vehicul, precizează UNTRR.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România salută publicarea de către Comisia Europeană (CE) a primului set de clarificări referitoare la noile prevederi ale Pachetului Mobilitate 1, prin care Executivul comunitar ţine cont de drepturile omului şi lasă la alegerea şoferilor profesionişti unde să îşi efectueze odihna legală, se arată într-un comunicat remis marţi de UNTRR.
 
Totodată, Comisia Europeană reconfirmă precizările transmise UNTRR şi Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) încă din 2019, conform cărora autorităţile naţionale de control nu pot solicita şoferilor să prezinte documente care să dovedească faptul că repausul lor săptămânal normal care precedă inspecţia rutieră nu a fost efectuat în vehicul, precizează UNTRR.
 
În data de 30.11.2020, Comisia Europeană a publicat primul set de răspunsuri care oferă clarificări la o serie de întrebări ridicate de UNTRR alături de IRU şi de alte părţi interesate cu privire la interpretarea Regulamentului (UE) 2020/1054 privind timpii de conducere şi odihnă ai şoferilor profesionişti. Executivul comunitar arată că prevederile noului Pachet Mobilitate 1 referitoare la obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului, acoperite de clarificările CE recent publicate, fac în prezent obiectul procedurii de anulare în faţa Curţii de Justiţie UE, precizându-se că numai Curtea de Justiţie a Uniunii Europene este competentă să interpreteze în mod autoritar dreptul Uniunii.
 
Conform clarificărilor aduse de Comisia Europeană privind Pachetul Mobilitate 1 - Regulamentul 1054/2020, firmele de transport au obligaţia de a organiza întoarcerea acasă a şoferilor la centrul operaţional al firmei sau la locul de reşedinţă al şoferului, însă în final este alegerea şoferilor profesionişti unde să îşi efectueze odihna legală. Executivul comunitar arată că locul în care şoferul îşi petrece în cele din urmă odihna este alegerea acestuia, exemplificând că un şofer îşi poate informa angajatorul cu privire la decizia sa de a merge în alt loc decât centrul operaţional al angajatorului sau rezidenţa sa, de exemplu pentru o vacanţă. În timp ce şoferul îşi poate alege locul de odihnă, acesta nu are nicio posibilitate de a elibera angajatorul de obligaţiile sale de a organiza munca care să permită întoarcerea regulată "acasă". Această obligaţie a întreprinderii de transport rămâne, indiferent de declaraţia conducătorului auto.
 
Cu toate acestea, Comisia Europeană nu a răspuns încă întrebărilor adresate de transportatorii români, precum clarificarea "locului de reşedinţă" şi a posibilităţii de organizare a întoarcerii acasă a şoferilor în centrele logistice deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest. UNTRR a reluat aceste aspecte în setul 2 de întrebări care urmează să fie adresate CE, alături de IRU.
 
De asemenea, şoferii nu trebuie să prezinte niciun document pentru a proba respectarea interzicerii efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului. În clarificările publicate, Comisia Europeană reconfirmă precizările transmise UNTRR şi IRU încă din 2019, conform cărora autorităţile naţionale de control nu pot solicita şoferilor să prezinte documente care să dovedească faptul că repausul lor săptămânal normal care precedă inspecţia rutieră nu a fost efectuat în vehicul, iar şoferii pot fi amendaţi pentru nerespectarea acestei interdicţii numai atunci când sunt prinşi efectuând un repaus săptămânal normal în interiorul autovehiculului la momentul controlului.
 
Cu toate acestea, UNTRR continuă să solicite CE să se asigure că toate autorităţile de control naţionale aplică proceduri corecte şi armonizate de controlare a respectării interdicţiei de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină, pentru a stopa controalele şi amenzile abuzive ale autorităţilor franceze şi belgiene privind repausul săptămânal normal al şoferilor din ultimii ani. De asemenea, până la încetarea pandemiei COVID-19, UNTRR a solicitat CE să se permită şoferilor profesionişti să îşi efectueze repausul săptămânal normal în cabină, pentru a le proteja sănătatea.
 
În documentul publicat recent de Comisia Europeană, sunt clarificate şi aspecte legate de efectuarea compensărilor în cazul efectuării a două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, regula feribotului, depăşirea excepţională a timpilor de conducere, conducerea în echipaj, înregistrarea trecerii frontierei.
 
UNTRR lucrează alături de IRU la pregătirea unui al doilea set de întrebări pentru a fi transmise Comisiei Europene, în scopul clarificării tuturor prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind timpii de conducere şi de odihnă, precum şi ale prevederilor celorlalte dosare din Pachetul Mobilitate 1, şi anume detaşarea lucrătorilor, cabotajul şi accesul la profesie. Transportatorii români sunt invitaţi să semnaleze UNTRR (office@untrr.ro ) toate aspecte neclare ale noilor reguli europene pentru situaţiile reale din practică.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2537 / 5145
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...