ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații de Concurență de la Dentons lucrează împreună cu colegii din Departamentul de Litigii și Arbitraj pe tot parcursul unei investigații a Consiliului Concurenței. Mădălina Constantin, Managing Counsel: Avem o echipă specializată care poate oferi suport și într-o procedură forensic

10 Martie 2020   |   Ștefania Enache

O investigație a Consiliului Concurenței implică alocarea de resurse semnificative de către compania vizată, atât materiale, cât și umane, pe termen lung.

Mădălina Constantin, Managing Counsel Dentons

 
 
Consiliul Concurenței este una dintre cele mai active autorități din România, instituția remarcându-se, în ultimii ani, printr-o serie de acțiuni cu impact major în economie. „Natura mandatelor în materie de concurență este influențată pe de o parte de contextul economic, iar pe de altă parte de activitatea Consiliului Concurenței. Astfel, asistența și reprezentarea clienților în investigații depind de ritmul soluționării acestora de către Consiliul Concurenței, în vreme ce implicarea în asistarea clienților în materie de autorizare a concentrărilor economice este influențată de volumul tranzacțiilor pe care lucrează departamentul de M&A al Dentons”, a declarat pentru BizLawyer Mădălina Constantin, Managing Counsel Dentons.


Analiza muncii derulate de echipa de Dreptul Concurenței din cadrul Dentons indică faptul că o mare parte a activității a fost dedicată în continuare aspectelor de prevenție. „Clienții sunt tot mai conștienți de importanța respectării regulilor în materie de concurență și investesc atât în educarea continuă a managementului și salariaților, cât și în implementarea de programe de conformare la nivel intern. De asemenea, pe fondul creșterii gradului de cunoaștere a regulilor în materie de concurență și de conștientizare a importanței respectării lor, am observat o mai mare deschidere în solicitarea de asistență juridică pentru aspecte ce derivă din activitatea curentă a companiilor, pe lângă mandatele ce au vizat aspecte privind restructurarea activității”, nuanțează Mădălina Constantin.

Companiile se axează pe prevenție

Avocatul amintește faptul că autoritatea de concurență a avut și are foarte multe inițiative menite să vină atât în sprijinul consumatorilor, cât și a mediului de business, în acest din urmă caz, prin eficientizarea, de exemplu, a procesului de analiză a concentrărilor economice notificate.




Din activitatea de zi cu zi derulată de firma de avocatură reiese faptul că firmele investesc din ce în ce mai mult în educarea continuă a managementului și salariaților, precum și în implementarea de programe de conformare la nivel intern. „Suntem bucuroși să observăm că inclusiv companiile mici și mijlocii au început să acorde importanța necesară reglementărilor în materie de concurență”, menționează Mădălina Constantin.

Expertul atrage atenția că firmele ar trebui să țină cont de toate reglementările din zona concurenței în activitatea lor. „Sigur că, în funcție de modul în care este structurat businessul sau de domeniul de activitate în care activează o companie, anumite reglementări din domeniul concurenței pot prezenta o importanță mai mare, însă doar din perspectiva aplicabilității lor imediate, iar nu al relevanței lor în general. Într-adevăr, în ultima perioadă, se observă o atenție sporită acordată de Consiliul Concurenței activității asociațiilor profesionale, din perspectiva mediului prielnic pe care îl oferă pentru un potențial schimb de informații. Cu toate acestea, un schimb de informații poate interveni și în alte contexte. De aceea, credem că este important să se aloce în continuare resursele necesare de către companii pentru a se asigura că salariații lor, indiferent de poziția acestora, au o bună înțelegere a regulilor în materie de concurență și procedurilor ce trebuie urmate la nivel intern”, mai spune avocatul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Servicii complexe

O investigație a Consiliului Concurenței implică alocarea de resurse semnificative de către compania vizată, atât materiale, cât și umane, pe termen lung. Aceste cheltuieli nu sunt necesare doar pentru acoperirea necesarului de servicii juridice. O investigație implică un efort foarte mare din partea firmei supuse acestei proceduri și automat generează și costuri semnificative.

„Investigațiile Consiliului Concurenței se întind pe o perioadă de aproximativ doi ani și vizează informații, care prin prisma vechimii lor, au caracter istoric. Pentru a răspunde solicitărilor autorității, eforturile companiei investigate (de identificare a datelor, dezarhivare și corelare a lor) sunt semnificative, mai ales pe fondul fluctuațiilor de personal. În funcție de obiectul investigației și piața vizată, volumul de documente și informații ce trebuie furnizat de Consiliul Concurenței poate fi impresionant. Toate acestea se adaugă la presiunea care vine în mod natural cu declanșarea unei investigații de către Consiliul Concurenței, fiind bine-cunoscut faptul că amenzile ce pot fi aplicate sunt semnificative”, detaliază Mădălina Constantin.

Avocații Dentons sunt pregătiți să ofere asistență imediată clienților în cazul unei inspecții inopinate derulate de Consiliul Concurenței. O echipă de avocați se deplasează la locul unde se derulează inspecția pentru a sprijini clientul în respectarea procedurii stabilite de lege pentru astfel de cazuri.

„După finalizarea inspecției, echipa Dentons stabilește împreună cu clientul strategia pentru perioada următoare. De cele mai multe ori, se procedează la auditarea practicilor companiei, luând în calcul cu precădere aspectele investigate de Consiliul Concurenței. În măsura în care se apreciază necesar, în funcție de volumul și domeniul de activitate al clientului, se poate utiliza și o procedură de forensic, Dentons având o echipă specializată care poate oferi suport în acest sens. În funcție de rezultatele auditului, se pot implementa măsuri suplimentare de prevenție, adaptate la activitatea și specificul clientului. Departamentul de Litigii și Arbitraj al Dentons are expertiza necesară pentru a sprijini clienții și în etapa de contestare a deciziilor emise de Consiliul Concurenței. De altfel, avocații din cadrul Departamentului de Concurență lucrează împreună cu cei din cadrul Departamentului de Litigii și Arbitraj pe tot parcursul unei investigații a Consiliului Concurenței, pentru a asigura continuitatea strategiei de apărare abordate”, explică Mădălina Constantin.

În ultima perioada, Biroul din București al Dentons a asistat, atât în investigații declanșate de Consiliul Concurentei, cât și în proceduri de notificare a concentrărilor economice, jucători de top din zona IT, a reparațiilor industriale, dar și instituții financiare etc. La toate acestea se adaugă desigur serviciile juridice asociate eforturilor de prevenție și conformare cu regulile de concurență, care sunt din ce în ce mai solicitate de către firmele din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1323 / 1703
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...