ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Filip & Company, după despărțirea de partenerii Peli: 75 de oameni, 50 de avocați, 10 parteneri, dintre care 7 sunt asociați, și un spirit de echipă înfloritor. Cristina Filip, Managing Partner: Clienții au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea noastră și au apreciat faptul că aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare

22 Aprilie 2019   |   GS

Mai multe despre motivele care au dus la spin-off, feedback-ul pieței și al clienților, detalii referitoare la coordonatorii practicilor și țintele firmei puteți afla din interviul acordat de Cristina Filip, coordonatorul Filip & Company, publicației noastre.

Cristina Filip, Managing Partner Filip & Company

 
 
Firma de avocați Filip & Company a păstrat o echipă de 75 de oameni după retragerea partenerilor Carmen și Francisc Peli din asocierea existentă până la 31 martie sub denumirea de PeliFilip.Un număr de 50 de avocați, dintre care 10 parteneri, se ocupă în continuare de proiectele clienților care au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea și au apreciat faptul ca aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare.Filip & Company va face recrutări în perioada următoare, cel puțin 10 avocați urmând a se alătura firmei până la finalul anului.

”Toate departamentele și practicile noastre sunt intens implicate în proiecte. În zona tranzacțională asistăm în sectoare diverse, precum energie, materiale de construcții, producție de oțel, IT&C, servicii medicale și farmaceutice, exploatări agricole și clădiri de birouri”, a precizat Cristina Filip într-un interviu acordat BizLawyer. Firma a pierdut câțiva avocați din practicile de real estate și litigii, iar câteva conturi de clienți de real estate au ales oferta lui Francisc Peli.


Citește și
►   Filip & Company continuă activitatea PeliFilip. ”Într-o industrie obsedată de importanța ‘partenerilor’, sistemul nostru dă importanță reală fiecărui om din companie”, nuanțează avocații care au rămas alături de Cristina Filip

”Echipa noastră a reacționat extraordinar: motivare, solidaritate, claritate și energie în direcția destinației alese și un spirit de echipă înfloritor. Toate ariile noastre de practică sunt turate la maxim. După numărul de colegi implicați, anticipez că în departamentele tranzacționale și în ariile de drept comercial va fi cel mai mare volum de activitate”, a punctat Cristina Filip.

Mai multe despre motivele care au dus la spin-off, feedback-ul pieței și al clienților, detalii referitoare la coordonatorii practicilor și țintele firmei puteți afla din interviul acordat de Cristina Filip, coordonatorul Filip & Company, publicației noastre.

BizLawyer: Maniera de retragere a partenerilor Peli din firma PeliFilip, împreună cu oamenii care i-au urmat – și aș aminti aici comunicarea nesincronizată între cele două entități, PELI și Filip & Company, site-uri nefuncționale pentru o perioadă, câteva nuanțe din comunicările celor două echipe a lăsat să se înțeleagă că au existat anumite animozități între echipa care a rămas și avocații care au plecat. În ce paliere ale business-ului avocațial au fost aceste neînțelegeri : strategie, viziune, bani, altele? De ce nu au putut fi rezolvate aceste situații?

Cristina Filip: Au fost diferențe în ceea ce privește filosofia de business. Principiile de bază la care am ajuns după 10 ani de operare și cooperare cu succes sunt cele de mai jos. Diferențele apărute în legătură cu aceste principii – înțelegerea și trăirea lor - s-au soldat cu consecința retragerii din firmă a lui Carmen și Francisc Peli.
Principiul 1 – suntem aici pentru drumul cel mai lung, nu într-o expediție; suntem întotdeauna atenți la nevoile generațiilor care vin din spate și dintre care ne vom alege în mod deliberat succesorii
Principiul 2 – dincolo de etapa eroică, de început, am consolidat businessul cu și datorită oamenilor și valorii lor; creditul și recunoașterea pentru realizări trebuie să aibă în prim plan oamenii care contribuie, iar nu în special partenerii
Principiul 3 -  deciziile se iau transparent și colectiv, în linie cu ceea ce este mai bine pentru întreg grupul, fără pre-validări sau ultimul cuvânt al anumitor persoane
Principiul 4 – există transparență și egalitate de șanse, care să permită oricărui om din firmă care are capacitățile necesare să ajungă în poziție de conducere și leadership
Principiul 5 – clientela, brandul și tot ceea ce construim împreună aparține firmei, iar nu unor persoane fizice 

Cât de greu/ușor ați trecut peste acest spin-off? Ce efective de avocați are acum Filip & Company? Care este numărul de parteneri și câți vor fi equity în noua structură?

Suntem o companie de 75 de persoane, dintre care 50 de avocați. Suntem 10 parteneri, dintre care 7 asociați. Conducerea noastră este de tip colegial, fiecare dintre parteneri are implicare substanțială în cel puțin un proiect care ține de managementul firmei și de managementul departamentului în care activează, în timp ce coordonarea generală este asigurată de Cristina Filip.  

Cât de afectat a fost portofoliul de clienți și care sunt departamentele slăbite prin plecarea partenerilor Peli și oamenilor care i-au urmat?

Din echipa de la 31 martie au plecat Carmen și Francisc Peli, împreună cu câțiva colegi din real estate și litigii. Sunt câteva conturi de clienți de real estate care au ales oferta lui Francisc Peli.

Cum ați resimțit feedback-ul pieței, al clienților? Care este starea de spirit în interiorul echipei? Cum veți face rebranding-ul?

Piața de avocatură a primit cu înțelegere evenimentul. Fiecare dintre persoanele cu care am fost în contact și-a amintit câteva experiențe asemănătoare, fie proprii, fie ale apropriaților. Clienții au vrut să înțeleagă cum se manifestă continuitatea noastră și au apreciat faptul că aceleași echipe îi asistă în continuare, cu același nivel de pricepere și dedicare. Am inițiat procesul de rebranding odată cu primul nostru comunicat public sub numele Filip & Company și anticipăm că acest proces va fi finalizat la începutul anului 2020. Echipa noastră a reacționat extraordinar: motivare, solidaritate, claritate și energie în direcția destinației alese și un spirit de echipă înfloritor.

De ce Filip & Company și nu ”...& Partners” sau ”...și Asociații”, așa cum se obișnuiește în piața avocaturii? Ce doriți să transmiteți?  

Dorim să transmitem importanța companionilor – toți oamenii care ne-am însoțit pentru aceeași destinație și care, împreună, plănuim să creștem și să împlinim obiective de excelență profesională, precum și contribuții peste scopul de business. Întrucât firma de avocatură înseamnă mai mult decât partenerii sau asociații săi, numele nostru recunoaște și celebrează acest lucru.

Vă rog să numiți avocații coordonatorii ai practicilor. Veți face recrutări pentru a redobândi dimensiunea pe care firma o avea înainte de spin-off, sau redimensionați echipele în funcție de mandatele pe care le veți primi?

Ioan Dumitrașcu și Cătălin Suliman sunt coordonatorii departamentului Commercial, Ioan Dumitrașcu - coordonatorul practicii de Labour, Cătălin Suliman - coordonatorul practicii de concurență, Cătălin Alexandru - coordonatorul departamentului de Dispute Resolution, Alexandru Bîrsan - coordonatorul departamentului de Corporate/ M&A și al practicii de Piețe de capital, Alina Stancu Bîrsan - coordonatoarea Departamentului de Banking și Servicii Financiare, Ioana Roman - coordonatoarea Departamentului de Imobiliare și Proiecte. Avem în vedere recrutări și anticipăm creșterea echipei cu cel puțin 10 avocați până la finalul anului.

Veți pune accent pe anumite practici (care s-au dovedit ”locomotive” în trecutul apropiat)? Veți dezvolta segmente noi ale business-ului avocațial?

Pe lângă domeniile noastre tradiționale și care ne-au adus recunoaștere în primul eșalon al avocaturii de business din România, dezvoltăm arii în domeniul noilor tehnologii, transparenței și protecției informației și dreptului privat (succesiuni și administrarea intergeneraționala a valorilor).
 
Real Estate era una dintre ariile fanion de practică pentru PeliFilip, cu o notorietate izvorâtă din numărul și complexitatea mandatelor. Vă propuneți să păstrați aceeași nivel aici? Cum o veți face?

Noi acționăm la nivel de top în toate ariile de business law în asistarea clienților noștri și toate practicile noastre au contribuit în mod egal, istoric, la acumularea de reputație de care ne bucurăm în acest moment. Ne propunem să păstrăm această abordare.

Ați anunțat o nouă vizune de business - “Destination 1st Century” - și o nouă strategie, în centrul căreia stau oamenii. Va rugăm să detaliați și să ne spuneți cum le veți pune în practică. Care sunt țintele?

Ne propunem să fim prima companie de business law din România care să aniverseze 1 secol de activitate. Noua noastră viziune de business, Destination 1st Century, are la bază cele 5 principii de bază enunțate anterior și pe care acum le vom dezvolta în seturi de acțiuni. Primele moduri de exprimare ale acestor principii sunt următoarele: lărgirea parteneriatului și cooptarea tuturor partenerilor în deliberări și decizii; lărgirea grupului de deliberare și decizie la întreaga firmă pentru anumite subiecte care au impact direct asupra colegilor și care exprimă diversitatea organizației noastre; clarificarea career path-ului pentru fiecare coleg, precum și comunicarea transparentă și accesul în condiții de egalitate de șanse în ceea ce privește proiectele și oportunitățile de creștere.

Care sunt proiectele cheie ale firmei în această perioadă? Cine le coordonează? Ce arii de practică sunt turate?

Toate departamentele și practicile noastre sunt intens implicate în proiecte. În zona tranzacțională asistăm în sectoare diverse, precum energie, materiale de construcții, producție de oțel, IT&C, servicii medicale și farmaceutice, exploatări agricole și clădiri de birouri.

Cum veți întocmi bugetul pentru Filip & Company pentru anul în curs? Vă raportați la cifrele familiare de la PeliFilip, sau veți dovedi prudență și veți ajusta țintele de încasări, profit șamd?

Am întocmit deja bugetul pentru 2019 și îl menținem, cu o ajustare: strategia noastră de brand engagement va solicita eforturi mai mari decât anticipam, în special cele legate de schimbarea identității de brand și susținerea în comunicare a mesajelor din noua filosofie de business.   

Plaja onorariilor percepute de avocații firmei va suferi corecții, în noua conjunctură?

Valoarea și continuitatea noastră de business stau la baza capacității noastre de a susține oferte de servicii care să răspundă nevoilor clienților noștri în condiții de excelență profesională și pe baza unor termeni de cooperare echitabili.

Care estimați că vor fi ariile care vor genera cel mai mare volum de activitate în 2019? Și din ce tip de proiecte?

Toate ariile noastre de practică sunt turate la maxim. După numărul de colegi implicați, anticipez că în departamentele tranzacționale și în ariile de drept comercial va fi cel mai mare volum de activitate.

Unde vedeți Filip & Company peste 5 ani?

Avem încrederea că în următorii 5 ani principiile care stau la baza filosofiei noastre de business vor fi împărtășite și trăite în fiecare zi de fiecare membru din echipă – asta însemnând că vom crea premisele potrivite ca următoarele generații să se așeze și să crească bine alături de noi și să contribuim împreună la implinirea scopului pe care ni l-am asumat. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1922 / 2035
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
    Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
    Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
    Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
    Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
    LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
    Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
    Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
    BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
    BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
    LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...