ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Inspecțiile fiscale și restructurările de business, printre cele mai interesante proiecte ale echipei de Fiscalitate de la Mușat & Asociații | Răzvan Graure, Partener: Atenție la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni, piețe sau clienți noi

12 Martie 2020   |   Ștefania Enache

Firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.

Răzvan Graure, Partener - Musat & Asociatii

 
 
Mușat & Asociații are o echipă de avocați dedicată practicii de Fiscalitate, echipă din care fac parte zece profesioniști cu o experiență bogată în domeniu. Departamentul este coordonat de Partenerul Răzvan Graure și este implicat în foarte multe proiecte. „Solicitările venite din partea clienților se referă, în mare parte, la spețe în zona asistenței privind relația cu ANAF-ul, fie că vorbim de suport pe perioada inspecțiilor fiscale, fie după aceea, în faza de contestație și litigiu în instanță.De asemenea, am observat o dezvoltare a proiectelor în zona de restructurări/reorganizări de afaceri și fluxuri operaționale la categoriile de business cu evoluție rapidă (IT, pariuri sportive, distribuție farma, imobiliare), dar și consultanță fiscală pentru noi intrări pe piața locală – structurare și înregistrare fiscală”, explică Partenerul Mușat & Asociații.


Cele mai interesante proiecte pe care echipa de Fiscalitate le-a gestionat în ultimul an au vizat asistența la inspecții fiscale, atât în faza prealabilă (întocmire de contestații, audierea contribuabilului), cât și ulterior, pe durata procesului în instanță. Totodată, proiectele de restructurări de business au fost importante prin complexitate și volum de lucru.

„În general, proiectele de consultanță sunt fie punctuale, gen day-to-day, pe aspecte operaționale, care sunt finalizate în perioade scurte de timp, fie complexe, cu multe implicații și care presupun echipe mixte de avocați și consultanți fiscali și care, de regulă, se întind pe parcursul a mai multor săptămâni sau chiar luni: restructurări de business, inspecții și litigii fiscale, tranzacții”, arată Răzvan Graure.

Servicii complexe, clienți din mai multe industrii

Portofoliul de clienți al Departamentului de Fiscalitate este format din companii private, atât locale cât și multinaționale. Firmele locale activează în IT, real estate sau farma, în timp ce multinaționalele au afaceri preponderent în retail, logistică, leisure și industrie.

Partenerul Mușat & Asociații amintește faptul că firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.

Pe parcursul acestor mandate, avocații colaborează frecvent cu colegii din departamentele de Litigii, Corporate, Dreptul muncii sau Insolvență.




Așteptări pentru 2020


Partenerul Mușat & Asociații este de părere că  există posibilitatea ca anul 2020 să nu vină cu foarte multe surprize în zona de fiscalitate, lucruri de care contribuabilii să se teamă. Motivul invocat de avocat în susținerea acestei ipoteze este acela că vom avea un an electoral. „E drept că este necesară atenția la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni noi, piețe sau clienți noi, unde structurarea fluxurilor, până când lucrurile intră pe un făgaș normal, atrage și necunoscute de ordin fiscal”, punctează Răzvan Graure.

Consolidarea bazei de clienți

Departamentul de Fiscalitate din cadrul firmei Mușat & Asociații include zece experți pe care îi coordonează Răzvan Graure. Pentru 2020, echipa și-a propus să consolideze baza de clienți, dezvoltarea unor relații de parteneriat cu aceștia și identificarea de noi oportunități.

”Ne diferențiem față de alte departamente de Fiscalitate/Taxe din firmele de avocatură active în România prin integrarea foarte bună, sinergiile cu acele arii de practică ce permit oferirea unui pachet de servicii, care aduce o eficientizare și o rapiditate sporită în livrarea proiectului către client – dreptul muncii, corporate, litigii. În funcție de proiect, de complexitatea și resursele necesare, dar și în funcție de posibilitățile reale de anticipare a evoluțiilor viitoare, bugetele sunt concepute ținând cont de intenția și dorința clienților de a avea o imagine cât mai reală asupra costurilor pe care le au de suportat în relația cu consultanții externi. Deși există situații în care facturarea se poate face în rate orare, în mod preponderent se preferă determinarea unui buget fix încă de la început”, declară avocatul.

Echipa de Fiscalitate include consultanți fiscali care au dobândit experiență semnificativă în domeniul Fiscalităţii, furnizând clienților servicii de consultanţă cu privire la structurarea a numeroase tipuri de tranzacţii corporative şi financiare, în vederea maximizării avantajelor fiscale, dar şi pentru eficientizarea şi optimizarea tuturor tipurilor de activităţi, atât din punct de vedere al taxării directe, cât și din perspectiva TVA.

În plus, departamentul are o vastă experiență în consultanţă cu privire la implementarea potrivită a planurilor de oferte de acţiuni către salariaţi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1648 / 2029
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...