ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mandate multe și variate cu componentă de Dreptul mediului în activitatea avocaților Suciu Popa. Cleopatra Leahu, Partener: În ultimul an ne-am implicat în trei proiecte semnificative, nu numai din perspectiva valorii investițiilor de mediu pe care le implică, ci și a gradului ridicat de complexitate tehnică și juridică și a caracterului de noutate pentru piața din România

07 Noiembrie 2019   |   Ștefania Enache

Firma Suciu Popa se așteaptă ca, în 2020, să asistăm la o creștere a activității în această arie de practică.

Cleopatra Leahu, Partener Suciu Popa

 
 
Pentru Suciu Popa, Dreptul mediului este o practică tradițională, avocații firmei fiind implicați în mod constant în proiecte care vizează această arie. În ultimii ani, echipa a gestionat o serie de mandate care privesc asistența în proceduri de autorizare și revizuire de acorduri și autorizații de mediu, asistența în implementarea unor proiecte de ecologizare sau a unor proiecte de tip greenfield care se suprapun cu arii naturale protejate, managementul deșeurilor și îndeplinirea obiectivelor de colectare, reciclare și valorificare a deşeurilor de ambalaje sau transferul obligațiilor de mediu ca parte a unor proiecte de tip M&A. „Pe lângă proiectele de anvergură, necesitând parcurgerea procedurilor de evaluare strategică de mediu și/sau de evaluare a impactului de mediu, acordăm asistență în proiecte care presupun în mod tradițional o componentă de Dreptul mediului, precum transferuri de active sau reorganizări corporative, în acest an având în lucru o tranzacție multi-jurisdicțională complexă ce implică transferul a numeroase autorizații de mediu și alocarea obligațiilor de mediu decurgând din acestea”, a declarat pentru BizLawyer Cleopatra Leahu, Partener Suciu Popa.


Suciu Popa gestionează și un număr important de dosare de contencios administrativ, vizând contestarea unor acte și decizii emise de autoritățile competente pentru protecția mediului. De asemenea, numeroase solicitări ale clienților au venit din zona gestionării ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, în contextul modificărilor succesive ale legislației pe parcursul ultimului an și a incertitudinilor apărute cu privire la aplicarea acesteia. 

„Pentru clienții a căror activitate se caracterizează printr-un grad ridicat de reglementare și risc din perspectiva protecției mediului, o componentă esențială a asistenței noastre vizezează partea de prevenție și de evaluare periodică a sistemelor, implicându-ne inclusiv în elaborarea și training-ul cu privire la proceduri și planuri specifice (ex. planuri de răspuns în situații de urgență)”, completează Cleopatra Leahu.






Foarte multe mandate cu componentă de Dreptul mediului

De altfel, mandatele Suciu Popa cu o componentă de Dreptul mediului sunt numeroase și extrem de variate, portofoliul de clienți și industriile în care aceștia activează în mod tipic ridicând adesea probleme complexe de mediu.

„În ultimul an ne-am implicat în trei proiecte pe care le considerăm semnificative, nu numai din perspectiva valorii investițiilor de mediu pe care le implică, ci și a gradului ridicat de complexitate tehnică și juridică și a caracterului de noutate al anumitor elemente pentru piața din România. Aceste proiecte au necesitat o abordare pluridisciplinară și identificarea unor soluții adecvate, astfel încât asigurarea conformării - obiectiv comun urmărit de client și de autorități, respectiv de instituțiile financiare implicate, să fie atins cu respectarea prevederilor legale și a standardelor aplicabile, un impact social scăzut și un cost rezonabil”, explică Partenerul Suciu Popa.

Avocatul amintește faptul că unul dintre cele mai complexe dintre aceste mandate vizează implementarea unui proiect de reabilitare și ecologizare a unui sit contaminat. Investiția în curs se ridică la câteva zeci de milioane de euro, iar complexitatea proiectului derivă în primul rând din regimul juridic al acestuia – statul român confruntându-se cu o procedură de infringement, ce a vizat mai multe situri de acest tip. Ca parte a acestui mandat, experții asigură asistența specializată în procedura de implementare a proiectului și de revizuire a actelor de reglementare, astfel încât remedierea să se desfășoare conform principiului BATNEEC, asistența pe parcursul discuțiilor cu autoritățile de mediu și al inspecțiilor Gărzii de Mediu, precum și asistență și reprezentare într-o serie de litigii având ca obiect contestarea unor acte și decizii emise de autorități.

Un alt mandat gestionat cu succes de Suciu Popa, pe parcursul ultimului an vizează asistența în procesul de obținere a actelor de reglementare pentru cel mai mare proiect de achiziție de date seismice desfășurat până acum în Europa onshore. Proiectul are ca scop identificarea unor potențiale resurse de hidrocarburi, iar perimetrul în care se vor desfășura lucrările de prospecțiune geofizică se suprapune cu mai multe arii naturale protejate de interes comunitar, necesitând planificarea și derularea prealabilă a unor campanii de inventariere și monitorizare a habitatelor, florei și faunei din zona de interes. Un element de dificultate al acestui proiect a venit din faptul că procedura de evaluare a impactului asupra mediului s-a derulat în prima parte a anului, sub auspiciile Legii nr. 292/2018 intrate în vigoare în ianuarie 2019, neexistând deci o practică consolidată a autorităților în aplicarea noilor reglementări.

„Tot în domeniul resurselor naturale, continuăm să acordăm asistență pentru primul proiect privat de exploatare a gazelor offshore din bazinul românesc al Marii Negre dezvoltat după 1989. Proiectul presupune construcția și operarea în conformitate cu politicile sociale și de mediu ale BERD și ale altor instituții financiare internaționale, asistența acordată de Suciu Popa vizând, printre altele, identificarea și implementarea unor soluții care să faciliteze gestionarea proiectului în conformitate cu cerințele de evaluare, performanța, raportare și monitorizare ale băncilor finanțatoare în domeniul protecției mediului”, completează Cleopatra Leahu.

Creștere a numărului de proiecte în aria de Dreptul mediului, anul viitor


Firma Suciu Popa se așteaptă ca, în 2020, să asistăm la o creștere a activității în această arie de practică. „Este un efect al unor noi cerințe ce vor afecta activitatea clienților noștri actuali, precum aplicarea de către autoritățile competente pentru protecția mediului a măsurilor derivând din deciziile privind concluziile BAT relevante pentru instalațiile care funcționează în baza unei autorizații integrate de mediu sau legislația și măsurile ce urmează să fie adoptate în perioada următoare în urma notificărilor Comisiei Europene privind punerea în întârziere (infringement) a României față de anumite aspecte care vizează protecția mediului, precum monitorizarea calității aerului”, precizează avocatul.

Suciu Popa are cinci avocați cu o experiență semnificativă în domeniul Dreptului mediului, coordonarea proiectelor cu o componentă importantă în acest sectorfiind asigurată de Partenerul Cleopatra Leahu.

Activă pe piața firmelor de avocatură din România de peste trei ani, Suciu Popa a fost recunoscută în anii ulteriori înființării, respectiv 2016, 2017, 2018 și 2019, ca leading firm în toate ghidurile internaționale Legal 500 EMEA, IFLR 1000 și Chambers & Partners în ariile de practică Fuziuni și Achiziții, Energie și Resurse Naturale, Litigii și Arbitraj, Piețe de capital, Finanţări, Achiziţii publice şi infrastructură.

Casa de avocatură fondată de Miruna Suciu și Luminița Popa are 27 de avocați, dintre care opt parteneri, care acopera toate ariile Dreptului afacerilor. Firma are un portofoliu impresionant de clienți format preponderent din multinaționale, fonduri de investiții și societăți naționale de prim rang.

Suciu Popa este considerata de comunitatea de business drept o firmă full service de top, care într-o perioadă extrem de scurtă de la înființare a reușit să se impună pe piața locală de avocatură cu o practică și o echipă foarte solide.

În editia 2020 a International Financial Law Review, recent publicată, Suciu Popa este considerată Leading law firm în aria Project Development, arie care recunoaște implicarea în proiecte complexe inclusiv în domeniul protecției mediului și conformării cu reglementările și standardele aplicabile.



Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1400 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...