ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nevoia de servicii juridice specializate în domeniul mediului este în creștere. Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații și ce proiecte are echipa coordonată de partenerul Ciprian Dragomir în această arie de practică

28 Octombrie 2019   |   Ștefania Enache

În ultimul an, pe fondul intensificării controalelor AFM și a modificărilor legislative, solicitările au venit atât din partea clienților tradiționali ai Țuca Zbârcea & Asociați, în speță companiile multinaționale care desfășoară activități cu impact asupra mediului, instituții financiare, cât și din partea unor clienți noi din diverse industrii (de exemplu, farmaceutic, produse alimentare și băuturi, uleiuri, EEE, anvelope, deținători de platforme industriale).

Ciprian Dragomir, Partener si coordonatorul practicii de Dreptul mediului si Bogdan Halcu, Managing Associate - Tuca Zbârcea & Asociatii

 
 
Problemele de mediu sunt tot mai mult în atenția firmelor care caută soluțiile optime pentru respectarea legislației din domeniu. Pe acest fond, se observă o intensificare a activității avocaților care acordă consultanță pe proiecte din domeniul dreptului mediului. Ciprian Dragomir, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații și coordonatorul practicii de Dreptul mediului, spune că s-a înregitrat o ușoară creștere prin raportare la nivelul anilor precedenți în privința aspectelor legate de răspunderea extinsă a producătorilor pentru deșeurile generate de produsele lor (ambalaje, EEE-uri, baterii, anvelope etc.).

„În același timp, am remarcat o creștere în zona vânzărilor și finanțărilor de active industriale sau de terenuri pe care s-au desfășurat activități cu impact semnificativ asupra mediului, precum și a mandatelor privind gestionarea deșeurilor municipale.Evoluțiile legislative recente, precum și intensificarea controalelor Administrației Fondului pentru Mediu („AFM”) ne fac să credem că vom asista în continuare la dezvoltarea acestei arii de practică”, punctează avocatul.


Clienții Țuca Zbârcea & Asociații vin către avocați cu solicitări care acoperă o gamă largă de probleme. „Răspunderea pentru poluări istorice, negocierea clauzelor privind alocarea obligațiilor de mediu la vânzarea activelor, răspunderea extinsă pentru deșeurile cu regim special (inclusiv contribuțiile datorate AFM) sunt câteva din sub-ariile în care echipa noastră a fost solicitată să ofere asistență”, detaliază Bogdan Halcu, Managing Associate al Țuca Zbârcea & Asociații.

Sectorul este unul în care se înregistrează destul de multe probleme. Bogdan Halcu indică în acest sens faptul că modificările legislative recente în domeniul gestionării deșeurilor cu regim special au determinat diverse zone gri, în special în privința deșeurilor din ambalaje, aplicarea practică a acestor modificări fiind încă incertă sub mai multe aspecte. „În același timp, pare să fie din ce în ce mai greu pentru operatorii economici să atingă țintele de reciclare/valorificare impuse de lege. Totodată, noua legislație în materia investigării poluării solului (am în vedere aici Legea nr. 74/2019 privind gestionarea siturilor potențial contaminate și contaminate) a adus o serie de prevederi cu impact semnificativ, în special în privința dezvoltatorilor de proiecte rezidențiale amplasate pe terenuri care au aparținut unor platforme industriale”, arată avocatul.






Componentă cheie în cadrul tranzacțiilor

Munca avocaților axați pe dreptul mediului este extrem de importantă, aspectele de mediu reprezentând o componentă esențială în cadrul tranzacțiilor. Astfel, pe masa experților Țuca Zbârcea & Asociații sunt multe proiecte care vizează acest segment. „Majoritatea proceselor de due diligence în care suntem implicați necesită o analiză atentă asupra aspectelor de mediu. Ca să dau un exemplu, unul din clienții noștri ne-a solicitat asistența într-o tranzacție ce presupunea achiziția în procedura insolvenței a activelor unei platforme industriale aflate în conservare. Concluziile echipei noastre au cântărit în aprecierea clientului privind oportunitatea tranzacției”, explică Bogdan Halcu.

„Avem în derulare mai multe proiecte interesante. O parte dintre mandatele încredințate de clienți vizează exclusiv componenta de dreptului mediului (de exemplu, asistența în cadrul controalelor AFM, asistența privind contribuțiile datorate de clienți pentru anumite categorii de deșeuri cu regim special). De asemenea, suntem implicați alături de clienții noștri în proiecte privind tranzacții de tip „asset deal” sau „share deal”, având ca obiect active industriale care deservesc activități cu impact asupra mediului. Un proiect interesant de menționat este acela în care am îndrumat cu succes un client, deținător al unei facilități de producție din vestul țării, în procedura de autorizare a unei investiții. Anterior solicitării serviciilor noastre, clientului îi fusese refuzată autorizarea și era pregătit să demareze un litigiu împotriva autorității. În final, bazându-se pe sfatul nostru, clientul a supus autorității argumentele care au convins-o să emită autorizația necesară investiției respective. În ceea ce privește proiectele curente, asistăm clienți atât sell-side, cât și buy-side în mai multe proiecte care au în vedere vânzarea/cumpărarea unor active industriale ce servesc ori au servit la derularea unor activități cu impact asupra mediului înconjurător”, completează Ciprian Dragomir.

O practică în plină dezvoltare


Reprezentanții firmei de avocatură se așteaptă la o dezvoltare a acestei arii de practică în perioada următoare. “Intensificarea controalelor AFM și zonele gri din legislația privind regimul deșeurilor din ambalaje sunt premisele care ne fac să credem că nevoia de servicii juridice specializate în acest domeniu este în creștere. La acestea se adaugă, desigur, noua legislație în materia investigării poluării solului. Legea nr. 74/2019 privind gestionarea siturilor potențial contaminate și contaminate are un impact semnificativ, mai ales în sectorul dezvoltatorilor de proiecte rezidențiale amplasate pe terenuri care au aparținut unor platforme industrial”, subliniază Ciprian Dragomir.

Avocatul amintește că, în ultimul an, pe fondul intensificării controalelor AFM și a modificărilor legislative, solicitările au venit atât din partea clienților tradiționali ai Țuca Zbârcea & Asociații, în speță companiile multinaționale care desfășoară activități cu impact asupra mediului, instituții financiare, cât și din partea unor clienți noi din diverse industrii (de exemplu, farmaceutic, produse alimentare și băuturi, uleiuri, EEE, anvelope, deținători de platforme industriale). „Au fost și situații în care am fost solicitați să oferim consultanță unor entități reglementate, precum organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului (OIREP). Chiar dacă partea de consultanță deține o proporție mai mare, în ultima perioadă am experimentat o creștere a activității în zona de litigii, iar aceasta se datorează în special intensificării activității de inspecție derulate de AFM”, mai spune partenerul Țuca Zbârcea & Asociații.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1410 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...