ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

AFIR, recertificată pentru sistemul de management anti-mită până în iulie 2023

02 August 2022   |   Agerpres

Menţinerea certificatului obţinut de AFIR este condiţionată de efectuarea supravegherilor anuale din iulie 2023 şi iulie 2024, susţin reprezentanţii AFIR.

 
 
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a finalizat recent procedura de recertificare internaţională a sistemului de management anti-mită, pentru care a obţinut, încă din iunie 2019, certificarea internaţională conform standardului ISO 37001:2016, a anunţat, marţi, AFIR.
 
Certificarea acordată de către SRAC CERT SRL, partener al IQNET - reţea internaţională de certificare, pentru implementarea tehnică şi financiară a Fondului European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (FEADR) este valabilă până în iulie 2023.
 
Menţinerea certificatului obţinut de AFIR este condiţionată de efectuarea supravegherilor anuale din iulie 2023 şi iulie 2024, susţin reprezentanţii AFIR.
 
Politica anti-mită a AFIR se aplică tuturor structurilor centrale şi teritoriale ale instituţiei, tuturor activităţilor desfăşurate, tuturor salariaţilor, precum şi tuturor colaboratorilor Agenţiei. Astfel, colaboratorii AFIR trebuie să asigure respectarea principiilor şi angajamentelor prevăzute în Politica anti-mită, prin propriul management şi control.
 
"Este în primul rând o confirmare a angajamentului luat de către AFIR în scopul prevenirii şi combaterii practicilor de luare şi dare de mită. Fondurile europene pe care instituţia noastră le derulează sunt bazate pe egalitate de şanse, iar menţinerea unui cadrul de toleranţă zero pentru mită este esenţială pentru îndeplinirea acestei cerinţe esenţiale. Faptul că Agenţia a obţinut recertificarea pentru acest standard arată faptul că toate procesele şi procedurile interne sunt calibrate foarte bine pentru a preîntâmpina orice situaţie de acest gen", a precizat directorul general al AFIR, Dorin Opreanu.
 
Sistemul de management anti-mită încurajează semnalarea faptelor de mită, în sensul în care orice angajat, contractor, beneficiar sau terţ poate sesiza imediat orice solicitare directă sau indirectă de oferire, promitere, dare sau acceptare a unui avantaj necuvenit, financiar sau nefinanciar, de recompensare a unei persoane prin plăţi, bunuri, călătorii sau alte beneficii pentru o persoană sau rudele sale, cu scopul de a acţiona sau a nu acţiona în legătură cu îndeplinirea sarcinilor specifice.
 
Aceste sesizări pot fi transmise prin intermediul adresei de e-mail sesizare.mita@afir.info, garantând în acelaşi timp anonimatul sesizorului.
 
Unul dintre principalele roluri ale sistemului de management anti-mită constă în adoptarea unor controale specifice activităţilor desfăşurate de Agenţie, menite să crească şansele de detectare, dacă este cazul, a faptelor de mită şi în acelaşi timp să prevină comiterea unor asemenea ilegalităţi, se menţionează în comunicat.
 
Sistemul de management anti-mită a fost îmbunătăţit şi perfecţionat, au fost întărite măsurile de siguranţă deja existente şi au fost adoptate unele specifice.
 
"Dintre măsurile specifice politicii anti-mită cu caracter de noutate enumerăm: măsuri de monitorizare a sistemului de management anti-mită, activităţi de conştientizarea periodică a angajaţilor, actualizarea analizei riscului de mită, actualizarea analizei de context, actualizarea Manualului politicilor sistemului de management anti-mită, precum şi măsuri de monitorizare şi investigare a semnalărilor de mită", se menţionează în comunicat.
 
Reprezentanţii AFIR susţin că instituţia a manifestat întotdeauna toleranţă zero pentru mită şi s-a implicat activ în implementarea şi ulterior îmbunătăţirea continuă a unui sistem de management anti-mită competitiv şi modern la nivelul instituţiei. Obiectivul propus este încurajarea şi promovarea unei culturi instituţionale anti-mită puternice, menită să descurajeze orice potenţiale fapte de mituire, se mai menţionează în comunicat. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6425 / 16849
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...