ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cererea totală de spaţii de birouri din Bucureşti a crescut cu 16% în 2019 (analiză)

23 Ianuarie 2020   |   AGERPRES

Conform datelor JLL, cele mai mari suprafeţe de birouri din Bucureşti au fost închiriate în CBD (17,4% din cererea totală), în Centru (15,1%), Centru - Vest (14,9%), Nord Expoziţiei (14,6%) şi Floreasca - Barbu Văcărescu (11,4%).

 
 
Companiile au închiriat în Bucureşti, pe parcursul anului trecut, aproape 390.000 metri pătraţi de spaţii de birouri, cererea totală fiind în creştere cu 16%, faţă de anul 2018, relevă o analiză de piaţă publicată joi.

Conform datelor JLL, cele mai mari suprafeţe de birouri din Bucureşti au fost închiriate în CBD (17,4% din cererea totală), în Centru (15,1%), Centru - Vest (14,9%), Nord Expoziţiei (14,6%) şi Floreasca - Barbu Văcărescu (11,4%).

Pe de altă parte, rata de neocupare în clădirile moderne de birouri în Capitală a ajuns, la sfârşitul anului 2019, la circa 8%, în scădere uşoară faţă de trimestrul anterior (8,64%), pe fondul creşterii cererii din trimestrul IV (107.000 metri pătraţi, din care peste 80% cerere netă), şi a livrării unei singure clădiri noi.


Potrivit sursei citate, pe sub-pieţe, în continuare cea mai mare rată de neocupare a fost în Pipera - Nord, cu aproape 40%, zonă urmată de Est (16%) şi Băneasa - Otopeni (puţin peste 14%). La polul opus, cea mai mică rată de neocupare, în 2019, a fost înregistrată în Centru (1,1%), Vest (2,1%) şi Floreasca - Barbu Văcărescu (2,5%).

Analiza de specialitate arată că, la nivel naţional, au fost închiriaţi, anul trecut, aproape 470.000 metri pătraţi de spaţii de birouri, din care cererea netă, respectiv contracte noi şi extinderi ale suprafeţelor deja existente, a reprezentat cea mai mare pondere. Cererea totală a crescut cu 18%, comparativ cu 2018 când a fost consemnat un nivel de 400.000 metri pătraţi.

Valoarea medie a tranzacţiilor cu spaţii de birouri la nivel naţional a fost de 1.560 metri pătraţi, iar cererea netă a ajuns la 280.000 metri pătraţi, în creştere de aproape trei ori faţă de 2018.

Din cererea totală de spaţii de birouri, Bucureşti a atras aproape 83%, urmat de Cluj-Napoca (6,5%), Timişoara (4,4%) şi Iaşi (3,2%).

Totodată, pe domenii de activitate, de departe cea mai mare pondere a cererii pentru spaţii de birouri la nivel naţional a venit dinspre sectorul de IT&C, acoperind aproape 40% din spaţiul închiriat în 2019. Clasamentul continuă cu sectorul de computers&high tech (15,6%), banking insurance&financing (8,4%) şi retail&consumer goods (7,4%).

JLL este o firmă specializată în servicii profesionale şi de management al investiţiilor, dedicate domeniului imobiliar, servicii oferite clienţilor care doresc să obţină valoare adăugată prin deţinerea, închirierea sau investiţiile în proprietăţi imobiliare.Cu venituri anuale globale de 6,7 miliarde dolari, JLL activează în 300 de sucursale în 80 de ţări şi înglobează circa 92.000 de angajaţi în întreaga lume.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18842 / 20439
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...