ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers: Cinci măsuri pe care le pot lua proprietarii de clădiri de birouri pentru siguranța angajaților din companiile chiriașe și pentru optimizarea costurilor

20 Martie 2020   |   BizLawyer

Cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate.

Sursa: Pixabay

 
 
Proprietarii de clădiri de birouri pot lua măsuri rapide pentru igienizarea spațiilor și a sistemelor termice și de ventilație în această perioadă în care o mare parte dintre angajații companiilor chiriașe lucrează din afara biroului, putând opta chiar pentru punerea în conservare a clădirilor în care chiriașii au implementat sistemul de lucru de acasă în procent de 100%, potrivit consultanților Colliers International. Astfel, contribuie la limitarea riscurilor epidemiologice și asigură optimizarea utilizării resurselor, cu efecte asupra costurilor de management ale clădirii.

Cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate. În acest context, proprietarii de clădiri de birouri pot lua mai ușor măsuri care ar fi altfel dificil de implementat în condițiile unui grad maxim de ocupare a clădirii.

 
„Am construit un plan de continuitate specific acestei situații pentru clădirile pe care le administrăm. Pornind de la grija pentru sănătatea oamenilor din clădiri, am reglementat în acest plan nevoia de continuitate, de predictibilitate și de flexibilitate, mijloacele de comunicare digitală, sursele de informare și obligațiile de comunicare către partenerii noștri, precum și componența și responsabilitățile structurii de administrare. Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile”, precizează Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.
 
O acțiune preventivă de dezinfecție prin nebulizare în toate spațiile comune ale clădirilor și, ideal, și în spațiile închiriate, împreună cu chiriașii, este primul pas recomandat, urmând măsurile și normele impuse de autorități din acest punct de vedere, potrivit consultanților Colliers International.
 
Igienizarea completă și revizia instalațiilor de încălzire și răcire (VCV) și centralelor de tratare și ventilare a aerului (CTA) sunt de asemenea recomandate. „Aceste operațiuni cresc gradul de eficiență a clădirii, dar și nivelul de igienă, atât de important în acest context. În această perioadă, echipa Colliers s-a mobilizat și se adaptează rapid cu soluții viabile pe care le implementăm zilnic”, completează Oana Adjudeanu.
 
În anumite situații, este de asemenea recomandată oprirea funcției de recirculare ale sistemelor de tratare și ventilare a aerului. Aceste sisteme pornesc în unele cazuri doar o oră pe zi, până la revenirea chiriașilor în clădire. De asemenea, mai pot fi efectuate lucrări care, în mod normal, sunt programate în afara orelor de program, iar etajele goale pot funcționa pe modul ”unoccupied”, pentru a reduce consumul și a asigura o temperatura minimă în spațiul respectiv.
 
Ca măsură suplimentară de protecție, în contextul epidemiologic actual, la schimbarea turelor, echipele de întreținere sau administrare nu trebuie să se mai suprapună și astfel nu mai interacționează direct. Consultanții Colliers recomandă și intensificarea rondurilor de dezinfecție a suprafețelor din interior, operațiunile putând fi efectuate rapid, mai ales când clădirea nu este ocupată.
 
„Astăzi ne desfășurăm activitatea în condiții speciale și alegem să vorbim despre aceste recomandări de bună practică pornind de la experiența extinsă a colaboratorilor noștri și a echipei Colliers de Property Management. De la declanșarea acestei situații speciale analizăm, atât la nivelul echipei Colliers în ansamblu, cât și la nivelul echipelor de proiect, diferite scenarii, de la funcționarea în regim redus sau de conservare, până la închiderea completă pe fondul unor posibile decizii ale autorităților și redeschiderea ulterioară, încercând să documentam și să pregătim cât mai multe posibile acțiuni. Totodată, încurajăm proprietarii de clădiri, chiriașii și colaboratorii să eficientizeze resursele și chiar să direcționeze echipele către acele zone din societate în care este cea mai mare nevoie de ele, pe activități care pot contribui la supraviețuirea business-ului și la sprijinirea societățiii în ansamblu”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.
 
Ca parte a serviciilor de property management, echipa de Real Estate Management Services a Colliers gestionează relația dintre proprietar, furnizori și chiriași actuali sau potențiali, oferind servicii integrate, de la supervizare operațională, servicii financiare și raportare către proprietar, precum și consultanță pentru crearea de comunități la nivel de proiect.
 
Portofoliul total administrat de companie ajunge la aproape 550.000 de metri pătrați de spații industriale și de birouri, și include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, precum și trei parcuri industriale în Timișoara, Brașov și Arad și parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 109 / 11365
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Avocatul gulerelor albe | Povestea de carieră a unui avocat de drept penal. Mihai Mareș: Avocatura este o profesie meritorie, în care nu contează vârsta sau anii de experienţă
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...