
Colliers: Cinci măsuri pe care le pot lua proprietarii de clădiri de birouri pentru siguranța angajaților din companiile chiriașe și pentru optimizarea costurilor
20 Martie 2020
BizLawyerCea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate.
![]() |
Sursa: Pixabay |
Proprietarii de clădiri de birouri pot lua măsuri rapide pentru igienizarea spațiilor și a sistemelor termice și de ventilație în această perioadă în care o mare parte dintre angajații companiilor chiriașe lucrează din afara biroului, putând opta chiar pentru punerea în conservare a clădirilor în care chiriașii au implementat sistemul de lucru de acasă în procent de 100%, potrivit consultanților Colliers International. Astfel, contribuie la limitarea riscurilor epidemiologice și asigură optimizarea utilizării resurselor, cu efecte asupra costurilor de management ale clădirii.
Cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate. În acest context, proprietarii de clădiri de birouri pot lua mai ușor măsuri care ar fi altfel dificil de implementat în condițiile unui grad maxim de ocupare a clădirii.
Cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate. În acest context, proprietarii de clădiri de birouri pot lua mai ușor măsuri care ar fi altfel dificil de implementat în condițiile unui grad maxim de ocupare a clădirii.
„Am construit un plan de continuitate specific acestei situații pentru clădirile pe care le administrăm. Pornind de la grija pentru sănătatea oamenilor din clădiri, am reglementat în acest plan nevoia de continuitate, de predictibilitate și de flexibilitate, mijloacele de comunicare digitală, sursele de informare și obligațiile de comunicare către partenerii noștri, precum și componența și responsabilitățile structurii de administrare. Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile”, precizează Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.
O acțiune preventivă de dezinfecție prin nebulizare în toate spațiile comune ale clădirilor și, ideal, și în spațiile închiriate, împreună cu chiriașii, este primul pas recomandat, urmând măsurile și normele impuse de autorități din acest punct de vedere, potrivit consultanților Colliers International.
Igienizarea completă și revizia instalațiilor de încălzire și răcire (VCV) și centralelor de tratare și ventilare a aerului (CTA) sunt de asemenea recomandate. „Aceste operațiuni cresc gradul de eficiență a clădirii, dar și nivelul de igienă, atât de important în acest context. În această perioadă, echipa Colliers s-a mobilizat și se adaptează rapid cu soluții viabile pe care le implementăm zilnic”, completează Oana Adjudeanu.
În anumite situații, este de asemenea recomandată oprirea funcției de recirculare ale sistemelor de tratare și ventilare a aerului. Aceste sisteme pornesc în unele cazuri doar o oră pe zi, până la revenirea chiriașilor în clădire. De asemenea, mai pot fi efectuate lucrări care, în mod normal, sunt programate în afara orelor de program, iar etajele goale pot funcționa pe modul ”unoccupied”, pentru a reduce consumul și a asigura o temperatura minimă în spațiul respectiv.
Ca măsură suplimentară de protecție, în contextul epidemiologic actual, la schimbarea turelor, echipele de întreținere sau administrare nu trebuie să se mai suprapună și astfel nu mai interacționează direct. Consultanții Colliers recomandă și intensificarea rondurilor de dezinfecție a suprafețelor din interior, operațiunile putând fi efectuate rapid, mai ales când clădirea nu este ocupată.
„Astăzi ne desfășurăm activitatea în condiții speciale și alegem să vorbim despre aceste recomandări de bună practică pornind de la experiența extinsă a colaboratorilor noștri și a echipei Colliers de Property Management. De la declanșarea acestei situații speciale analizăm, atât la nivelul echipei Colliers în ansamblu, cât și la nivelul echipelor de proiect, diferite scenarii, de la funcționarea în regim redus sau de conservare, până la închiderea completă pe fondul unor posibile decizii ale autorităților și redeschiderea ulterioară, încercând să documentam și să pregătim cât mai multe posibile acțiuni. Totodată, încurajăm proprietarii de clădiri, chiriașii și colaboratorii să eficientizeze resursele și chiar să direcționeze echipele către acele zone din societate în care este cea mai mare nevoie de ele, pe activități care pot contribui la supraviețuirea business-ului și la sprijinirea societățiii în ansamblu”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.
Ca parte a serviciilor de property management, echipa de Real Estate Management Services a Colliers gestionează relația dintre proprietar, furnizori și chiriași actuali sau potențiali, oferind servicii integrate, de la supervizare operațională, servicii financiare și raportare către proprietar, precum și consultanță pentru crearea de comunități la nivel de proiect.
Portofoliul total administrat de companie ajunge la aproape 550.000 de metri pătrați de spații industriale și de birouri, și include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, precum și trei parcuri industriale în Timișoara, Brașov și Arad și parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17580 / 19431 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...