ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum va arăta viitorul industriei auto în următorii ani. SAP: Digitalizare, personalizare, sisteme trans-industriale

19 Martie 2019   |   Mediafax

Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.

 
 
Industria auto va traversa în următorii ani o etapă definitorie pentru viitorul mobilităţii, specialiştii furnzorului de soluţii digitale SAP anticipând că sectorul va fi marcat de digitalizare, nevoia de presonalizare a ofertelor şi apariţia ecosistemelor trans-industriale.

În noua economie conectată, companiile din industria auto trebuie să-şi definească o viziune structurată asupra transformării digitale, în care atât angajaţii, cât şi managementul, trebuie să fie conştienţi de obiectivele şi beneficiile digitalizării. Pentru producătorii de echipamente originale auto (OEM), IT-ul nu mai trebuie considerat un departament izolat în companie sau doar un factor de cost. Angajaţii trebuie să perceapă soluţiile software drept un motor al inovaţiei, al orientării către consumator şi al dezvoltării de noi servicii, iar tehnologiile digitale trebuie înţelese ca metode de diferenţiere faţă de concurenţă.


Chiar dacă utilizatorii vor continua, totuşi, să aprecieze inovaţiile tehnologice, dinamica condusului şi confortul în viitor, mobilitatea completă, ca experienţă generală, îmbunătăţită cu numeroase servicii conectate, va deveni cel mai important beneficiu. Companiile digitale, precum Amazon, Apple şi Google, sunt cu un pas înaintea producătorilor de automobile, plasând necondiţionat clienţii în centrul atenţiei, spun cei de la SAP.

Consumatorii trebuie ofertaţi cu soluţii personalizate de mobilitate, în loc de modele generice de vehicule cu diverse specificaţii tehnice. Disponibilitatea şi flexibilitatea în furnizarea unui mijloc de transport, procese rapide şi simple de rezervare şi plată, valoare adăugată şi transparenţa preţului sunt factori ce determină succesul în serviciile digitale de mobilitate. Pe măsură ce tot mai mulţi tineri renunţă să achiziţioneze şi să conducă maşini, industria auto va mai reuşi să atragă noi consumatori numai prin fructificarea acestei valori adăugate digitale printr-o abordare orientată către client.

Datele furnizate de vehicul pot aduce valoare adăugată, spune SAP. Chiar dacă vehiculele moderne generează peste 25 GB de date pentru fiecare oră în care este utilizat, producătorii nu au reuşit încă să utilizeze aceste date colectate de la senzori, pentru a crea valoare adăugată digitală pentru utilizatorii lor.

Producătorii OEM pot urma exemplul companiilor digitale de succes. Prin analiza unui volum imens de date, aceste companii au dobândit informaţii valoroase despre comportamentul consumatorului pentru a crea oferte personalizate. Dacă producătorii de automobile implementează corect aceste strategii, nu numai că îşi pot optimiza produsele prin analiza datelor, dar pot rămâne în contact permanent cu proprii consumatori, lansând noi servicii pentru a afla mai multe despre nevoile şi preferinţele lor.

Graniţele dintre industria auto, de telecomunicaţii, IT, utilităţi şi administraţiile locale încep să dispară. Odată cu intensificarea conectivităţii, maşina devine parte a unui ecosistem trans-industrial de mari dimensiuni. Companiile care permit accesul şi altor organizaţii sau terţe părţi la propriile structuri de inovaţii şi care utilizează soluţii externe pot obţine un avantaj competitiv decisiv în viitor.

Un ecosistem auto mai transparent şi mai deschis, cu parteneri de inovaţie puternici şi dezvoltatori externi, poate scuti producătorii OEM de nevoia de inovaţie.

Serviciile integrate în automobile, furnizate de terţe companii, pot fi generate dintr-o varietate de industrii. Integrarea asistentului virtual Alexa, dezvoltat de Amazon, în maşinile Mercedes-Benz pentru accesarea diferitelor funcţii cu ajutorul vocii, spre exemplu, ilustrează perfect principiul inovaţiei deschise. Ecosistemul telefoanelor inteligente creat de Google şi Apple este un alt exemplu. Platforma de inovaţie a celor două companii permite terţilor dezvoltatori să-şi creeze propriile servicii, pe care, ulterior, să le ofere utilizatorilor. Aplicaţii precum WhatsApp, Facebook şi Google Maps îmbunătăţesc experienţa consumatorilor ambelor branduri de telefoane.

În cele din urmă, din corporaţii se vor desprinde startup-uri. Noile servicii digitale de mobilitate, precum car-sharing, şi modelele tradiţionale de business, cum sunt vânzările de autovehicule, se află într-o formă de concurenţă reciprocă. Din acest motiv, companiile consacrate din industria auto care ţintesc lansarea de platforme digitale de mobilitate trebuie să evite eroarea strategică de a transfera aceiaşi KPIs (indicatori-cheie de performanţă) şi strategii de management către noile startup-uri create în acest sens.

Platformele online de mobilitate trebuie să funcţioneze independent, în regim de “insulă”, cu propriile procese şi modele de business, în care vânzările şi cifra de afaceri nu reprezintă, în faza iniţială, obiective prioritare. Cifrele de referinţă în cazul serviciilor digitale de mobilitate trebuie să fie numărul de utilizatori unici înscrişi în platformă şi venitul generat de interacţiunile acestora.

Startup-ul “insulă” are câteva avantaje strategice. Spre exemplu, dacă iniţiativa digitală întâmpină dificultăţi, acestea nu vor afecta şi corporaţia-mamă. În plus, procedând în acest mod, ”insula digitală” poate beneficia de libertatea necesară pentru a testa şi implementa cele mai noi inovaţii tehnologice. Separarea organizaţională este necesară şi dintr-un alt motiv, faptul că producătorii tradiţionali din industria auto nu au, în cele mai multe cazuri, o atitudine corporativă care să sprijine riscurile asociate cu asumarea de noi oportunităţi de business. Astfel, noile servicii de mobilitate digitale pot funcţiona autonom, mai ales în etapele incipiente, şi pot fi integrate ulterior în structurile pre-existente după ce ating un nivel de maturitate corporativă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17328 / 17635
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații | Patru avocați fac un pas înainte în carieră și devin avocați colaboratori coordonatori
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Țuca Zbârcea & Asociații obține un precedent important într-un arbitraj ICC din industria de petrol și gaze
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...