ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cushman & Wakefield Echinox: Angajaţii din Bucureşti fac, în medie, 46 de minute până la birou, unde îşi doresc mai multe restaurante, centre de fitness şi supermarketuri

08 Iulie 2019   |   BizLawyer

Mai mult de jumătate (54%) dintre angajaţi folosesc metroul, 38% se deplasează cu maşina, şi un număr semnificativ de respondenţi au nevoie de mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la birou.

 
 
Angajaţii birourilor moderne din Bucureşti fac, în medie, 46 de minute între casă şi locul de muncă, 52% dintre aceştia considerând că timpul de deplasare până la serviciu este lung sau mult prea lung, potrivit primei ediţii a studiului Working Habits and Commuting Patterns, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Distanţa medie dintre casă şi locul de muncă este de 10,7 kilometri, astfel că viteza medie de deplasare la orele de vârf este de circa 14 kilometri pe oră, în studiu fiind cuprinşi atât angajaţii care folosesc maşina personală sau de serviciu, cât şi cei care folosesc transportul în comun sau mijloace alternative de deplasare.

Mai mult de jumătate (54%) dintre angajaţi folosesc metroul, 38% se deplasează cu maşina, şi un număr semnificativ de respondenţi au nevoie de mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la birou.


Ajunşi la birou, 22% dintre respondenţi se declară nemultumiţi de facilităţile (servicii, restaurante, spaţii pentru petrecerea timpului liber) existente în zonă, în timp ce 47% consideră că oferta poate fi îmbunătăţită, cele mai solicitate fiind cele din zona de restaurante şi cafenele (37%), centre de fitness (26%) şi supermarketuri (24%).

Dacă ar putea alege sediul locului de muncă, jumătate dintre angajaţi ar prefera să lucreze în Centru, Tineretului – Unirii – Universitate (31%), şi CBD, Piaţa Victoriei – Aviatorilor (19%), următoarele zone în topul preferinţelor fiind Militari – Drumul Taberei (16%) şi Piaţa Muncii – Pallady – Pantelimon (13%), cartiere cu un stoc mai redus de birouri, dar cu o densitate ridicată a populaţiei.

Timpul petrecut în trafic se reflectă şi în apetenţa angajaţilor de a lucra din birou, astfel că, dacă ar avea libertate totală în stabilirea locului de desfăşurare a activităţii, doar 45% din timp l-ar petrece în birou, restul programului fiind alocat lucrului de acasă (35%), dintr-un spaţiu de coworking (10%) sau dintr-un spaţiu neconvenţional, precum o cafenea sau food-court (10%).

Cu toate acestea, în procesul de alegere a locului de muncă cele mai importante criterii luate în calcul rămân salariul şi descrierea postului, urmate de pachetul de beneficii şi flexibilitatea programului de lucru.

Mădălina Cojocaru, Partener, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul în care lucrează angajaţii din Bucureşti este într-o continuă schimbare, fiind influenţat de dinamica oraşului, noile tehnologii şi schimbarea stilului de viaţă. Angajaţii caută mai multă flexibilitate pentru a-şi eficientiza timpul, au îmbrăţişat rapid mijloacele alternative de transport, precum bicicletele şi trotinetele, şi au o preferinţă către proiectele mixte, cu o componentă de rezidenţial şi de retail, dar şi către cele situate în zone centrale, mai bine conectate la reţeaua de transport public şi la punctele majore de interes ale oraşului.”

Studiul Working Habits & Commuting Patterns a fost realizat de Cristi Moga, Head of Research şi Vlad Săftoiu, Research Analyst Cushman & Wakefield Echinox în perioada aprilie – mai 2019, pe un eşantion de 500 de respondenţi din Bucureşti, datele fiind colectate online de agenția de cercetare de piață MKOR Consulting. Media de vârstă a respondenţilor este de 34 de ani, iar 92% dintre aceştia au studii superioare sau sunt studenţi.

Cushman & Wakefield Echinox
este una dintre cele mai mari firme de consultanță imobiliară de pe piața locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Departamentul de Birouri este activ în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe din ţară, precum Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi sau Braşov, fiind implicat în ultimii trei ani în peste 100 de tranzacţii cu o suprafaţă cumulată de circa 150.000 de metri pătraţi. Departamentul de Research a realizat ȋn ultimii trei ani peste 50 de rapoarte personalizate pentru investitori locali şi internaţionali, bănci şi instituţii europene.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19662 / 20442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...