ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cushman & Wakefield Echinox: Angajaţii din Bucureşti fac, în medie, 46 de minute până la birou, unde îşi doresc mai multe restaurante, centre de fitness şi supermarketuri

08 Iulie 2019   |   BizLawyer

Mai mult de jumătate (54%) dintre angajaţi folosesc metroul, 38% se deplasează cu maşina, şi un număr semnificativ de respondenţi au nevoie de mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la birou.

 
 
Angajaţii birourilor moderne din Bucureşti fac, în medie, 46 de minute între casă şi locul de muncă, 52% dintre aceştia considerând că timpul de deplasare până la serviciu este lung sau mult prea lung, potrivit primei ediţii a studiului Working Habits and Commuting Patterns, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Distanţa medie dintre casă şi locul de muncă este de 10,7 kilometri, astfel că viteza medie de deplasare la orele de vârf este de circa 14 kilometri pe oră, în studiu fiind cuprinşi atât angajaţii care folosesc maşina personală sau de serviciu, cât şi cei care folosesc transportul în comun sau mijloace alternative de deplasare.

Mai mult de jumătate (54%) dintre angajaţi folosesc metroul, 38% se deplasează cu maşina, şi un număr semnificativ de respondenţi au nevoie de mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la birou.


Ajunşi la birou, 22% dintre respondenţi se declară nemultumiţi de facilităţile (servicii, restaurante, spaţii pentru petrecerea timpului liber) existente în zonă, în timp ce 47% consideră că oferta poate fi îmbunătăţită, cele mai solicitate fiind cele din zona de restaurante şi cafenele (37%), centre de fitness (26%) şi supermarketuri (24%).

Dacă ar putea alege sediul locului de muncă, jumătate dintre angajaţi ar prefera să lucreze în Centru, Tineretului – Unirii – Universitate (31%), şi CBD, Piaţa Victoriei – Aviatorilor (19%), următoarele zone în topul preferinţelor fiind Militari – Drumul Taberei (16%) şi Piaţa Muncii – Pallady – Pantelimon (13%), cartiere cu un stoc mai redus de birouri, dar cu o densitate ridicată a populaţiei.

Timpul petrecut în trafic se reflectă şi în apetenţa angajaţilor de a lucra din birou, astfel că, dacă ar avea libertate totală în stabilirea locului de desfăşurare a activităţii, doar 45% din timp l-ar petrece în birou, restul programului fiind alocat lucrului de acasă (35%), dintr-un spaţiu de coworking (10%) sau dintr-un spaţiu neconvenţional, precum o cafenea sau food-court (10%).

Cu toate acestea, în procesul de alegere a locului de muncă cele mai importante criterii luate în calcul rămân salariul şi descrierea postului, urmate de pachetul de beneficii şi flexibilitatea programului de lucru.

Mădălina Cojocaru, Partener, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul în care lucrează angajaţii din Bucureşti este într-o continuă schimbare, fiind influenţat de dinamica oraşului, noile tehnologii şi schimbarea stilului de viaţă. Angajaţii caută mai multă flexibilitate pentru a-şi eficientiza timpul, au îmbrăţişat rapid mijloacele alternative de transport, precum bicicletele şi trotinetele, şi au o preferinţă către proiectele mixte, cu o componentă de rezidenţial şi de retail, dar şi către cele situate în zone centrale, mai bine conectate la reţeaua de transport public şi la punctele majore de interes ale oraşului.”

Studiul Working Habits & Commuting Patterns a fost realizat de Cristi Moga, Head of Research şi Vlad Săftoiu, Research Analyst Cushman & Wakefield Echinox în perioada aprilie – mai 2019, pe un eşantion de 500 de respondenţi din Bucureşti, datele fiind colectate online de agenția de cercetare de piață MKOR Consulting. Media de vârstă a respondenţilor este de 34 de ani, iar 92% dintre aceştia au studii superioare sau sunt studenţi.

Cushman & Wakefield Echinox
este una dintre cele mai mari firme de consultanță imobiliară de pe piața locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Departamentul de Birouri este activ în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe din ţară, precum Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi sau Braşov, fiind implicat în ultimii trei ani în peste 100 de tranzacţii cu o suprafaţă cumulată de circa 150.000 de metri pătraţi. Departamentul de Research a realizat ȋn ultimii trei ani peste 50 de rapoarte personalizate pentru investitori locali şi internaţionali, bănci şi instituţii europene.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19772 / 20552
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...