ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Horváth: „Ultima milă” până la destinatar este responsabilă de 77% din costurile de transport

16 Mai 2023   |   BizLawyer

Evoluțiile tehnologice și abordările structurale vor schimba semnificativ segmentul final („ultima milă” parcursă), din cadrul unei curse efectuate de o companie de transport, considerat a fi cel mai costisitor * Industria transporturilor și logisticii nu va putea renunța la energiile fosile până în 2035, deși traficul rutier este responsabil pentru cele mai multe emisii de CO2 * Lipsa de know-how digital a companiilor de transport și logistică generează o creștere a achizițiilor, fuziunilor și a parteneriatelor cu firme din IT * Tehnologiile digitale, în special în ceea ce privește integrarea comerțului, a producției și a logisticii, devin din ce în ce mai relevante pentru companiile din această industrie.

 
 
„Ultima milă” până la destinatar este cea mai scumpă pentru transportatori și clienții lor, fiind responsabilă de 77% din costuri, dar soluțiile inovatoare și ecologice vor reprezenta o piață de creștere majoră pentru logistica urbană, arată un studiu realizat de Horváth, una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management.

Potrivit analizei „Transformarea în industria de transport și logistică (2023)”, reglementările în interiorul orașelor (taxe de drum, zone în care nu se circulă cu mașina), dar și creșterea costurilor și deficitul de personal necesită noi abordări tehnologice și structurale pentru a depăși provocările legate de „ultima milă” parcursă dintr-o cursă. Inovațiile tehnologice în materie de livrare (vehicule de livrare cu emisii zero, drone) și schimbările structurale (micro-huburi, combinarea livrărilor între diverși furnizori de servicii) vor putea îmbunătăți calitatea serviciilor de livrare la domiciliu, reducând costurile.


În viitorul apropiat, conștientizarea problemelor de mediu va continua să câștige teren, însă obstacolele tehnice, ciclul de viață lung al unor active, disponibilitatea resurselor și, în unele cazuri, lipsa de rentabilitate financiară garantează că renunțarea completă la energiile fosile în industria transporturilor și a logisticii nu va fi posibilă până în 2035, relevă același studiu.

Traficul rutier e responsabil pentru cele mai multe emisii CO2, iar tendința este aceea de a muta transportul coletelor pe calea ferată, deja electrificată pe scară largă. În 2023, în Germania, 35% dintre noile camioane înmatriculate vor utiliza combustibili alternativi.

Potrivit studiului, pentru a-și îmbunătăți sustenabilitatea business-ului, operatorii logistici se concentrează pe economia circulară, în special pe reciclarea ambalajelor. Standardizarea ambalajelor și automatizarea proceselor sunt factori-cheie pentru economia circulară care facilitează reciclarea și reutilizarea și materialelor.

Respondenții în cadrul studiului afirmă că funcționarea eficientă a industriei este afectată, în primul rând, de un număr disproporționat de mare al angajaților care vor părăsi acest domeniu de activitate în următorii ani, în timp ce mai puțini oameni vor fi disponibili pentru angajare. Industria transporturilor și a logisticii se caracterizează, de asemenea, prin salarii sub medie, o atractivitate scăzută a activității, condiții de muncă dificile, precum și puține oportunități de dezvoltare a carierei.

Digitalizarea este un factor de schimbare a pieței în direcția fuziunilor și achizițiilor și a parteneriatelor între companii IT și companii de logistică, iar pentru a crește capacitățile digitale și a obține performanțe digitale, companiile de transport și logistică apelează din ce în ce mai mult la parteneriate cu companii de tehnologie și la achiziții de startup-uri. Achizițiile de companii din IT de către grupurile globale din transport și logistică s-au dublat între T1 2020 (10) și T4 2021 (21).

Potențialul stadiului actual al tehnicii poate fi exploatat prin digitalizarea multor procese (de exemplu: recunoașterea documentelor și a mărfurilor periculoase cu ajutorul inteligenței artificiale). În următorii ani, va apărea un nou potențial de digitalizare ca urmare a noilor tehnologii (Digital Twin, Internet-of-Things). De-a lungul întregului lanț valoric al produselor, se pot obține câștiguri de eficiență prin conectarea digitală a producției, a comerțului cu amănuntul și a logisticii. În viitor, companiile de transport și logistică se vor concentra din ce în ce mai mult pe dezvoltarea și aplicarea de soluții digitale pentru a contracara presiunile asupra costurilor, precum și lipsa de personal.

„Industria transporturilor și a logisticii este supusă unor provocări, din multiple direcții, între care se află creșterea prețurilor la energie, nevoia de a reduce emisiile cu efect de seră, respectiv presiunile clienților, care vor o mai mare viteză și personalizare a serviciilor. Nu în ultimul rând, acestora li se adaugă deficitul de personal, așteptat să aibă efecte mai acute decât în alte industrii. Experții din domeniu caută soluții, între care se remarcă economia circulară și digitalizarea. Adaptabilitatea strategică, structurală și culturală a companiilor și a angajaților acestora reprezintă factorul decisiv în menținerea prosperității financiare și a competitivității, în prezent și în viitor, pentru această industrie,” consideră Constantin Pelehra, Senior Project Manager, Horváth România.

Datele studiului Horváth arată că, printre principalele obiective ale transformării în transporturi și logistică, se numără: (1) promovarea arhitecturilor și a platformelor deschise, astfel încât datele să poată fi partajate atât în cadrul companiilor, cât și între sectoare economice; (2) extinderea rețelelor de aprovizionare în Europa, atunci când clienții anunță schimbări în fluxurile de mărfuri; (3) stabilirea managementului strategic al produselor pentru a diversifica portofoliul de produse într-un mod semnificativ; și (4) îmbunătățirea condițiilor de muncă, concentrarea pe retenția personalului și optimizarea imaginii industriei.

În cadrul studiului „Transformarea în industria de transport și logistică (2023)” au fost intervievați 32 de experți, cercetători și manageri din peste 15 companii globale de top din domeniu precum DB Schenker, DPD, Hapag-Lloyd, Hermes, Lufthansa Cargo, Rail Cargo Group și altele.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3025 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...