ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC: Producătorii auto vor fi obligaţi să-şi diminueze costurile în următorii 10 ani;rolul roboticii şi al automatizărilor în fabrici va creşte (studiu)

12 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Studiul subliniază că presiunea pe reducerea costurilor şi automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătăţirea forţei de muncă din industria auto mondială până în 2030.

 
 
Producătorii auto vor fi obligaţi în următorii 10 ani să-şi diminueze costurile, deoarece cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea, precum şi cele cu fuziunile şi achiziţiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potenţiale, ceea ce va face ca rolul roboticii şi al automatizărilor în fabrici să crească exponenţial, conform studiului PwC global Automotive trends 2019.

Acesta semnalează că industria auto a investit miliarde de euro în cercetarea şi dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate şi electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), dar câştigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare, conform studiului PwC global Automotive trends 2019. În acest context companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovaţiei şi stabilitatea financiară, până când direcţia de dezvoltare va deveni clară.


"Maşinile conectate sunt deja omniprezente, maşinile electrice câştigă în popularitate, dar vehiculele autonome şi cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care şi-au bazat strategiile pe o schimbare revoluţionară şi au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiţi de câştiguri, chiar şi atunci când aşteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piaţa. De aceea, companiile nu trebuie să renunţe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării şi robotizării proceselor", a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

Studiul mai subliniază că presiunea pe reducerea costurilor şi automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătăţirea forţei de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată şi o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluţia industriei auto până în 2023, în care valoarea pieţei va atinge aceeaşi valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câştig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată, iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investiţiile şi ar reduce la jumătate producţia de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1-5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiţii dificile de piaţă şi investiţii mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

Alte concluzii ale raportului sunt: strategiile de succes înseamnă un portofoliu mai specializat, orientare spre produsele profitabile, un management financiar mai riguros şi mai multă disponibilitate de a colabora cu alte companii, în special în inovaţia CASE; urmare a automatizării şi robotizării, companiile vor trebui să îşi schimbe politicile de recrutare; cererea pentru ingineri software va creşte cu până la 90%, iar cea de ingineri de date cu 80%; timpul necesar între cercetare şi dezvoltare şi producţie ar putea scădea de la trei - cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ţine pasul cu schimbările tehnologice şi de design.

De asemenea, fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii. Prima categorie va fi "plug and play", extrem de automatizată, care va produce volume mari de maşini cu variaţii minime între modele, destinate segmentului de preţ mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome etc.

Investiţiile în inovaţie şi lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023, cu cea mai rapidă creştere de departe în automobile electrice şi autonome, iar dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie şi programe de infotainment şi conectivitate.

Termenul până când maşinile autonome vor circula în număr mare pe şosele a devenit dificil de estimat, mai menţionează studiul.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 32 / 10467
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează avocații Schoenherr specializați în Dreptul Muncii | O gamă variată de mandate în proiecte complexe pentru multinaționale și clienți locali. Tendințele pieței, analizate de Mara Moga - Paler, Head of Employment
LegiTeam: MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman is looking for a Litigation Senior Associate
Schoenherr a asistat Greenbridge Partners în achiziția producătorului de mobilă Rus Savitar și a diviziei sale de retail Casa Rusu. Partenerul Mădălina Neagu a coordonat echipa de avocați
Finanțele caută avocați pentru următoarele arbitraje ICSID | Acord cadru pe 4 ani, cu 6 firme. Media tarifelor și numărul de ore|om|litigiu după care se ghidează statul în această procedură
DLA Piper a asistat Green Group într-o finanțare de 66 milioane EUR obținută de la un sindicat bancar. Ce avocați au lucrat în proiect
PNSA a încheiat mai multe proiecte M&A de preluare a participațiilor în companii din agri-business, în S1. Printre mandatele în derulare este și spin-off-ul diviziei zootehnice a unei mari companii | Cristian Popescu, Partener: Agricultura operațională și business-urile integrate beneficiază de un focus relativ ridicat. În agri-business sunt preferate achizițiile de active
Experții CMS, prudenți în privința perspectivelor de tranzacționare pe piața de M&A din regiune | În ciuda faptului că, la nivel european, investitorii au o abordare mai prudentă, în România observăm că apetitul acestora pentru investiții se păstrează la un nivel ridicat, spun avocații echipei din București
Dentons a găzduit cu succes cea de a doua ediție a seminarului privind implementarea Regulamentului General de Protecție a Datelor cu Caracter Personal (GDPR)
Nouă avocați români intră în liga celor mai apreciați specialiști, la nivel global, în domeniul mărcilor. Cine apare în WTR Global Leaders
Instituțiile statului sunt implicate în mii de litigii în instanțele naționale și în zeci de dosare arbitrale. Sumele bugetate și onorariile plătite pentru consultanță și reprezentare juridică
Biriș Goran promovează un nou Partener, un nou Senior Tax Manager și devine primul colaborator din România al Lawyers Associated Worldwide
LegiTeam: VASS Lawyers is looking for a Junior Attorney
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...