ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC: Producătorii auto vor fi obligaţi să-şi diminueze costurile în următorii 10 ani;rolul roboticii şi al automatizărilor în fabrici va creşte (studiu)

12 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Studiul subliniază că presiunea pe reducerea costurilor şi automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătăţirea forţei de muncă din industria auto mondială până în 2030.

 
 
Producătorii auto vor fi obligaţi în următorii 10 ani să-şi diminueze costurile, deoarece cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea, precum şi cele cu fuziunile şi achiziţiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potenţiale, ceea ce va face ca rolul roboticii şi al automatizărilor în fabrici să crească exponenţial, conform studiului PwC global Automotive trends 2019.

Acesta semnalează că industria auto a investit miliarde de euro în cercetarea şi dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate şi electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), dar câştigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare, conform studiului PwC global Automotive trends 2019. În acest context companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovaţiei şi stabilitatea financiară, până când direcţia de dezvoltare va deveni clară.


"Maşinile conectate sunt deja omniprezente, maşinile electrice câştigă în popularitate, dar vehiculele autonome şi cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care şi-au bazat strategiile pe o schimbare revoluţionară şi au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiţi de câştiguri, chiar şi atunci când aşteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piaţa. De aceea, companiile nu trebuie să renunţe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării şi robotizării proceselor", a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

Studiul mai subliniază că presiunea pe reducerea costurilor şi automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătăţirea forţei de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată şi o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluţia industriei auto până în 2023, în care valoarea pieţei va atinge aceeaşi valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câştig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată, iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investiţiile şi ar reduce la jumătate producţia de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1-5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiţii dificile de piaţă şi investiţii mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

Alte concluzii ale raportului sunt: strategiile de succes înseamnă un portofoliu mai specializat, orientare spre produsele profitabile, un management financiar mai riguros şi mai multă disponibilitate de a colabora cu alte companii, în special în inovaţia CASE; urmare a automatizării şi robotizării, companiile vor trebui să îşi schimbe politicile de recrutare; cererea pentru ingineri software va creşte cu până la 90%, iar cea de ingineri de date cu 80%; timpul necesar între cercetare şi dezvoltare şi producţie ar putea scădea de la trei - cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ţine pasul cu schimbările tehnologice şi de design.

De asemenea, fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii. Prima categorie va fi "plug and play", extrem de automatizată, care va produce volume mari de maşini cu variaţii minime între modele, destinate segmentului de preţ mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome etc.

Investiţiile în inovaţie şi lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023, cu cea mai rapidă creştere de departe în automobile electrice şi autonome, iar dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie şi programe de infotainment şi conectivitate.

Termenul până când maşinile autonome vor circula în număr mare pe şosele a devenit dificil de estimat, mai menţionează studiul.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 345 / 10780
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații de Employment de la Țuca Zbârcea & Asociații, implicați în două proiecte majore din industriile Food&Beverage și Telecom. Portofoliul de clienți, dominat de firme mari și foarte mari, cu prezență în mai multe jurisdicții
Cum lucrează avocații Radu și Asociații SPRL specializați în Dreptul Muncii | Volumul solicitărilor de asistență în fuziuni și transferuri de business a crescut, număr mai mic de proiecte care au implicat restructurări majore, urmate de concedieri. Expunere semnificativă în mandate complexe pentru multinaționale și societăți mari
Filip & Company a asistat Inform Lykos și pe omul de afaceri Octavian Radu în tranzacția ce a vizat grupul IT românesc Sistec. NNDKP a fost alături de Vicențiu Zorzolan
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru Litigii și Arbitraj
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță | Dreptul muncii
Avocații Stratulat Albulescu, în tranzacția prin care Atlas Copco preia grupul Scheugenpflug
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking for Data Protection specialist lawyers
LegiTeam - Alătura-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Munca avocaților ZRVP axați pe practica de Dreptul muncii s-a rafinat. Cătălin Micu, Partener: Farmecul sau provocarea fiecărui proiect constă nu în urmărirea unei proceduri de lucru, ci în identificarea acelor procese de “redesenare” a business-ului clientului care să conducă la atingerea țintelor
Ciprian Timofte, Managing Associate la Țuca Zbârcea & Asociații, premiat de Euromoney cu distincția Rising Star Romania: Am simţit vibraţia şi energia noii generaţii de avocaţi, deja adevăraţi lideri ai profesiei şi, fără îndoială, “tomorrow makers” pe zona asistenței juridice
Cum lucrează avocații KPMG Legal specializați în Dreptul Muncii | Cele mai multe mandate vin de la companii multinaționale, iar proiectele acoperă o gamă largă de procese de reorganizare a structurilor interne ale clienților. Asistență într-un proces complex de restructurare, cu peste 1000 de concedieri
Echipa de Concurență de la Suciu Popa a asistat un client din energie în legătură cu o plângere la Consiliul Concurenței, determinând modificarea legislației în domeniu. Cum lucrează avocații din această practică și în ce proiecte sunt implicați
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...