ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Softlead lansează raportul de digitalizare al companiilor din România pentru 2021

19 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

Privit din perspectiva digitalizării, anul 2021 a fost, cu siguranță, unul dintre cei mai interesanți.

 
 
Softlead, marketplace-ul care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită pe baza ADN-ului digital, anunță cele mai importante cifre ale anului 2021, ce indică apetitul de digitalizare al companiilor românești. Astfel, anul trecut, platforma Softlead a înregistrat cu 45% mai multe cerințe de implementări software comparativ cu 2020, valoarea totală a proiectelor însumând 4.158.000 de Euro (cu 26% mai mult decât perioada anterioară).

Piață software în creștere

Interesul crescut pentru activități de transformare digitală este unul validat la nivel global, așa cum reiese și din previziunile Gartner, în 2022 fiind așteptată o creștere cu 11% a investițiilor în produse software.


Perspectivă generală

Al doilea an al pandemiei a însemnat o calibrare a strategiilor de investiții, dar și repoziționarea companiilor mici și medii, care au alocat bugete pentru investiții în aplicații software care să îi ajute să eficientizeze activitățile și să crească productivitatea internă. De asemenea, tot mai multe companii consideră că implementarea unei soluții software potrivite poate fi un diferențiator important în raport cu proprii competitori.

Care sunt companiile care au ales să se digitalizeze?

Conform cerințelor de digitalizare primite prin Softlead, companiile mici și medii au prezentat în 2021 cel mai mare interes pentru achiziții software, peste 50% dintre solicitări fiind atribuite companiilor cu o cifră de afaceri de până în 500.000 de Euro. Aproximativ 17% dintre companiile care au ales o aplicație software prin www.softlead.ro au cumulat în 2020 venituri de peste 5 milioane de euro.

Interesul crescut pentru investiții în transformare digitală a avut la bază inclusiv faptul că 78.02% dintre companiile care au demarat acțiuni de achiziție software în 2021 nu dețineau nicio soluție IT care să le rezolve problemele organizaționale pentru verticala vizată.

Accesul la informare și potențialul alocării unor bugete pentru investiții în achiziții software a fost încurajat de faptul că 62% dintre companii au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri, profitului și numărului de angajați. De asemenea, conform datelor Termene.ro (integrate în platforma Softlead), cele mai bune evoluții financiare ale companiilor analizate validează interesul pentru digitalizare al întregului domeniu de activitate reprezentat.

Privit din perspectiva digitalizării, anul 2021 a fost, cu siguranță, unul dintre cei mai interesanți. Conform datelor Softlead, interesul pentru achiziții IT a debutat cu o creștere semnificativă a ofertelor, ca urmare a lansării măsurilor guvernamentale,  sezonalitatea cererii fiind reluată în ultimele 3 luni ale anului, perioadă marcată de concluzii, exerciții bugetare sau analiza efectelor lipsei digitalizării din anul ce tocmai se încheia. Pentru 2022, ne așteptăm la o creștere cu minim 10% a industriei software și la o uniformizare a apetitului pentru investiții în aplicații software pentru industriile care au fost afectate de pandemie sau care au ales să direcționeze bugetele IT către alte verticale. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.

Cele mai digitalizate industrii

Fabricile și companiile de producție s-au poziționat în topul domeniilor de activitate cu cel mai mare apetit de digitalizare (21.79%), fiind urmate de industriile de servicii (15.9%), construcții (11.11%), retail (10.46%), medical, transporturi și Horeca. Comparativ cu statisticile Softlead pentru anul 2020, din topul primelor 5 industrii cu interes crescut pentru investiții în aplicații software, lipsește activitatea de distribuție.
Digitalizarea în administrația publică a scăzut semnificativ în 2021 față de anul anterior, doar 2.4% dintre cerințele de implementare fiind asociate acestui segment.

Topul aplicațiilor software cu cel mai mare apetit de implementare

În 2021, companiile au fost interesate de oferte și de implementări pentru soluții software de tip ERP (Enterprise Resource Planning) – 22.76%, gestiune (22%), CRM (Customer Relationship Manager) – 19.78%, managementul documentelor – 12.2%, organizare – 6.23%, financiar-contabilitate – 2.98%, resurse umane (HR) – 2.9%.

Bugetele alocate pentru digitalizare

Conform datelor Softlead, bugetul mediu alocat digitalizării prin aplicații software a fost de 10.840 de euro, iar cel mai complex proiect a fost cotat la peste 65.000 de euro.

Statisticile Softlead pot fi vizualizate aici.

Softlead este prima platformă de tip marketplace B2B, ce ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, din cele 900 de aplicații listate de cei peste 470 de parteneri IT. Cu ajutorul unui instrument lansat anul trecut, companiile pot afla și urmări gradul de digitalizare al unui departament sau al întregii organizații și pot descărca un raport complet, ce include recomandări de soluții software potrivite, precum și bugetele asociate achiziției.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8926 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...