ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: Unul din doi angajaţi români crede că 2019 a fost un an mai obositor profesional

10 Decembrie 2019   |   MEDIAFAX

13% dintre angajaţii români s-au bucurat de un an mai bun, care le-a adus mai multe satisfacţii, în timp ce pentru doi din zece angajaţi 2019 a fost la fel ca anul precedent, fără schimbări semnificative, transmite sursa citată.

 
 
Jumătate dintre angajaţii români cred că 2019 a fost mai obositor din punct de vedere profesional, mai plin de provocări, efort şi cu mai mult stres comparativ cu anul precedent, arată datele celui mai recent sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

La polul opus, doar 14% simt că a fost un an mai calm şi mai liniştit, care le-a adus echilibrul necesar între viaţa personală şi job.

Alţi 13% dintre angajaţii români s-au bucurat de un an mai bun, care le-a adus mai multe satisfacţii, în timp ce pentru doi din zece angajaţi 2019 a fost la fel ca anul precedent, fără schimbări semnificative, transmite sursa citată.

Întrebaţi ce şi-au propus să realizeze în acest an din punct de vedere profesional şi nu au reuşit, un sfert dintre respondenţi afirmă că şi-ar fi dorit să schimbe angajatorul, iar doi din zece îşi propuseseră să obţină o majorare salarială. De asemenea, 14,3% dintre angajaţi nu au reuşit să-şi schimbe domeniul de activitate, iar 13% nu au avansat pe o poziţie superioară, aşa cum ar fi vrut.


Potrivit analizei, doi din zece respondenţi spun că au reuşit să avanseze pe o poziţie superioară, fie în cadrul aceleiaşi companii ca cea de anul trecut, fie la alta nouă. De asemenea, alţi 13,7% dintre respondenţi au schimbat complet atât angajatorul, cât şi domeniul de activitate. Jumătate dintre angajaţi au rămas pe aceeaşi funcţie ca cea de anul trecut şi la acelaşi angajator.

Din punct de vedere salarial, 2019 nu a fost prea productiv pentru o bună parte dintre angajaţi. Astfel, o treime dintre respondenţi afirmă că salariul lor a stagnat, în timp ce pentru unul din zece chiar a scăzut cu procente de până la 25%. De cealaltă parte, 17,2% au declarat că au primit o majorare salarială de până la 5%, iar 11,4% au primit o majorare de cel mult 10%. Alţi 16,6% au beneficiat de un salariu mai mare cu până la 20%, iar aproximativ unul din zece respondenţi a reuşit să obţină o majorare salarială de peste 20%.

Astfel, 47% dintre respondenţi spun că sunt mulţumiţi de evoluţia câştigului salarial din acest an şi doar 10,3% au declarat că sunt foarte mulţumiţi, fiindcă a reflectat corect performanţa lor la job. În schimb, 26% sunt nemulţumiţi şi spun că meritau mai mult, iar 16,7% sunt foarte nemulţumiţi, întrucât evoluţia câştigului salarial nu a reflectat deloc munca lor.

În acest context, nici sărbătorile de Crăciun nu se anunţă mai bogate, după cum relevă datele sondajului, fiindcă doar 16,6% dintre respondenţi vor aloca mai mulţi bani în acest an pentru cadourile de sărbători. Aproape jumătate dintre angajaţi afirmă că bugetul de cadouri va fi la fel ca cel de anul trecut, iar 18,6% au declarat că va fi mai mic, suma alocată scăzând cu până la 50%. Circa o treime dintre respondenţi planifică să cheltuiască pentru toate cadourile cel mult 300 de lei, aproape un sfert - cel mult 500 de lei, unul din zece - între 500 şi 700 de lei şi tot aproape 10% - între 700 şi 1.000 de lei.

Peste 1.000 de lei vor cheltui doar 6,5% dintre respondenţi.

Cei mai mulţi vor cumpăra aceste cadouri din salariul curent, întrucât doar 28% dintre angajaţi vor primi prime de Crăciun, în timp ce 17% dintre respondenţi vor primi tichete cadou. Doi din zece angajaţi estimează că valoarea beneficiilor este de cel mult 200 de lei, aproape 10% cred că va fi de 200-400 de lei şi cei mai mulţi nu ştiu care este aceasta. Un sfert dintre respondenţi afirmă că angajatorul nu le va oferi niciun fel de beneficii.

Dacă s-ar putea ca Moş Crăciun să le îndeplinească o dorinţă legată de profesie, unul din patru angajaţi i-ar cere mai multă sănătate şi putere de muncă şi aproape tot atâţia şi-ar dori un nou job, într-un alt domeniu. Alţi 14% i-ar cere Moşului mai mult timp liber şi echilibru între viaţa profesională şi cea personală, 11% - avansare în carieră, 10% - să devină antreprenori/freelanceri, 7,9% - mai puţin stres la locul de muncă, iar aproape 6% - un şef mai bun şi o echipă mai unită.

Sondajul a fost efectuat în perioada 15 noiembrie - 5 decembrie 2019, pe un eşantion de 974 de utilizatori de internet.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15346 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...