ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu APET: 9 din 10 români sunt mulțumiți de sistemul de tichete și preferă includerea acestora în pachetul salarial

31 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

● Peste jumătate dintre angajatori consideră că tichetele sunt esențiale pentru derularea business-ului, iar 6 din 10 sunt de părere că valoarea tichetului de masă ar trebui crescută. ● Cele mai apreciate bilete de valoare sunt cardul de masă (97%), urmat de cardul cadou (93%), voucherele de vacanță pe card (89%) și tichetele culturale pe card (88%). ● O treime din comercianți au declarat că biletele de valoare le generează până la 30% din venituri.

 
 
După doi ani de la debutul pandemiei pe plan local, Asociația Profesională a Emitenților de Tichete (APET) a derulat un studiu cu ajutorul Exact Business Solutions pentru a evalua percepția angajatorilor, a salariaților și a comercianților asupra sistemului de bilete de valoare în România. Rezultatele arată că 90% dintre companii  au păstrat  pachetele de beneficii extrasalariale după debutul crizei sanitare. În plus, mai mult de jumătate dintre comercianți au observat o influență pozitivă asupra cifrei de afaceri și o treime dintre aceștia spun că această soluție de plată a stimulat creșterea numărului de clienți, dar și a veniturilor. De asemenea, 9 din 10 angajați sunt mulțumiți de acest sistem, iar 60% dintre cei care vor să își schimbe locul de muncă nu iau în considerare o ofertă fără tichete de masă.  


„Ecosistemul format în jurul tichetelor are un impact pozitiv asupra economiei locale, dar și asupra strategiei de atragere și motivare a angajaților. Acesta a funcționat foarte bine chiar și în contextul pandemiei, iar salariații au apreciat beneficiile pe care le generează inclusiv la nivel individual, prin menținerea puterii de cumpărare și evitarea plății cash. Mai mult, 78% dintre comercianți au declarat că au atras clienți noi datorită acceptării tichetelor. Plata cu cardul a intrat în obișnuința românilor, iar datele evidențiate de studiu ne arată că piața este pregătită pentru tranziția către digitalizarea întregului sistem”, a declarat Dana Sîntejudean, Vicepreședinte Asociația Profesională a Emitenților de Tichete.  

9 din 10 companii consideră că biletele de valoare le oferă angajaților o motivație suplimentară, crescând rata de retenție


87% dintre companii consideră că tichetele contribuie la îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor, iar un pachet salarial care cuprinde acest tip de beneficii este mai atractiv pentru angajați și influențează pozitiv rata de retenție. Majoritatea respondenților au declarat că, din punct de vedere operațional, pentru ei nu este un efort să ofere tichete de masă sau cadou. În prezent, cel mai popular beneficiu extrasalarial, oferit de 80% dintre respondenți, este tichetul de masă.

6 din 10 companii consideră că valoarea tichetelor de masă ar trebui să crească, depășind valoarea actuală de 20,09 lei, pentru a le asigura angajaților o alimentație adecvată. Astfel, angajații ar avea o  alimentație mai bună și ar fi, în general, mai mulțumiți la locul de muncă.

Jumătate dintre angajații din România consideră că tichetele le-au fost de mare ajutor în contextul pandemiei


9 din 10 angajați spun că sunt mulțumiți, în general, de beneficiile pe care le primesc sub formă de bilete de valoare, iar 70% consideră că este esențial să aibă tichete de masă în pachetul salarial, în timp ce pentru peste 60% acesta este un criteriu important atunci când își caută un loc nou de muncă. Mai mult de jumătate dintre respondenți spun că tichetele de masă reprezintă o componentă semnificativă din veniturile lunare totale, deoarece asigură hrana, oferind o motivație suplimentară la locul de muncă. În contextul sanitar actual, angajații au remarcat că tichetele pe card au contribuit la evitarea plăților în numerar, limitând contactul fizic cu casierii.

Comercianții sunt pregătiți pentru digitalizarea integrală a sistemului de bilete de valoare: următoarea etapă pe plan local

Comercianții care acceptă plata cu tichete sunt foarte mulțumiți de acest sistem, care a avut un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri, inclusiv în timpul pandemiei, când activitatea unora dintre ei a fost limitată de restricțiile în vigoare. Astfel, 99% dintre comercianți sunt foarte mulțumiți de voucherele de vacanță, 92% apreciază impactul pozitiv al tichetelor de masă, iar topul beneficiilor preferate este completat de tichetele cadou, apreciate de 90% dintre aceștia.

Motivul principal care i-a determinat să accepte această metodă de plată a fost cererea clienților, pentru peste 90% dintre comercianți. Decizia s-a dovedit bună pe termen lung, deoarece 78% au declarat că au atras clienți noi, iar în prezent 31% dintre comercianți estimează că între 10%-30% din cifra de afaceri lunară este generată de plata cu tichete. Comercianții au remarcat și că valoarea medie a bonului de cumpărături este mai mare în cazul serviciilor achitate cu cardul de masă.

De asemenea, majoritatea companiilor din România (83%) sunt favorabile digitalizării tuturor tipurilor de tichete și pot accepta exclusiv plata cu cardul. Acestea consideră că tichetele de masă, cardurile cadou, cardurile de vacanță sau tichetele culturale sunt foarte ușor de folosit în format digital. Digitalizarea tichetelor este de ajutor și pentru angajatori, deoarece cardurile sunt ușor de utilizat, birocrația este redusă, iar efortul administrativ este mai mic.

Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (decembrie 2021) pe un eșantion reprezentativ de 1100 de respondenți, prin care au fost implicate 300 de companii din întreaga țară, 502 de angajați (eroare maximă de eșantionare ± 4,4%) și 300 de comercianți (eroare maximă de eșantionare ± 5,7%).

Asociația Profesională a Emitenților de Tichete (APET) a fost înființată în 2004 cu scopul principal de a promova și susține interesele profesionale ale membrilor și partenerilor săi implicați în sistemul de tichete din România (angajatori, comercianți, beneficiari ai tichetelor). Membrii fondatori ai APET sunt Edenred România, Sodexo România și Up România. Asociația oferă consultanță, resurse și studii privind impactul politicilor publice implementate prin intermediul biletelor de valoare pe plan intern, dar și la nivel internațional.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8735 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...