ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cuc, despre lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva: Are probleme grave

13 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Răzvan Cuc a făcut o serie de acuzaţii la adresa constructorului spaniol, despre care susţine că se poate spune că a început, prin presă, "o presiune" vizavi de minister şi de CNAIR. În opinia ministrului, constructorul este "mai mult decât vinovat", "minte" şi "dezinformează" şi "investeşte banii în mass media românească ca să denatureze adevărul" vizavi de acest lot de autostradă.

 
 
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, joi, că pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva sunt ''probleme grave'', menţionând că sunt fisuri la kilometrul 57, şi că ar fi un "gest de inconştienţă" să îl deschidă traficului şi apoi "să o ia la vale", aşa cum s-a întâmplat în 2014 pe Autostrada Sibiu-Orăştie.

"Nu pot să deschid un lot de autostradă, cum a fost deschis în 2014 Sibiu-Orăştie, şi să avem o cedare, să o ia autostrada la vale. Ar fi un gest de inconştienţă. (...). Lotul de autostradă va fi deschis dacă o nouă expertiză, am cerut o expertiză în două săptămâni, dacă expertiza ne dă soluţia că putem da în trafic - pentru că acea fisură a apărut exact în paralel cu descărcarea Holdea, dacă putem da în trafic fără ca fisura să se extindă înspre lotul 4, atunci vom da în trafic. Dacă vedem că fisura...Vedem exact direcţia, cum se va deplasa această fisură, în funcţie de asta stabilim şi când dăm drumul la trafic. Nu facem spectacol doar să dăm drumul la autostradă ca să o ia la vale", a declarat ministrul Transporturilor, prezent în inspecţie pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda.


Răzvan Cuc a făcut o serie de acuzaţii la adresa constructorului spaniol, despre care susţine că se poate spune că a început, prin presă, "o presiune" vizavi de minister şi de CNAIR. În opinia ministrului, constructorul este "mai mult decât vinovat", "minte" şi "dezinformează" şi "investeşte banii în mass media românească ca să denatureze adevărul" vizavi de acest lot de autostradă.

"Nici măcar nu s-a pus în trafic această autostradă şi deja au apărut fisuri la nivelul autostrăzii. Este inadmisibil şi nu voi permite ca cineva să vină în România şi să îşi bată joc, indiferent că are impresia că dă el nişte bani cuiva din presă ca să scrie rău (...) Dovezile sunt clare: acea autostradă are probleme grave când vine vorba de calitatea lucrărilor aşa cum s-au făcut. Exact la kilometrul 57, unde a fost acea cedare de terasament în 2017, acolo au apărut şi fisurile acum. Aşa că eu îi îndemn pe constructori, indiferent de origine, că sunt străini, că sunt români, să investească banii în lucrări de calitate şi nu în materiale care au conotaţii să inducă în eroare publicul din România. Pentru că lucrurile sunt clare, imaginile sunt grăitoare", a declarat ministrul.

Cuc a spus că "înţelege" supărarea constructorului, pentru că, până acum, a afirmat acesta, în România "nu s-a mai întâmplat aşa ceva şi anume ca statul român să execute garanţia depunerii de punere în execuţie şi să îndrăznească să mai aibă tupeul să dea şi penalităţi" de 73 de milioane.

"Ei credeau că aici e un sat fără câini. Ai venit, mai vii cu un ambasador, mai faci puţin scandal şi, gata, toată lumea face un pas înapoi. Nu, România nu este o ţară în care fiecare face ce vrea. Cât timp sunt ministrul Transporturilor, mă asigur că la lucrările care se fac se respectă termenele şi calitatea", a spus Răzvan Cuc.

Ministrul a adăugat că au fost făcute teste, care au arătat, a susţinut acesta, că "lucrările nu sunt de calitate".

Cuc a mai spus că înţelege că toată lumea vrea să fie deschise autostrăzi şi că şi el vrea la fel, dar că nu poate să facă acest lucru până când nu se asigură că acele cedări sunt puse în siguranţă.

Ministrul a transmis o invitaţie presei pentru ca săptămâna viitoare să ia lotul respectiv "pas cu pas, din metru în metru", pentru a vedea exact cum stau lucrurile.

În urmă cu o săptămână, ministrul Transporturilor a afirmat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru care statul român a reziliat recent contractul cu constructorul spaniol, fiind preluat de către CNAIR, va fi deschis circulaţiei la sfârşitul lunii septembrie.

Între timp, CNAIR a informat că o fisură de 15 de centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie.

Pe de altă parte, constructorul lotului 3 a anunţat că se gândeşte "foarte serios" să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv. De asemenea, a anunţat declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii.

Reprezentanţii constructorului spun că proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,14 kilometri, după o colaborare "extrem de dificilă" cu CNAIR, a fost finalizat şi se aştepta recepţia lucrărilor şi punerea în funcţiune. Constructorul a anunţat în 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate şi că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului şi punerea sa în funcţiune, iar finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedicau recepţia lucrării.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva este Asocierea formată din SC Teloxim CON SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - SC Arcadis Eurometudes SA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 365 / 32632
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații de Employment de la Țuca Zbârcea & Asociații, implicați în două proiecte majore din industriile Food&Beverage și Telecom. Portofoliul de clienți, dominat de firme mari și foarte mari, cu prezență în mai multe jurisdicții
Cum lucrează avocații Radu și Asociații SPRL specializați în Dreptul Muncii | Volumul solicitărilor de asistență în fuziuni și transferuri de business a crescut, număr mai mic de proiecte care au implicat restructurări majore, urmate de concedieri. Expunere semnificativă în mandate complexe pentru multinaționale și societăți mari
Filip & Company a asistat Inform Lykos și pe omul de afaceri Octavian Radu în tranzacția ce a vizat grupul IT românesc Sistec. NNDKP a fost alături de Vicențiu Zorzolan
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru Litigii și Arbitraj
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță | Dreptul muncii
Avocații Stratulat Albulescu, în tranzacția prin care Atlas Copco preia grupul Scheugenpflug
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking for Data Protection specialist lawyers
LegiTeam - Alătura-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Munca avocaților ZRVP axați pe practica de Dreptul muncii s-a rafinat. Cătălin Micu, Partener: Farmecul sau provocarea fiecărui proiect constă nu în urmărirea unei proceduri de lucru, ci în identificarea acelor procese de “redesenare” a business-ului clientului care să conducă la atingerea țintelor
Ciprian Timofte, Managing Associate la Țuca Zbârcea & Asociații, premiat de Euromoney cu distincția Rising Star Romania: Am simţit vibraţia şi energia noii generaţii de avocaţi, deja adevăraţi lideri ai profesiei şi, fără îndoială, “tomorrow makers” pe zona asistenței juridice
Cum lucrează avocații KPMG Legal specializați în Dreptul Muncii | Cele mai multe mandate vin de la companii multinaționale, iar proiectele acoperă o gamă largă de procese de reorganizare a structurilor interne ale clienților. Asistență într-un proces complex de restructurare, cu peste 1000 de concedieri
Echipa de Concurență de la Suciu Popa a asistat un client din energie în legătură cu o plângere la Consiliul Concurenței, determinând modificarea legislației în domeniu. Cum lucrează avocații din această practică și în ce proiecte sunt implicați
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...