ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cuc, despre lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva: Are probleme grave

13 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Răzvan Cuc a făcut o serie de acuzaţii la adresa constructorului spaniol, despre care susţine că se poate spune că a început, prin presă, "o presiune" vizavi de minister şi de CNAIR. În opinia ministrului, constructorul este "mai mult decât vinovat", "minte" şi "dezinformează" şi "investeşte banii în mass media românească ca să denatureze adevărul" vizavi de acest lot de autostradă.

 
 
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, joi, că pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva sunt ''probleme grave'', menţionând că sunt fisuri la kilometrul 57, şi că ar fi un "gest de inconştienţă" să îl deschidă traficului şi apoi "să o ia la vale", aşa cum s-a întâmplat în 2014 pe Autostrada Sibiu-Orăştie.

"Nu pot să deschid un lot de autostradă, cum a fost deschis în 2014 Sibiu-Orăştie, şi să avem o cedare, să o ia autostrada la vale. Ar fi un gest de inconştienţă. (...). Lotul de autostradă va fi deschis dacă o nouă expertiză, am cerut o expertiză în două săptămâni, dacă expertiza ne dă soluţia că putem da în trafic - pentru că acea fisură a apărut exact în paralel cu descărcarea Holdea, dacă putem da în trafic fără ca fisura să se extindă înspre lotul 4, atunci vom da în trafic. Dacă vedem că fisura...Vedem exact direcţia, cum se va deplasa această fisură, în funcţie de asta stabilim şi când dăm drumul la trafic. Nu facem spectacol doar să dăm drumul la autostradă ca să o ia la vale", a declarat ministrul Transporturilor, prezent în inspecţie pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda.


Răzvan Cuc a făcut o serie de acuzaţii la adresa constructorului spaniol, despre care susţine că se poate spune că a început, prin presă, "o presiune" vizavi de minister şi de CNAIR. În opinia ministrului, constructorul este "mai mult decât vinovat", "minte" şi "dezinformează" şi "investeşte banii în mass media românească ca să denatureze adevărul" vizavi de acest lot de autostradă.

"Nici măcar nu s-a pus în trafic această autostradă şi deja au apărut fisuri la nivelul autostrăzii. Este inadmisibil şi nu voi permite ca cineva să vină în România şi să îşi bată joc, indiferent că are impresia că dă el nişte bani cuiva din presă ca să scrie rău (...) Dovezile sunt clare: acea autostradă are probleme grave când vine vorba de calitatea lucrărilor aşa cum s-au făcut. Exact la kilometrul 57, unde a fost acea cedare de terasament în 2017, acolo au apărut şi fisurile acum. Aşa că eu îi îndemn pe constructori, indiferent de origine, că sunt străini, că sunt români, să investească banii în lucrări de calitate şi nu în materiale care au conotaţii să inducă în eroare publicul din România. Pentru că lucrurile sunt clare, imaginile sunt grăitoare", a declarat ministrul.

Cuc a spus că "înţelege" supărarea constructorului, pentru că, până acum, a afirmat acesta, în România "nu s-a mai întâmplat aşa ceva şi anume ca statul român să execute garanţia depunerii de punere în execuţie şi să îndrăznească să mai aibă tupeul să dea şi penalităţi" de 73 de milioane.

"Ei credeau că aici e un sat fără câini. Ai venit, mai vii cu un ambasador, mai faci puţin scandal şi, gata, toată lumea face un pas înapoi. Nu, România nu este o ţară în care fiecare face ce vrea. Cât timp sunt ministrul Transporturilor, mă asigur că la lucrările care se fac se respectă termenele şi calitatea", a spus Răzvan Cuc.

Ministrul a adăugat că au fost făcute teste, care au arătat, a susţinut acesta, că "lucrările nu sunt de calitate".

Cuc a mai spus că înţelege că toată lumea vrea să fie deschise autostrăzi şi că şi el vrea la fel, dar că nu poate să facă acest lucru până când nu se asigură că acele cedări sunt puse în siguranţă.

Ministrul a transmis o invitaţie presei pentru ca săptămâna viitoare să ia lotul respectiv "pas cu pas, din metru în metru", pentru a vedea exact cum stau lucrurile.

În urmă cu o săptămână, ministrul Transporturilor a afirmat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru care statul român a reziliat recent contractul cu constructorul spaniol, fiind preluat de către CNAIR, va fi deschis circulaţiei la sfârşitul lunii septembrie.

Între timp, CNAIR a informat că o fisură de 15 de centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie.

Pe de altă parte, constructorul lotului 3 a anunţat că se gândeşte "foarte serios" să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv. De asemenea, a anunţat declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii.

Reprezentanţii constructorului spun că proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,14 kilometri, după o colaborare "extrem de dificilă" cu CNAIR, a fost finalizat şi se aştepta recepţia lucrărilor şi punerea în funcţiune. Constructorul a anunţat în 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate şi că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului şi punerea sa în funcţiune, iar finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedicau recepţia lucrării.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva este Asocierea formată din SC Teloxim CON SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - SC Arcadis Eurometudes SA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6843 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...