ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul TeraPlast a afişat o cifră de afaceri de 175 mil. lei, în creştere cu 34%, în primul trimestru

25 Aprilie 2019   |   Bizlawyer

Creşterea cifrei de afaceri de la 131 de milioane lei la 175 de milioane lei a fost organică, generată pe de o parte de creşterea pieţei, iar pe de altă parte de o atenţie sporită acordată funcţiei comerciale.

 
 
Grupul TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcţii cu capital românesc, a raportat o creştere a cifrei de afaceri de 34% în primul trimestru, la 175 de milioane lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat al companiei.

Grupul TeraPlast a înregistrat o creştere de 76% a profitului înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) în primul trimestru, comparativ cu trimestrul 1 al anului trecut, până la 13,2 milioane de lei, ca urmare a creşterii cu 34% a cifrei de afaceri, precum şi pe fondul măsurilor de îmbunătăţire a profitabilităţii implementate de companiile din grup.

Conform documentului, creşterea cifrei de afaceri de la 131 de milioane lei la 175 de milioane lei a fost organică, generată pe de o parte de creşterea pieţei, iar pe de altă parte de o atenţie sporită acordată funcţiei comerciale.


"Pe parcursul primului trimestru s-au materializat măsurile de îmbunătăţire a profitabilităţii, pe fondul evoluţiei favorabile a sectorului construcţiilor. Suntem în grafic cu atingerea obiectivului nostru anual în ceea ce priveşte EBITDA şi cifra de afaceri şi culegem roadele investiţiilor din ultimii doi ani", a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Cea mare mare creştere, cu 18,6 milioane de lei, a fost înregistrată de Wetterbest, cifra de afaceri a companiei depăşind 44 milioane de lei în primul trimestru, faţă de 25,5 milioane de lei în aceeaşi perioadă din 2018.

Compania TeraPlast a înregistrat un avans al cifrei de afaceri de 17,5 milioane de lei, pe fondul demarării lucrărilor de infrastructură apă şi canal finanţate cu fonduri europene. Odată cu creşterea volumelor, precum şi ca efect al măsurilor de eficienţă operaţională, EBITDA companiei a crescut la 5,7 milioane de lei, cu 39% mai mult faţă de primul trimestru din 2018.

Vânzările de panouri sandwich ale TeraSteel au crescut cu 8 milioane de lei în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă, în special prin creşterea înregistrată de către subsidiara din Serbia. Această evoluţie se datorează dezvoltării bazei de clienţi din zona Balcanilor, precum şi consolidării relaţiilor cu clienţii existenţi.

Grupul TeraPlast desfăşoară în acest an ample proiecte de investiţii, care depăşesc 23 de milioane de euro, pentru extinderea capacităţilor de producţie şi diversificarea portofoliului de produse.

Cu o tradiţie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător de materiale de construcţii, cu capital românesc. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, business-ul de reciclare al Grupului se desfăşoară în compania independentă TeraPlast Recycling. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP. Acţiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR şi BET-Plus.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8533 / 9016
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...