ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Prima apariţie publică a Mihaelei Triculescu, şefa ANAF, la trei luni distanţă de la numirea în funcţie

09 Aprilie 2019   |   Mediafax

Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.

 
 
Preşedinta Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Mihaela Triculescu, participă, marţi, la primul eveniment oficial de la instalarea în funcţie, acum trei luni.

Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.

Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).

La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).


CV-ul Mihaelei Triculescu (42 de ani) a fost publicat pe site-ul instituţiei vineri, 25 ianuarie, la trei săptămâni de la numirea din 3 ianuarie. Din 2016 până la finele anului trecut, şefa Fiscului susţine că a activat la propriul cabinet individual de indolvenţă. Triculescu este practician definitiv în insolvenţă, începând cu data de 15 septembrie 2016, dată de la care şi-a deschis şi propriul cabinet în Craiova, potrivit informaţiilor afişate de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR). Cei mai mulţi practicieni în domeniu îşi deschid propriul cabinet după cel puţin un an de la obţinerea dreptului de practică, mai reiese din datele UNPIR.

Activităţile acesteia din această postură sunt, conform precizărilor din CV, de: coordonare a activităţii privind procedurile de insolvenţă pentru companiile aflate în portofoliul, respectiv al debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei (perioada de observaţie, reorganizare judiciară şi/sau faliment); asistenţă şi consultanţă în domeniul insolvenţei şi al dreptului societar şi comercial.

Triculescu a gestionat, în calitate de lichidator judiciar, mai multe dosare ale unor companii aflate în insolvenţă sau în faliment, cabinetul său de insolvenţă fiind implicat, conform just.ro, în 41 de dosare. Dosarele sunt pe rolul instanţelor din Dolj, Arad, Bucureşti, Olt, Suceava şi Braşov. Aceasta a reprezentat companii aflate în proces cu Oficiul Registrului Comerţului, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Dolj, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice Olt, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, iar firmele au activităţi în turism, agricultură, industrie alimentară, HoReCa, construcţii. În plus, există şi dosare în care a reprezentat companii în cauze în care sunt implicate şi instituţii ale statului.

Companiile reprezentate

Printre companiile reprezentate se numără Dalysim Servimpex, cu activităţi în domeniul administrativ, Cosmica Travel, cu activităţi în domeniul turismului, Robelia Impex şi Crinos Impex, cu activităţi în domeniul comerţului alimentar, şi Snail, compania care se ocupă cu creşterea animalelor, aflată în insolvenţă. Alte dosare privesc insolvenţa Vanmoritz Group SRL, companie care activa în domeniul HoReCa sau falimentul Alisor Com SRL, firmă din judeţul Dolj cu activităţi în domeniul construcţiilor.

Triculescu a lucrat cel mai mult timp ca director economic pentru Rophill Com, prima dată nouă ani, între 2002 şi 2011, apoi încă patru ani, între 2012 şi 2016. Această firmă comercializează diverse tipuri de echipamente pentru instalaţii sanitare, iar din 2017 a intrat în insolvenţă.

În perioada dintre, 2011 – 2012, Triculescu a deţinut funcţia de director adjunct al Centrului Regional de Formare Profesională a Adulţilor Dolj.

Între 1999 şi 2002, aceasta a fost economist la Getrans Suma 2-3 Impex, care a fost închisă la finele anului 2011.

Născută la 3 mai 1976, Mihaela Triculescu a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice ale Universităţii din Craiova, între 1994 şi 1998, fiind licenţiată în Economie si Gestiunea Producţiei Agroalimentare. Şi-a completat aceste studii cu un master în Analiza diagnostic si evaluarea afacerilor, la aceeaşi facultate, între 2006 şi 2008.

În plus, la aceeaşi facultate a obţinut, între 2012 şi 2014, un certificat de competenţe profesionale ale personalului didactic Nivelul I – II formare Psihopedagogică şi două acreditări - CNFPA/ ANC – Certificat manager de proiect şi CNFPA/ ANC – Certificat formator.

Mihaela Triculescu şi-a mai trecut în CV că vorbeşte limba engleză la nivel fluent, are permis auto pentru categoria B şi ştie Microsoft Office Word, Excel, Power Point, Project. De menţionat că pachetul Microsoft Office este o suită de programe care cuprinde Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Frontpage şi Photo Editor.

În schimb, în CV-ul acesteia nu apare că a fost contabilă la SC Servicii Publice SA, firma de curăţenie a Primăriei Cârcea. Unul dintre reprezentanţii acestei comune de 3.400 de locuitori din judeţul Dolj a confirmat, la începutul lunii ianuarie că Triculescu a lucrat acolo, iar pe site-ul acestei primării există documente semnate de noua şefă a Fiscului. De asemenea, CV-ul acesteia nu arată că a fost acţionar la vreo firmă, aşa cum reiese din datele de la Registrul Comerţului.

Conform Ziarului Financiar, Mihaela Triculescu a fost sau este asociată în mai multe companii printre care Inspire General SRL din Dolj, împreună cu Adriana Cotel, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului, precum şi în Angelo Media Soft SRL (activităţi de realizare a soft-ului la comandă), Expert Consult M&M SRL (activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal), Perfect Balance Profesional SRL (activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management).

În presă au apărut informaţii conform cărora Mihaela Triculescu a fost respinsă de cinci ori, în trei ani, la examenul oral pentru ocuparea unor funcţii de inspector la Antifraudă, în perioada 2014-2016.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8621 / 9038
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...