Prima apariţie publică a Mihaelei Triculescu, şefa ANAF, la trei luni distanţă de la numirea în funcţie
09 Aprilie 2019 Mediafax
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Preşedinta Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Mihaela Triculescu, participă, marţi, la primul eveniment oficial de la instalarea în funcţie, acum trei luni.
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).
La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).
La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).
CV-ul Mihaelei Triculescu (42 de ani) a fost publicat pe site-ul instituţiei vineri, 25 ianuarie, la trei săptămâni de la numirea din 3 ianuarie. Din 2016 până la finele anului trecut, şefa Fiscului susţine că a activat la propriul cabinet individual de indolvenţă. Triculescu este practician definitiv în insolvenţă, începând cu data de 15 septembrie 2016, dată de la care şi-a deschis şi propriul cabinet în Craiova, potrivit informaţiilor afişate de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR). Cei mai mulţi practicieni în domeniu îşi deschid propriul cabinet după cel puţin un an de la obţinerea dreptului de practică, mai reiese din datele UNPIR.
Activităţile acesteia din această postură sunt, conform precizărilor din CV, de: coordonare a activităţii privind procedurile de insolvenţă pentru companiile aflate în portofoliul, respectiv al debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei (perioada de observaţie, reorganizare judiciară şi/sau faliment); asistenţă şi consultanţă în domeniul insolvenţei şi al dreptului societar şi comercial.
Triculescu a gestionat, în calitate de lichidator judiciar, mai multe dosare ale unor companii aflate în insolvenţă sau în faliment, cabinetul său de insolvenţă fiind implicat, conform just.ro, în 41 de dosare. Dosarele sunt pe rolul instanţelor din Dolj, Arad, Bucureşti, Olt, Suceava şi Braşov. Aceasta a reprezentat companii aflate în proces cu Oficiul Registrului Comerţului, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Dolj, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice Olt, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, iar firmele au activităţi în turism, agricultură, industrie alimentară, HoReCa, construcţii. În plus, există şi dosare în care a reprezentat companii în cauze în care sunt implicate şi instituţii ale statului.
Companiile reprezentate
Printre companiile reprezentate se numără Dalysim Servimpex, cu activităţi în domeniul administrativ, Cosmica Travel, cu activităţi în domeniul turismului, Robelia Impex şi Crinos Impex, cu activităţi în domeniul comerţului alimentar, şi Snail, compania care se ocupă cu creşterea animalelor, aflată în insolvenţă. Alte dosare privesc insolvenţa Vanmoritz Group SRL, companie care activa în domeniul HoReCa sau falimentul Alisor Com SRL, firmă din judeţul Dolj cu activităţi în domeniul construcţiilor.
Triculescu a lucrat cel mai mult timp ca director economic pentru Rophill Com, prima dată nouă ani, între 2002 şi 2011, apoi încă patru ani, între 2012 şi 2016. Această firmă comercializează diverse tipuri de echipamente pentru instalaţii sanitare, iar din 2017 a intrat în insolvenţă.
În perioada dintre, 2011 – 2012, Triculescu a deţinut funcţia de director adjunct al Centrului Regional de Formare Profesională a Adulţilor Dolj.
Între 1999 şi 2002, aceasta a fost economist la Getrans Suma 2-3 Impex, care a fost închisă la finele anului 2011.
Născută la 3 mai 1976, Mihaela Triculescu a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice ale Universităţii din Craiova, între 1994 şi 1998, fiind licenţiată în Economie si Gestiunea Producţiei Agroalimentare. Şi-a completat aceste studii cu un master în Analiza diagnostic si evaluarea afacerilor, la aceeaşi facultate, între 2006 şi 2008.
În plus, la aceeaşi facultate a obţinut, între 2012 şi 2014, un certificat de competenţe profesionale ale personalului didactic Nivelul I – II formare Psihopedagogică şi două acreditări - CNFPA/ ANC – Certificat manager de proiect şi CNFPA/ ANC – Certificat formator.
Mihaela Triculescu şi-a mai trecut în CV că vorbeşte limba engleză la nivel fluent, are permis auto pentru categoria B şi ştie Microsoft Office Word, Excel, Power Point, Project. De menţionat că pachetul Microsoft Office este o suită de programe care cuprinde Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Frontpage şi Photo Editor.
În schimb, în CV-ul acesteia nu apare că a fost contabilă la SC Servicii Publice SA, firma de curăţenie a Primăriei Cârcea. Unul dintre reprezentanţii acestei comune de 3.400 de locuitori din judeţul Dolj a confirmat, la începutul lunii ianuarie că Triculescu a lucrat acolo, iar pe site-ul acestei primării există documente semnate de noua şefă a Fiscului. De asemenea, CV-ul acesteia nu arată că a fost acţionar la vreo firmă, aşa cum reiese din datele de la Registrul Comerţului.
Conform Ziarului Financiar, Mihaela Triculescu a fost sau este asociată în mai multe companii printre care Inspire General SRL din Dolj, împreună cu Adriana Cotel, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului, precum şi în Angelo Media Soft SRL (activităţi de realizare a soft-ului la comandă), Expert Consult M&M SRL (activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal), Perfect Balance Profesional SRL (activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management).
În presă au apărut informaţii conform cărora Mihaela Triculescu a fost respinsă de cinci ori, în trei ani, la examenul oral pentru ocuparea unor funcţii de inspector la Antifraudă, în perioada 2014-2016.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 8559 / 8976 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





