ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Prima apariţie publică a Mihaelei Triculescu, şefa ANAF, la trei luni distanţă de la numirea în funcţie

09 Aprilie 2019   |   Mediafax

Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.

 
 
Preşedinta Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Mihaela Triculescu, participă, marţi, la primul eveniment oficial de la instalarea în funcţie, acum trei luni.

Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.

Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).

La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).


CV-ul Mihaelei Triculescu (42 de ani) a fost publicat pe site-ul instituţiei vineri, 25 ianuarie, la trei săptămâni de la numirea din 3 ianuarie. Din 2016 până la finele anului trecut, şefa Fiscului susţine că a activat la propriul cabinet individual de indolvenţă. Triculescu este practician definitiv în insolvenţă, începând cu data de 15 septembrie 2016, dată de la care şi-a deschis şi propriul cabinet în Craiova, potrivit informaţiilor afişate de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR). Cei mai mulţi practicieni în domeniu îşi deschid propriul cabinet după cel puţin un an de la obţinerea dreptului de practică, mai reiese din datele UNPIR.

Activităţile acesteia din această postură sunt, conform precizărilor din CV, de: coordonare a activităţii privind procedurile de insolvenţă pentru companiile aflate în portofoliul, respectiv al debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei (perioada de observaţie, reorganizare judiciară şi/sau faliment); asistenţă şi consultanţă în domeniul insolvenţei şi al dreptului societar şi comercial.

Triculescu a gestionat, în calitate de lichidator judiciar, mai multe dosare ale unor companii aflate în insolvenţă sau în faliment, cabinetul său de insolvenţă fiind implicat, conform just.ro, în 41 de dosare. Dosarele sunt pe rolul instanţelor din Dolj, Arad, Bucureşti, Olt, Suceava şi Braşov. Aceasta a reprezentat companii aflate în proces cu Oficiul Registrului Comerţului, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Dolj, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice Olt, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, iar firmele au activităţi în turism, agricultură, industrie alimentară, HoReCa, construcţii. În plus, există şi dosare în care a reprezentat companii în cauze în care sunt implicate şi instituţii ale statului.

Companiile reprezentate

Printre companiile reprezentate se numără Dalysim Servimpex, cu activităţi în domeniul administrativ, Cosmica Travel, cu activităţi în domeniul turismului, Robelia Impex şi Crinos Impex, cu activităţi în domeniul comerţului alimentar, şi Snail, compania care se ocupă cu creşterea animalelor, aflată în insolvenţă. Alte dosare privesc insolvenţa Vanmoritz Group SRL, companie care activa în domeniul HoReCa sau falimentul Alisor Com SRL, firmă din judeţul Dolj cu activităţi în domeniul construcţiilor.

Triculescu a lucrat cel mai mult timp ca director economic pentru Rophill Com, prima dată nouă ani, între 2002 şi 2011, apoi încă patru ani, între 2012 şi 2016. Această firmă comercializează diverse tipuri de echipamente pentru instalaţii sanitare, iar din 2017 a intrat în insolvenţă.

În perioada dintre, 2011 – 2012, Triculescu a deţinut funcţia de director adjunct al Centrului Regional de Formare Profesională a Adulţilor Dolj.

Între 1999 şi 2002, aceasta a fost economist la Getrans Suma 2-3 Impex, care a fost închisă la finele anului 2011.

Născută la 3 mai 1976, Mihaela Triculescu a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice ale Universităţii din Craiova, între 1994 şi 1998, fiind licenţiată în Economie si Gestiunea Producţiei Agroalimentare. Şi-a completat aceste studii cu un master în Analiza diagnostic si evaluarea afacerilor, la aceeaşi facultate, între 2006 şi 2008.

În plus, la aceeaşi facultate a obţinut, între 2012 şi 2014, un certificat de competenţe profesionale ale personalului didactic Nivelul I – II formare Psihopedagogică şi două acreditări - CNFPA/ ANC – Certificat manager de proiect şi CNFPA/ ANC – Certificat formator.

Mihaela Triculescu şi-a mai trecut în CV că vorbeşte limba engleză la nivel fluent, are permis auto pentru categoria B şi ştie Microsoft Office Word, Excel, Power Point, Project. De menţionat că pachetul Microsoft Office este o suită de programe care cuprinde Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Frontpage şi Photo Editor.

În schimb, în CV-ul acesteia nu apare că a fost contabilă la SC Servicii Publice SA, firma de curăţenie a Primăriei Cârcea. Unul dintre reprezentanţii acestei comune de 3.400 de locuitori din judeţul Dolj a confirmat, la începutul lunii ianuarie că Triculescu a lucrat acolo, iar pe site-ul acestei primării există documente semnate de noua şefă a Fiscului. De asemenea, CV-ul acesteia nu arată că a fost acţionar la vreo firmă, aşa cum reiese din datele de la Registrul Comerţului.

Conform Ziarului Financiar, Mihaela Triculescu a fost sau este asociată în mai multe companii printre care Inspire General SRL din Dolj, împreună cu Adriana Cotel, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului, precum şi în Angelo Media Soft SRL (activităţi de realizare a soft-ului la comandă), Expert Consult M&M SRL (activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal), Perfect Balance Profesional SRL (activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management).

În presă au apărut informaţii conform cărora Mihaela Triculescu a fost respinsă de cinci ori, în trei ani, la examenul oral pentru ocuparea unor funcţii de inspector la Antifraudă, în perioada 2014-2016.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7500 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...