
Prima apariţie publică a Mihaelei Triculescu, şefa ANAF, la trei luni distanţă de la numirea în funcţie
09 Aprilie 2019
MediafaxMihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Preşedinta Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Mihaela Triculescu, participă, marţi, la primul eveniment oficial de la instalarea în funcţie, acum trei luni.
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).
La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al ANAF la data de 3 ianuarie 2019, în aceeaşi zi cu revocarea lui Ionuţ Mişa.
Ea este prezentă marţi la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului, unde mai sunt prezenţi reprezenţi ai băncilor, Băncii Naţionale a României (BNR) şi Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC).
La această Comisie se desfăşoară marţi audierile în cazurile privind: problema înfiinţării popririlor bugetare asupra conturilor bancare personale, fără înştiinţare prealabilă (Dosar 170 din 2019); cesionarea de către bănci a creanţelor debitorilor, dreptul cesionarilor de a percepe de la debitor sume reprezentând dobândă şi comision de administrare, verificarea de către ANPC a conţinutului contractelor încheiate între instituţiile de credit şi consumator, necesitatea modificării O.U.G. nr. 52/2016, în sensul includerii tuturor tipurilor de contracte de credit, modul în care a supravegheat şi controlat BNR activitatea băncilor care au cesionat creanţele către firmele care nu erau instituţii de credit sau instituţii financiare autorizate, necesitatea obligării băncilor de a notifica clienţii înainte de a transmite datele personale la Biroul de Credit (Dosarul 121 şi Dosarul 171).
CV-ul Mihaelei Triculescu (42 de ani) a fost publicat pe site-ul instituţiei vineri, 25 ianuarie, la trei săptămâni de la numirea din 3 ianuarie. Din 2016 până la finele anului trecut, şefa Fiscului susţine că a activat la propriul cabinet individual de indolvenţă. Triculescu este practician definitiv în insolvenţă, începând cu data de 15 septembrie 2016, dată de la care şi-a deschis şi propriul cabinet în Craiova, potrivit informaţiilor afişate de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR). Cei mai mulţi practicieni în domeniu îşi deschid propriul cabinet după cel puţin un an de la obţinerea dreptului de practică, mai reiese din datele UNPIR.
Activităţile acesteia din această postură sunt, conform precizărilor din CV, de: coordonare a activităţii privind procedurile de insolvenţă pentru companiile aflate în portofoliul, respectiv al debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei (perioada de observaţie, reorganizare judiciară şi/sau faliment); asistenţă şi consultanţă în domeniul insolvenţei şi al dreptului societar şi comercial.
Triculescu a gestionat, în calitate de lichidator judiciar, mai multe dosare ale unor companii aflate în insolvenţă sau în faliment, cabinetul său de insolvenţă fiind implicat, conform just.ro, în 41 de dosare. Dosarele sunt pe rolul instanţelor din Dolj, Arad, Bucureşti, Olt, Suceava şi Braşov. Aceasta a reprezentat companii aflate în proces cu Oficiul Registrului Comerţului, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Dolj, Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice Olt, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, iar firmele au activităţi în turism, agricultură, industrie alimentară, HoReCa, construcţii. În plus, există şi dosare în care a reprezentat companii în cauze în care sunt implicate şi instituţii ale statului.
Companiile reprezentate
Printre companiile reprezentate se numără Dalysim Servimpex, cu activităţi în domeniul administrativ, Cosmica Travel, cu activităţi în domeniul turismului, Robelia Impex şi Crinos Impex, cu activităţi în domeniul comerţului alimentar, şi Snail, compania care se ocupă cu creşterea animalelor, aflată în insolvenţă. Alte dosare privesc insolvenţa Vanmoritz Group SRL, companie care activa în domeniul HoReCa sau falimentul Alisor Com SRL, firmă din judeţul Dolj cu activităţi în domeniul construcţiilor.
Triculescu a lucrat cel mai mult timp ca director economic pentru Rophill Com, prima dată nouă ani, între 2002 şi 2011, apoi încă patru ani, între 2012 şi 2016. Această firmă comercializează diverse tipuri de echipamente pentru instalaţii sanitare, iar din 2017 a intrat în insolvenţă.
În perioada dintre, 2011 – 2012, Triculescu a deţinut funcţia de director adjunct al Centrului Regional de Formare Profesională a Adulţilor Dolj.
Între 1999 şi 2002, aceasta a fost economist la Getrans Suma 2-3 Impex, care a fost închisă la finele anului 2011.
Născută la 3 mai 1976, Mihaela Triculescu a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice ale Universităţii din Craiova, între 1994 şi 1998, fiind licenţiată în Economie si Gestiunea Producţiei Agroalimentare. Şi-a completat aceste studii cu un master în Analiza diagnostic si evaluarea afacerilor, la aceeaşi facultate, între 2006 şi 2008.
În plus, la aceeaşi facultate a obţinut, între 2012 şi 2014, un certificat de competenţe profesionale ale personalului didactic Nivelul I – II formare Psihopedagogică şi două acreditări - CNFPA/ ANC – Certificat manager de proiect şi CNFPA/ ANC – Certificat formator.
Mihaela Triculescu şi-a mai trecut în CV că vorbeşte limba engleză la nivel fluent, are permis auto pentru categoria B şi ştie Microsoft Office Word, Excel, Power Point, Project. De menţionat că pachetul Microsoft Office este o suită de programe care cuprinde Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Frontpage şi Photo Editor.
În schimb, în CV-ul acesteia nu apare că a fost contabilă la SC Servicii Publice SA, firma de curăţenie a Primăriei Cârcea. Unul dintre reprezentanţii acestei comune de 3.400 de locuitori din judeţul Dolj a confirmat, la începutul lunii ianuarie că Triculescu a lucrat acolo, iar pe site-ul acestei primării există documente semnate de noua şefă a Fiscului. De asemenea, CV-ul acesteia nu arată că a fost acţionar la vreo firmă, aşa cum reiese din datele de la Registrul Comerţului.
Conform Ziarului Financiar, Mihaela Triculescu a fost sau este asociată în mai multe companii printre care Inspire General SRL din Dolj, împreună cu Adriana Cotel, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului, precum şi în Angelo Media Soft SRL (activităţi de realizare a soft-ului la comandă), Expert Consult M&M SRL (activităţi de contabilitate şi audit financiar, consultanţă în domeniul fiscal), Perfect Balance Profesional SRL (activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management).
În presă au apărut informaţii conform cărora Mihaela Triculescu a fost respinsă de cinci ori, în trei ani, la examenul oral pentru ocuparea unor funcţii de inspector la Antifraudă, în perioada 2014-2016.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8506 / 8923 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
Țuca Zbârcea & Asociații Tax câștigă premiul „Firma Anului în Domeniul Prețurilor de Transfer”
Bulboacă & Asociații iși reafirmă poziția de forță strategică prin avansarea Roxanei Tiutiu la poziția de Managing Associate și a Ralucăi Ilie-Antonescu la poziția de Counsel
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...