Legal Tech | Inovația și managerii IT, instrumente de creștere pentru firmele de avocatură
22 August 2019 George Bărcun, CEO SoftVenture
Un studiu publicat în 2018 de mai multe reviste internaționale de profil puncta faptul că firmele care nu inovează și nu îmbrațișează tehnologia vor deveni irelevante în următorii câțiva ani, mai ales din cauza faptului că mulți dintre clienți au așteptări din ce în ce în ce mai mari de la partenerii de afaceri, inclusiv de la firmele de avocați, relativ la tehnologie.
| |
|
George Bărcun, CEO SoftVenture |
Folosirea tehnologiei pentru eficientizarea proceselor din cadrul companiei a devenit o necesitate și pentru firmele de avocatură. Dacă Financial Times vorbește despre ”creșterea rolului managerilor IT și a departamentelor operaționale” și despre un trend ascendent în ce privește introducerea inovației și a instrumentelor tehnologice pentru transformarea firmelor de avocați, diferitele publicații dedicate avocaților punctează că este necesar pentru ”avocatul viitorului să aibă drept ajutor în desfășurarea activității de zi cu zi cel puțin un instrument legal tech”.
Raportul Thompson Reuters Legal Department In-Sourcing and Efficiency Report din 2016 nota că majoritatea marilor companii din domeniul Legal beneficiază de beneficiul dezvoltării departamentelor operaționale, care aduc în companii soluții care ajută la creșterea eficienței și ajută avocații să nu mai piardă timpul cu sarcini repetitive care nu aduc un plus valoare companiei și îi ajută să petreacă mai mult timp cu clienții și dosarele importante.
Raportul Thompson Reuters Legal Department In-Sourcing and Efficiency Report din 2016 nota că majoritatea marilor companii din domeniul Legal beneficiază de beneficiul dezvoltării departamentelor operaționale, care aduc în companii soluții care ajută la creșterea eficienței și ajută avocații să nu mai piardă timpul cu sarcini repetitive care nu aduc un plus valoare companiei și îi ajută să petreacă mai mult timp cu clienții și dosarele importante.
| Firmele de avocați au înțeles necesitatea integrării tehnologiei în activitatile de zi cu zi și adoptă acum soluții digitale care le ajută nu doar în desfășurarea taskurilor zilnice, ci și în procesul de luare a deciziilor de business. În ultimii ani, s-a produs o migrare a așteptărilor de la un management simplu al dosarelor și timpilor lucrați spre ceva mult mai complex, unde trebuie să combine timpii lucrati, facturile și încasările într-un sistem unic, peste care aplică unelte de business intelligence. În acest context, BizLawyer și-a propus să abordeze o largă paletă de subiecte legate de Legal Tech în mai multe articole ce vor fi publicate într-o rubrică specială, realizată cu sprijinul SoftVenture, firma fanion a pieței locale de soluții digitale pentru avocați. Azi, primul material pe această temă, sub semnătura lui George Bărcun, CEO SoftVenture. |
Inovația, asul din mâneca companiilor care vor să fie în top
Un studiu publicat în 2018 de mai multe reviste internaționale de profil puncta faptul că firmele care nu inovează și nu îmbrațișează tehnologia vor deveni irelevante în următorii câțiva ani, mai ales din cauza faptului că mulți dintre clienți au așteptări din ce în ce în ce mai mari de la partenerii de afaceri, inclusiv de la firmele de avocați, relativ la tehnologie. În plus, în rândul firmelor de avocați a început deja procesul de tranziție dintre generații, iar noii lideri vin cu un bagaj tehnologic mult mai prezent și cu așteptări clare în ce privește adoptarea tehnologiei.
Cum pot folosi firmele de avocatură inovația? Sunt multe domenii în care aceste companii pot introduce tehnologia – atât în zona financiar-contabilă (facturare și încasare), cât și în aspecte de infrastructură și fluxuri interne - management de documente, managementul taskurilor, rapoarte de eficiență și profitabilitate, dar și knowledge management. Pentru fiecare astfel de zonă există o paletă variată de soluții tehnice care pot să ușureze viața și să conducă la dezvoltare și cresterea profitabilitatii.
Managerii de IT, între ”piloni de creștere” și ”cei care strică lucrurile”
Rolul departamentului operațional sau al managerului IT (în cazul firmelor de avocatură mai mici) este subliniat de cei care au îndeplinit acest rol în diferite companii: de cele mai multe ori cei care susțin introducerea soluțiilor legal tech în companii sunt văzuți drept agenți ai schimbării și priviți în mod diferit de membrii organizației - unii îi consideră drept ”cei care strică lucrurile care merg”, alții însă văd oportunitățile și îi transformă în ”piloni ai evoluției în bine a companiei”.
Specialiștii în soluții legal tech punctează că un manager de IT trebuie să insiste pentru soluțiile în care crede, si, foarte important, ”uneori trebuie să ai pielea groasă, pentru că știi că vei aduce un plus companiei, chiar dacă la început este mai dificil și rezistența la schimbare este mai mare” - așa cum menționa într-un interviu Connie Brenton, cea care a condus Corporate Legal Operations Consortium și specialistul care a adus multe soluții de legal tech în departamente de legal și mari firme de avocatură din Vest, aceste soluții ducând la o creștere a eficienței și profitabilității cu câteva zeci de procente.
În plus, un alt aspect punctat de specialiștii în legal tech este legat de faptul că IT Manager-ul sau șeful departamentului operațional trebuie să fie un om care înțelege nu doar tehnologie, ci și business-ul intern și mixul dintre cele două componente, pentru a urmări și previziona modul în care anumite instrumente tehnologice pot aduce schimbări în bine în interiorul companiei.
Cum pot deveni managerii de IT instrumente de creștere în firmele de avocatură
Managerii de IT se pot transforma în piloni de creștere din firmele lor prin câteva activități foarte importante:
→ Participarea la târguri și conferințe din zona de legal tech și digital transformation – în fiecare an sunt organizate în Europa mai multe evenimente de acest fel, în care specialiști în legal tech și transformare digitală prezintă ultimele trenduri în domeniu și informații proaspete legate de ce ne pregătește viitorul
→ Studierea site-urilor și revistelor de profil și abonarea la newslettere ale publicațiilor care tratează aceste subiecte, pentru a fi mereu în contact cu ultimele informații legate de acest domeniu
→ Să testeze periodic soluții digitale care vin să rezolve problemele curente din cadrul firmei, soluții tehnice dezvoltate preferabil de companii care au istoric în acest domeniu și input real din piața firmelor de avocatură
→ Să fie un "avocat" intern pentru soluțiile de automatizare și digitalizare a întregii activități a firmei, astfel încât eficiența și performanța companiei să crească.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 285 / 311 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.png)





