Bogdan Ivan: 90% din solicitările de pe portalul Registrului Comerţului au fost procesate automat de roboţi
09 Septembrie 2024 Agerpres
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat vineri, la Bistriţa, că 90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost procesate automat de către roboţi, fără intervenţie umană, iar diferenţa este acoperită de funcţionari într-un ritm de aproximativ 2.000 de cereri pe zi.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a dat asigurări că portalul Registrului Comerţului este tehnic funcţional.
"Din punct de vedere funcţional, acum se lucrează la optimizare masivă, inclusiv la ceea ce trebuie vorbit despre experienţa utilizatorului, despre eliminarea unor paşi din procesul administrativ. Vă spun că am fost acolo, împreună cu colegii mei, şi le-am dat tot suportul. (...) În momentul de faţă, din punct de vedere tehnic, funcţionează sistemul, iar 90% din tot ceea ce se depune şi se solicită pe platforma informatică a Registrului Comerţului se procesează automat, robotizat, fără nicio intervenţie umană", a spus Ivan.
Întrebat dacă se ia în calcul renunţarea la repartizarea aleatorie a cererilor, Bogdan Ivan a răspuns că "este puţin probabil", dar că se lucrează la o hotărâre de guvern care să simplifice şi mai mult procedurile interne ale Registrului Comerţului.
"Este o discuţie care ţine exclusiv de Registrul Comerţului (renunţarea la repartizarea aleatorie - n.r.). Din datele mele, este puţin probabil. Se lucrează la o HG de simplificare a procedurilor interne ale Registrului Comerţului şi ale documentaţiilor care trebuie depuse", a declarat Ivan.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1320 / 10177 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





