Bogdan Ivan: 90% din solicitările de pe portalul Registrului Comerţului au fost procesate automat de roboţi
09 Septembrie 2024 Agerpres
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat vineri, la Bistriţa, că 90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost procesate automat de către roboţi, fără intervenţie umană, iar diferenţa este acoperită de funcţionari într-un ritm de aproximativ 2.000 de cereri pe zi.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.
"În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă - şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului", a explicat Bogdan Ivan.
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a dat asigurări că portalul Registrului Comerţului este tehnic funcţional.
"Din punct de vedere funcţional, acum se lucrează la optimizare masivă, inclusiv la ceea ce trebuie vorbit despre experienţa utilizatorului, despre eliminarea unor paşi din procesul administrativ. Vă spun că am fost acolo, împreună cu colegii mei, şi le-am dat tot suportul. (...) În momentul de faţă, din punct de vedere tehnic, funcţionează sistemul, iar 90% din tot ceea ce se depune şi se solicită pe platforma informatică a Registrului Comerţului se procesează automat, robotizat, fără nicio intervenţie umană", a spus Ivan.
Întrebat dacă se ia în calcul renunţarea la repartizarea aleatorie a cererilor, Bogdan Ivan a răspuns că "este puţin probabil", dar că se lucrează la o hotărâre de guvern care să simplifice şi mai mult procedurile interne ale Registrului Comerţului.
"Este o discuţie care ţine exclusiv de Registrul Comerţului (renunţarea la repartizarea aleatorie - n.r.). Din datele mele, este puţin probabil. Se lucrează la o HG de simplificare a procedurilor interne ale Registrului Comerţului şi ale documentaţiilor care trebuie depuse", a declarat Ivan.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1447 / 10304 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





