ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Fiecare furnizor de servicii de telecomunicaţii stabileşte condiţiile de utilizare a cartelelor preplătite

29 August 2024   |   Agerpres

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

 
 
Metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate sau de graţie a acestora, precum şi condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau a planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii notează, totodată, că, la ora actuală, legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale.


"ANCOM primeşte frecvent reclamaţii de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori (...) Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce şi date şi, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi utilizatorii pot opta cu uşurinţă pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuşi, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei şi, eventual, activarea unei opţiuni cu beneficii suplimentare. Este important de ştiut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de graţie a cartelei sau condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială. Legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale", precizează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, în cazul serviciilor furnizate prin intermediul cartelelor preplătite, drepturile şi obligaţiile părţilor sunt stabilite printr-un document numit "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite", care înlocuieşte un contract formal.

"De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opţiunii, furnizorii pot oferi o perioadă de graţie, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate şi pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat şi poate apela doar anumite numere gratuite. În situaţia în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de graţie, accesul la servicii este complet restricţionat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situaţie, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei de carantină de 60 de zile, potrivit legi", subliniază ANCOM.

Specialiştii instituţiei vin şi cu o serie de recomandări pe acest subiect, iar utilizatorii sunt sfătuiţi ca, înainte de utilizarea unei cartele preplătite, să verifice: planurile tarifare oferite de furnizor, precum şi promoţiile valabile; termenul de valabilitate a fiecărei opţiuni; modalităţile de reînnoire a cartelei; termenul de activare/reactivare a unei extraopţiuni; perioada de graţie, ce poate să varieze în funcţie de furnizor şi ofertele disponibile.

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

În plus, nerespectarea de către furnizori a termenilor şi condiţiilor proprii poate fi semnalată de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 261 / 5490
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...