ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile listate au nevoie de măsuri urgente de reglementare pentru desfăşurarea Adunărilor Generale ale Acţionarilor (asociaţie)

18 Martie 2020   |   AGERPRES

Solicitarea pentru implementarea măsurilor este adresată Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, precum şi Autorităţii de Supraveghere Financiară.

 
 
Companiile listate solicită autorităţilor prevederi mai flexibile legate de modalitatea de organizare şi derulare a adunărilor generale ale acţionarilor ordinare şi extraordinare, având în vedere starea de urgenţă instituită în contextul pandemiei de coronavirus, potrivit unui comunicat al Asociaţiei pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).

Solicitarea pentru implementarea măsurilor este adresată Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, precum şi Autorităţii de Supraveghere Financiară.

"Companiile listate la Bursa de Valori Bucureşti, membre ARIR, au implementat planuri de contingenţă actualizate cu măsuri specifice situaţiei de pandemie", se menţionează în comunicat.


Potrivit ARIR, având în vedere că numeroase companii asigură infrastructură critică şi capacităţi de producţie, unele dintre acestea au anunţat deja măsurile implementate pentru a asigura siguranţa angajaţilor, clienţilor şi partenerilor, precum şi continuitatea afacerii şi analizează permanent noul context.

"În următoarea perioadă companiile au programate adunări generale ale acţionarilor, care în contextul actual nu pot fi desfăşurate conform legislaţiei în vigoare. Deşi companiile au început să transmită comunicate prin care încurajează participarea acţionarilor la AGA utilizând votul prin corespondenţă, aceste măsuri nu sunt suficiente pentru a se asigură legitimitatea întrunirilor, precum şi respectarea prevederilor privind situaţia de criză", a declarat Daniela Şerban, preşedinte şi cofondator ARIR.

Astfel, reprezentanţii ARIR solicită eliminarea obligativităţii publicării convocatorului în Monitorul Oficial şi într-un ziar de largă răspândire din localitatea în care se află sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate, în cazul în care este necesară deplasare fizică pentru acest demers, precum şi reglementarea alternativelor de publicare online (website-ul companiei, platformele BVB, ASF, etc.).

Totodată, reprezentanţii ARIR solicită organizarea AGA exclusiv prin vot prin corespondenţă sau mijloace de participare la distanţă, respectiv introducerea votului prin corespondenţă pentru autoritatea publică tutelară, dar şi posibilitatea schimbării locaţiei desfăşurării adunării deja convocate, şi completarea convocatorului cu noi modalităţi de vot.

De asemenea, pe lista de măsuri solicitate de ARIR se află derularea AGA fără secretar de şedinţă ales dintre acţionari, pentru ipoteza în care fie are loc exclusiv prin mijloace de comunicare la distanţă, fie la AGA nu se prezintă fizic nici un acţionar, dar şi eliminarea obligativităţii participării tuturor membrilor consiliului de administraţie/directoratului/consiliului de supraveghere la AGA.

Reprezentanţii ARIR mai solicită măsuri suplimentare de prevenire a răspândirii virusului la locul de desfăşurare a AGA (distanţa corespunzătoare, măşti, mănuşi etc.), pentru a evita situaţii discriminatorii care să împiedice participarea fizică a tuturor acţionarilor în cadrul AGA. De asemenea, se solicită posibilitatea amânării desfăşurării AGA, în funcţie de evoluţia situaţiei de criză.

În acest moment, trei companii din cele 11 care au răspuns sondajului ARIR au convocat deja adunări generale în perioada următoare. Celelalte companii urmează să anunţe convocarea AGA în următoarele zile, majoritatea adunărilor fiind programate pentru perioada 27-29 aprilie 2020. La aceste adunări au participat anul trecut fizic între 1 şi 70 de persoane, în funcţie de structura acţionariatului aferentă fiecărei companii.

Membrii ARIR au avut o conferinţă telefonică marţi cu Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Bursa de Valori Bucureşti în care au fost prezentate o parte dintre măsurile propuse, necesare pentru buna desfăşurare a adunărilor generale ale acţionarilor programate pentru luna aprilie 2020.

ARIR este o organizaţie non-guvernamentală şi non-profit care a fost înfiinţată cu scopul de oferi emitenţilor actuali şi potenţiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniştilor în relaţia cu investitorii (IR) şi pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii şi în guvernanţă corporativă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3980 / 5524
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...