Strategia naţională de promovare a produselor agroalimentare româneşti, aprobată de Guvern
27 Noiembrie 2025 Agerpres
Strategia are ca obiectiv general valorificarea potenţialului agroalimentar al României, prin consolidarea prezenţei produselor româneşti pe pieţele interne şi internaţionale şi, implicit, prin sprijinirea dezvoltării comunităţilor rurale.
Guvernul a aprobat, joi, prin hotărâre, Strategia naţională de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 - 2029 împreună cu Planul de acţiune aferent.
Potrivit unui comunicat al Executivului, Strategia are ca obiectiv general valorificarea potenţialului agroalimentar al României, prin consolidarea prezenţei produselor româneşti pe pieţele interne şi internaţionale şi, implicit, prin sprijinirea dezvoltării comunităţilor rurale.
Totodată, Strategia urmăreşte să transforme sectorul agroalimentar într-un pilon puternic al economiei naţionale, prin reducerea exporturilor de materii prime şi diminuarea importurilor de produse agroalimentare prelucrate.
Potrivit unui comunicat al Executivului, Strategia are ca obiectiv general valorificarea potenţialului agroalimentar al României, prin consolidarea prezenţei produselor româneşti pe pieţele interne şi internaţionale şi, implicit, prin sprijinirea dezvoltării comunităţilor rurale.
Totodată, Strategia urmăreşte să transforme sectorul agroalimentar într-un pilon puternic al economiei naţionale, prin reducerea exporturilor de materii prime şi diminuarea importurilor de produse agroalimentare prelucrate.
"Obiectivele specifice sunt stimularea consumului de produse agroalimentare româneşti, facilitarea promovării produselor agroalimentare autohtone pe pieţe externe şi îmbunătăţirea inter-relaţionării între autorităţi - producători/ procesatori - consumatori, inclusiv prin valorificarea lanţului scurt de aprovizionare. Sunt vizate toate categoriile de produse agroalimentare româneşti, produsele atestate (produse tradiţionale şi produse obţinute conform unor reţete consacrate), produsele certificate (ecologic) şi produsele înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicaţii geografice)", se arată în comunicat.
Strategia de promovare se adresează operatorilor economici din sectorul agroalimentar - producătorilor/procesatorilor de produse agroalimentare româneşti, dar şi consumatorilor, având în vedere următoarele direcţii de acţiune: creşterea competitivităţii sectorului agroalimentar; extinderea oportunităţilor economice pentru producătorii/procesatorii români, precum şi dezvoltarea pieţelor; protejarea tradiţiilor şi identităţii locale; stimularea investiţiilor; crearea de locuri de muncă; creşterea valorii adăugate a produselor; promovarea durabilităţii; dezvoltarea turismului; întărirea colaborării între autorităţi şi mediul privat.
De asemenea, un element important al Strategiei îl constituie înfiinţarea unui Registru de piaţă, care să cuprindă informaţii despre operatorii economici şi produsele lor.
"Acesta va sprijini consumatorii în identificarea şi alegerea produselor alimentare româneşti, prin intermediul căruia toţi operatorii care deţin produse atestate (produse tradiţionale şi produse obţinute conform unor reţete consacrate), produse certificate (ecologic) şi produse înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicaţii geografice) sau orice altă menţiune de calitate se pot înscrie în vederea promovării produselor pe care le deţin", conform comunicatului.
Implementarea Strategiei, mecanismul de monitorizare şi evaluarea vor fi realizate prin înfiinţarea Comitetului interinstituţional responsabil cu monitorizarea şi evaluarea Strategiei Naţionale de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 - 2029.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2 / 5640 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





