
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Bănică, proaspăt promovată Counsel la Filip & Company, despre cum se construiește o carieră solidă într-un mediu în care încrederea, libertatea, autonomia și respectul reciproc nu sunt doar vorbe, ci valori trăite zi de zi: „Echipa Filip & Company susține avocații. Contribuția fiecărui om în echipă este esențială și asta am simțit încă din primele mele zile aici: că opinia mea contează și că am libertatea să mă exprim și să mă afirm”
12 August 2025
G.S.Citiți mai jos interviul acordat de Andreea Bănică, în care noul Counsel al firmei Filip & Company oferă o perspectivă autentică asupra parcursului său profesional și a valorilor care îi ghidează activitatea.
![]() |
Andreea Bănică face parte din acea clasă de avocați care s-au format exclusiv într-o firmă de top, parcurgând toate etapele dezvoltării profesionale într-un singur ecosistem. A intrat în echipa Filip & Company, una dintre cele mai reputate case de avocatură din România, imediat după absolvirea facultății și a profesat acolo fără întrerupere, crescând în tandem cu proiectele, colegii și valorile firmei. ”Contribuția fiecărui om în echipă este esențială și asta am simțit încă din primele mele zile, că opinia mea contează și că am libertatea să mă exprim și să mă afirm.” Așa sintetizează avocata Andreea Bănică, într-un interviu acordat BizLawyer, esența mediului în care și-a construit întreaga carieră profesională.
A debutat în practica de drept bancar și financiar, apoi, odată cu definitivatul, s-a orientat spre fuziuni și achiziții – un domeniu în care a acumulat o experiență vastă și diversificată.
Implicată în unele dintre cele mai importante tranzacții de pe piața locală și în câteva altele internaționale, ea a devenit între timp un lider care îmbină expertiza tehnică cu empatia, rigoarea profesională cu gândirea strategică și mentoratul cu pasiunea pentru drept. De la finanțările grupului Digi și emisiunile de obligațiuni ale statului român, până la investiții și exituri importante, Andreea fost acolo, în miezul negocierilor, analizei și implementării proiectelor, contribuind decisiv în toate etapele.
Și, la aproape un deceniu de la intrarea în profesia de avocat, a cules roadele muncii și devotamentului său, fiind promovată, în aprilie, pe poziția de Counsel. Un exemplu de carieră construită pas cu pas, cu sprijinul unei echipe care investește în oameni.
„Această evoluție profesională reflectă încrederea pe care echipa Filip & Company mi-a acordat-o de-a lungul timpului, precum și angajamentul meu față de excelență și dezvoltare continuă”, a declarat Andreea Bănică.
Absolventă a Facultății de Drept a Universității din București în 2016, ea s-a alăturat imediat Filip & Company, convinsă de reputația solidă firmei, proiectele de anvergură și standardele înalte de profesionalism: „Mi-am dorit să fac parte dintr-un mediu în care să am ocazia să învăț de la cei mai buni, să cresc profesional într-un ritm accelerat și să contribui la proiecte relevante pentru piața juridică și de afaceri din România”, a nuanțat interlocutoarea BizLawyer, completând că a găsit în echipa Filip & Company nu doar excelență profesională, ci și un spirit autentic de colaborare, deschidere și mentorat.
”Ce a mai contat enorm în alegerea mea a fost echipa tânără, care încuraja creativitatea și gândirea out of the box, precum și faptul că printre cele mai importante valori ale firmei sunt libertatea și credința în individualitatea și autenticitatea fiecărui membru al echipei”, a adăugat avocata intervievată de BizLawyer.
De la due diligence și strategii de exit, până la structurări complexe în tranzacții M&A, noul său rol presupune acum asumarea unei viziuni de leadership, mentorat și business development, într-un ecosistem care a susținut constant dezvoltarea sa profesională.
Într-o profesie în care presiunea, ritmul intens și așteptările sunt la cote ridicate, cultura firmei poate face diferența. Iar în cazul Andreei Bănică, această cultură profesională aparte, una care încurajează gândirea autonomă, exprimarea liberă și dialogul între generații, i-a dat încrederea și libertatea de a se afirma, poate și de a de a greși, dar de a învăța din fiecare experiență și de a excela.
Următorii ani o vor găsi concentrată pe două direcții-cheie: dezvoltarea strategică a practicii din care face parte și leadershipul echipei — provocări asumate cu același echilibru cu care și-a construit întreaga carieră de până acum.
Citiți mai jos interviul acordat de Andreea Bănică, în care noul Counsel al firmei Filip & Company oferă o perspectivă autentică asupra parcursului său profesional și a valorilor care îi ghidează activitatea.
*************************
BizLawyer: Din luna aprilie ați făcut un pas înainte în carieră, devenind Counsel al firmei Filip & Company. Vă rog să faceți o scurtă descriere a parcursului profesional, insistând pe principalele etape.
Andreea Bănică: Am absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității din București în anul 2016, an în care am promovat și examenul de admitere în profesia de avocat. La scurt timp după aceea, m-am alăturat echipei Filip & Company în calitate de avocat stagiar. De-a lungul anilor, am parcurs toate etapele profesionale în cadrul firmei și, așa cum ați punctat, din aprilie ocup poziția de Counsel.
În cadrul Filip & Company, am început ca stagiar în practica de drept bancar și financiar, iar ulterior, după examenul de definitivat, m-am specializat în fuziuni și achiziții, având și câteva proiecte în zona de piețe de capital. În cadrul Filip & Company am avut oportunitatea de a lucra alături de o echipă de profesioniști excepționali în proiecte complexe și cu impact major pe piața locală și internațională. Încă din primii ani am fost implicată în proiecte complexe de finanțare și piețe de capital, iar ulterior în proiecte complexe de fuziuni și achiziții. Această evoluție profesională reflectă încrederea pe care echipa Filip & Company mi-a acordat-o de-a lungul timpului, precum și angajamentul meu față de excelență și dezvoltare continuă.
Citește și

Ce schimbari apar în activitatea dumneastră în urma acestei promovări? Ce responsabilități aduce pasul înainte?
Odată cu promovarea în rolul de Counsel, activitatea mea capătă o dimensiune suplimentară, atât în ceea ce privește latura de business development, complexitatea proiectelor coordonate, cât și din perspectiva responsabilităților asumate în cadrul echipei. Rolul de Counsel presupune o implicare mai profundă în coordonarea echipelor, în gestionarea relației cu clienții și în dezvoltarea strategică a practicii din care fac parte.
Totodată, această nouă etapă implică un rol activ în formarea și mentoratul colegilor mai tineri, precum și în consolidarea culturii organizaționale și a standardelor de excelență care definesc Filip & Company.
Vă rugăm să ne spuneți când v-ați alăturat Filip & Company și de ce ați ales această casă de avocați? Cum ați caracteriza spiritul echipei și atmosfera din firmă?
M-am alăturat echipei Filip & Company în anul 2016, imediat după absolvirea Facultății de Drept și promovarea examenului de admitere în profesie. Alegerea acestei case de avocatură a fost firească pentru mine, având în vedere reputația sa solidă, proiectele de referință în care este implicată și standardele înalte de profesionalism. Mi-am dorit să fac parte dintr-un mediu în care să am ocazia să învăț de la cei mai buni, să cresc profesional într-un ritm accelerat și să contribui la proiecte relevante pentru piața juridică și de afaceri din România.
Ce a mai contat enorm în alegerea mea a fost echipa tânără, care încuraja creativitatea și gândirea out of the box, precum și faptul că printre cele mai importante valori ale firmei sunt libertatea și credința în individualitatea și autenticitatea fiecărui membru al echipei.
Cu ce avocați ați interacționat pe palierele de senioritate anterioare și cum ați fost tratată? Care a fost atitudinea acestora? Care au fost câștigurile profesionale pentru dumneavoastră din aceste interacțiuni?
Pe parcursul etapelor anterioare ale carierei mele în cadrul Filip & Company, am avut privilegiul de a lucra îndeaproape cu numeroși avocați seniori, parteneri și coordonatori de practici, care au avut un rol esențial în formarea mea profesională. Încă din poziția de avocat stagiar, am fost tratată cu respect, încredere și deschidere, beneficiind constant de sprijin, feedback constructiv și îndrumare atentă.
Atitudinea acestora a fost una echilibrată: exigentă, dar în același timp generoasă din punct de vedere al timpului și al cunoștințelor oferite. Unul dintre atuurile Filip & Company este echipa senioară, care este dornică să transmită cunoștințele si experiența, și de ce nu, inclusiv their war stories, către generația mai tânără.
Citește și
Care sunt oamenii pe care îi admirați – din firmă sau din afara acesteia, din orice domeniu – și de ce?
Am avut ocazia să lucrez cu numeroși avocați seniori, parteneri și coordonatori de practici. De la toți am învățat câte ceva, atât din perspectivă tehnică, cât și pe partea de gestionare a relațiilor cu clientul sau de gestionare a echipei. Lucrăm într-un mediu competitiv, cu multă presiune și cred că este foarte important pentru un avocat tânăr să aibă parte de un mentor care să îl ghideze și să îl pregătească pentru a face față provocărilor profesiei.
Cu toții m-au inspirat și au fost adevărate modele pentru mine. As spune că lista începe cu Alexandru Bîrsan, Alexandra Manciulea și Monica Stătescu care au fost mentorii mei și care m-au sprijinit îndeaproape de-a lungul carierei mele profesionale, în timp ce m-au învățat cum să navighez cu grație și profesionalism.
Din afara profesiei juridice, aș spune, pe fondul evenimentului de anul acesta, David Lynch – the owls are not what they seem. Lumea nu este logică prin definiția ei, doar oamenii găsesc mecanisme și raționamente logice pentru a-și explica ceea ce simțurile percep și în încercarea de a găsi o ordine în haos.
V-ați implicat în proiecte interesante, de-a lungul evoluției profesionale în cadrul Filip & Company? Ați simtit că vă puteți descătușa energiile? Vi s-a dat credit din partea superiorilor?
Un prim aspect important pe care aș vrea să îl punctez este faptul că echipa Filip & Company susține avocații, încă din primele zile de avocatură, să gândească autonom și să fie independenți. Contribuția fiecărui om în echipă este esențială și asta am simțit încă din primele mele zile: că opinia mea contează și că am libertatea să mă exprim și să mă afirm.
Care au fost cele mai fericite momente de împlinire profesională, până acum?
Pentru mine, fiecare proiect este foarte important, și drept urmare, aș putea spune că finalul proiectelor în care sunt implicată este cel mai fericit moment pentru mine. De fiecare dată, îmi iau un răgaz să mă bucur de finalizarea unui proiect și de un client fericit.
De ce ați recomanda Filip & Company celor care caută noi provocări profesionale? Ce le-ați spune?
Aș recomanda Filip & Company pentru că aici echipa de avocați este formată din oameni pasionați de drept, dedicați excelenței și evoluției continue. Pentru mine, asta este o inspirație zilnică. În plus, vor simți din partea întregului colectiv o implicare autentică în mentoratul și creșterea lor profesională — un sprijin real care le va permite să se dezvolte într-un mediu stimulativ, colaborativ și exigent în cel mai bun sens al cuvântului.
Ce anume face un Counsel al Filip & Company în proiectele în care se implică: coordonare sau mai mult?
Un Counsel în cadrul Filip & Company este, de regulă, un avocat cu experiență semnificativă, care are un rol esențial în proiectele în care se implică, atât din perspectiva expertizei juridice, cât și a coordonării echipelor și a relației cu clientul. Implicarea mea într-un proiect nu se limitează doar la etapa de stabilire a strategiei și de analiză a riscurilor juridice. De cele mai multe ori, sunt implicată activ pe parcursul întregului proiect – de la due diligence, structurare și negociere, până la implementare efectivă și post-closing (dacă este cazul).
Citește și

Vă rog să descrieți două-trei proiecte care se disting prin importanță, în care ați avut o contribuție relevantă pentru finalizarea cu succes a acestora.
De la începuturile carierei aș vrea să menționez finanțările grupului Digi și emisiunile de obligațiuni ale Statului Român, proiecte cu care am și debutat în activitatea tranzacțională. Începând cu 2019, am asistat grupul Mozaik în legătură cu toate investițiile lor în România, precum și ultimul exit din 5 To Go (un proiect foarte drag mie întrucât i-am asistat de la momentul investiției și până la exit). Printre proiectele importante din ultimii ani, aș vrea să punctez și achizițiile sau vânzările grupului eMAG (ultima fiind vânzarea Tazz către Wolt), precum și exit-uile Fondului Proprietatea din Enel și Engie, precum și asistența acordată Digi Spania în încheierea unui contract de roaming național și a unui contract de partajare a rețelei și a spectrului cu un important operator de telefonie din Spania.
De-a lungul carierei am avut ocazia să asist atât fonduri de investiții, cât și cumpărători strategici în achizițiile lor pe piața de M&A din România. Fiecare proiect a fost important pentru mine, de fiecare dată am fost implicată de la început și până la finalul echipei și am jucat diferite roluri, de la coordonarea colegilor din cadrul Filip pentru exercițiile de due diligence, dar și în cadrul tranzacțiilor, până la coordonarea unor echipe de avocați din diferite jurisdicții.
Prin ce anume credeți că se diferențiază Filip & Company, care sunt abilitatile speciale ale firmei in materie de fuziuni si achiziții?
Filip & Company se diferențiază prin avocații săi excepțional de bine pregătiți și printr-o atitudine profund antreprenorială, aceștia înțelegând perfect rolul lor și fiind dedicați să transforme ideile clienților în realitate, sprijinind activ desfășurarea și succesul fiecărui proiect - avocați care nu doar consiliază, ci se implică, înțeleg direcția și pun umărul ca proiectele clienților să prindă contur și să meargă mai departe.
Care ar fi marile provocări profesionale pentru dvs, într-un orizont de 2-3 ani? Cum vă pregătiți pentru a le face față?
Cred că provocările profesionale în următorii ani vor veni din zona de business development, dar și din partea de leadership al echipei – de a putea păstra motivația și coeziunea. Am încredere, însă, că voi putea să-mi dozez cu înțelepciune resursele și entuziasmul pentru a putea să-mi îndeplinesc obiectivele pe care mi le-am propus pentru următorii ani.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 81 / 2101 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat Green Factory la finalizarea achiziției Eisberg de la compania elvețiană Bell Food Group | Nadia Badea (Partener): Tranzacțiile transfrontaliere reprezintă o tendință în creștere în peisajul actual de fuziuni și achiziții
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...