ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adopţia comerţului online în zonele rurale a crescut cu 22,8% în 2022 şi a depăşit avansul de la oraş de 10% (analiză)

20 Decembrie 2022   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, anul acesta 66% dintre români au comandat online, cel mai mare procent din ultimii ani.

 
 
Adopţia comerţului online în zonele rurale a crescut cu 22,8% în 2022 şi a depăşit creşterea de la oraş de 10%, arată o analiză realizată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
 
Potrivit sursei citate, anul acesta 66% dintre români au comandat online, cel mai mare procent din ultimii ani.
 
Sub aspect general, ponderea persoanelor din mediul urban care fac cumpărături online rămâne în continuare crescută (71,5%), fiind cu 13,2 puncte procentuale mai mare decât a celor din mediul rural (58,3%).
 
Creşterea din ultimul an din zonele rurale a fost susţinută atât de penetrarea extinsă a internetului mobil, cât şi de extinderea reţelelor fixe şi dezvoltarea infrastructurii de livrare care au dus beneficiile comerţului online la nivel naţional. În acest sens, cele mai recente date publicate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) arată că ritmul de creştere a numărului de conexiuni la internet din mediul rural este cu 3% mai mare faţă de cel din urban, pe care îl depăşeşte cu un procent. Astfel, raportat la 100 de gospodării, rata de penetrare a internetului a ajuns la 75% la nivel naţional (81% în mediul urban şi 66% în mediul rural). În egală măsură, extinderea la nivel naţional a reţelelor de puncte de livrare a contribuit la dezvoltarea sectorului ecommerce în zonele rurale apropiate de oraşe.
 
"În această perioadă, pentru o sesiune obişnuită de cumpărături, un client din rural câştigă în medie peste 2 ore şi economiseşte 80 de lei comandând online, comparativ cu achiziţionarea din magazinele tradiţionale, potrivit calculelor noastre. Clienţii din zonele rurale comandă din toate categoriile, de la fashion, cosmetice, electronice, articole sportive şi pentru îngrijirea casei, cadouri şi chiar comandă de la restaurante (21,7%). Ba chiar, procentual, sunt peste cei din mediul urban când vine vorba de haine sau accesorii vestimentare şi cărţi. Ne aşteptăm la un record de comenzi de sărbători în zonele rurale anul acesta, iar ca oamenii să aleagă fie livrarea în faţa porţii, fie la un punct de livrare", a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).
 
Potrivit calculelor ARMO, pentru un client care locuieşte într-o comună situată la 35 de km de cel mai apropiat oraş, o sesiune de cumpărături presupune, în medie, până la 3 ore petrecute în trafic şi în magazin. Acest timp se traduce într-un buget suplimentar de peste 115 de lei, 40 lei reprezentând costul combustibilului dus-întors şi 75 lei costul a trei ore pierdute pe drum, raportat la salariul mediu net lunar, cu un cost orar de 25 lei. În timp ce, pentru un client care va face aceleaşi cumpărături în online, costul va fi de 30 de lei, inclusiv taxa de livrare şi timpul de 40 de minute petrecut, în medie, online pentru a găsi produsele preferate de Sărbători.
 
Deşi ponderea celor din mediul rural care fac cumpărături online este mai mică, preferinţele în ceea ce priveşte produsele coincid în mare măsură cu cele ale clienţilor din urban, potrivit INS. Astfel, topul produselor achiziţionate în rural este format din fashion, încălţăminte sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curăţare şi de igienă personală (18,7%). În acelaşi timp, în zonele urbane, utilizatorii de internet au cumpărat îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii (76,6%), produse cosmetice (27,1%) şi articole sportive (18,3%).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7622 / 19843
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...